לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחפש מברג פנוי להברגה


אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים

Avatarכינוי: 

בן: 41

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2006    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2006

צרות שכאלו


הבנתי: צרות

יש מכל המינים.

יש צרות מאחור וצרות מלפנים

 

ואז באו עוד צרות,

מן הארץ

ומן השמים,

בא סקרוץ לצואר

וסקרוב לרגלים.

יו, כמה צרות שהיו לי עכשיו:

היו אבנים, והקלב לזנב,

והסקרוץ, והסקרוב -

עם צרות שכאלה קשה לי לחשוב!

 

כך הייתי

מוקף בצרות מכל צד,

כשעברה גלגלה עם גלגל אחד.

הי! צעק הרכב. זאת נקראת צרה?

זה קרה לכולם. גם לי זה קרה.

אגלה לך מה עכשיו נעשה, ילד.

נסע אל העיר הטובה סולה סלה

על יד הנהר היפה האו הלה,

כי אין שם צרות, לפחות לא כאלו.

 

* כאן יש כמה עמודים שגיבורינו עובר את כל התלאות האפשריות שכולם עוברים במהלך מסע בעולם: הגמל שלהם חלה והתחיל לשהק בועות, הרים ועליות, שותפים סוציומטים, אוטובוס שלא מגיע, עכברים וינשופים רועשים, מונסונים, הצפות, להסחף בנהר, להתגייס לצבא של גנרל ג'ינגיס חן שמיץ, כמעט לההרג ע"י צבא פפונים, לזחול במחילות שלושה ימים ושלושה לילות (!). רק שזה הרבה יותר מידי ארוך *

 

בדיוק שחשבתי: יותר לא יכול!

ראיתי למעלה מין פתח כחול.

הצצתי החוצה: שמים של תכלת.

ידעתי לפי הפרחים האלה

שהגעתי סוף סוף לנהר האו הלה

ואני כבר קרוב אל העיר סולה סלה

שאין שם צרות, לפחות לא כאלו

 

אל העיר הטובה, אל העיר סולה סלה,

שאין בה צרות.

בהחלט לא כאלה.

בעצם אין בה צרות... כמעט,

תאר לך צרה אחת.

רק צרה קטנטנה,

היא נמצאת פה ממול -

יש לי צרה בחור המנעול...

 

יש רק דלת אחת אל העיר סולה סלה

ויש נולי בולי מנעולי בדלת.

נולי בולי הזה כבר גר פה בנתיים

מרבע לשבע לפני שבועים.

שבועים הדלת הזאת סגורה.

להרג אותו? לא! זה עושה מזל רע.

בגלל זה אנחנו תקועים פה עכשיו.

אין נכנס, אין יוצא, והכל נחרב.

קצת לא נעים, אבל זה המצב.

 

אני רץ, הוא אמר, מן העיר סולה סלה

על יד הנהר האו הלה,

שאין בה צרות חוץ מזו שבדלת.

אני רץ אל העיר ששמה בולה בו בל

ליד הנהר היפה ואו ול,

שאין בה צרות, כך שמעתי, בכלל.

בוא איתי, הוא אמר,

בוא נרוץ אל העיר,

לא יהיו לך שם שום צרות, איש צעיר.

 

התחלתי ללכת,

פתאום

נעצרתי.

התחלתי לחשב,

חשבתי... הרהרתי...

 

וחזרתי הבייתה

לכפר כליפר.

ידעתי: צרות

מחכות לי בכפר.

אז קניתי מקל,

מקל מצוין.

אם תגיע צרה -

אני מוכן.

 

עכשיו מסכנות

הצרות שלי.

כי עכשו לצרות

יש צרות בגללי!

 

בתים נבחרים מתוך "יש לי צרות, אבל לא כאלה" של דוקטור סוס. (עברית לאה נאור). וחבל שלא הבאתי לכם את הציורים המקסימים.

אחותי (גיל 30) קנתה לי את הספר הזה ליום ההולדת. היא אמרה שזה הזכיר לה אותי, בחור צעיר מכפר קליפר (לא שם הכפר שאני גר בו הוא לא קליפר), שיש לו הרבה צרות במסעותיו בעולם. ושבכל מקום יש צרות (לפחות לא כאלו) וצריך רק לדעת לעשות לצרות שלך צרות במקום לסבול מהן...

 

ולא, המסר של "הכל ניתן לתיקון בעזרת מקל מצויין" הוא לא מאוד חינוכי.

נכתב על ידי , 31/5/2006 00:49   בקטגוריות אופטימי, סיפרותי, פסימי, שחרור קיטור, משעשע  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הבורג ב-2/6/2006 00:17
 



הצעות עבודה - הצד הביזרי


אמרתי לעצמי שתופסים את עצמי בידיים. צריך למצוא עבודה כי להסתובב ולהגיד על כל דבר שהוא יקר לי, זה לא כזה כיף. במיוחד כשהדברים היקרים מידי הם אפילו כוס שתיה, כי משווים אותה למזרח או לניו זילנד.

בין היתר שלהסתובב חסר מאס זה גם לא רעיון טוב מידי בשבילי.

 

אז נתקפתי בעוד פרץ של אנרגיה ונחישות. פתחתי את קורות החיים הישנות שלי, הורדתי את כל השטיות על מחשבים, בצבא, בעבודה ובקורסים, הרי אין סיכוי שאני הולך שוב לעבוד במחשבים (משעמם מידי). הוספתי את העבודות החדשות שהייתי בהן. גררתי את אבא שלי שירים את התחת ממול החדשות ויעזור לי להתפלצן ולהוסיף עוד שורות. וואלַה! הייתי מוכן בעזרת דף A4 אחד עם רווח של שורה וחצי לכבוש את העולם! או לפחות את עולם העבודה.

אז עם ההתלהבות ואנרגיות, נכנסתי לאינטרנט כדי לדעת מה אני צריך לעשות בשביל לגשת לבחינות לדייל באל על. השלב הראשון הוא קל ופשוט, להשאיר פרטים ולחכות שיגיע בדואר שאלונים. פשוט מידי! אפילו לא השתמשתי בקורות חיים החדשים שלי. אז ניצלתי את המצב וגלשתי עוד קצת באתרים של חיפוש עובדים ושלחתי לאיזה שישה עבודות שנראו לי נחמד את הקורות חיים שלי. הלכתי לישון.

באותו בוקר של יום רביעי, אני ואורנג' (שותף טיול בעבר מניו זילנד ובלוגר בהווה) היינו אמורים לצאת לטיול לים המלח (תמיד אפשר לקרוא עוד על הטיול, אורנג' סייד). מעין מנוחה מהמנוחה שבארץ. להזכר איך זה לטייל, כי כבר נשארתי באותו מקום שבוע שלם! להזכר במדבר, כי זה אחד הדברים שיותר התגעגעתי אליהם בכל היערות של ניו זילנד.

אז קמתי מוקדם, התרארגנתי ובזמן שהצוות מתארגן ועושה סידורים אחרונים לטיול, החלטתי להמשיך במציאת העבודה. כמה דקות של שיחת טלפון והופ הצטרפתי לDark Side! כן, אני עומד לשמור על בחינת הבגרות במתמטיקה. רק צריך קצת ויטמין P (פרוטקציה) בצורת אמא ולהיות בן 23 (ויש לי אפילו איזה 23 ושבוע!). האמת היא שרציתי רק לשמור בבחינת הבגרות במתמטיקה ביום שני כדי להרוויח כמה שקלים ולא לשלם בעצמי עוד חודש של ביטוח לאומי ואופ, היא כבר נתנה לי רשימה של 7 בחינות לכל החודש הבא. אם נותנים לך, לא תיקח?! אומנם הרבה כסף אני לא אעשה משעה פה שעה שם, אבל לפחות יש לי עבודה. וזה היה ממש ממש קל. חוץ מזה שעצם העובדה שאני עומד לשמור על אנשים בבגרות, בתיכון שלי לשעבר, די משעשעת אותי.

אז משועשע ומרוצה רציתי להתחיל לנסוע למדבר, אבל לא. אני ישר מקבל עוד שיחה, לגבי עבודת הניקוי חלונות בעזרת סנפלינג. השכר שלהם מטורף. אבל יש קורס של חמישה ימים של משרד העבודה. אוי לא, חמישה ימים של סנפלינג ולימוד על חבלים, מגניב! אז ראשון בבוקר, אני בבורסה ברמת גן לראיון.

אני עדיין הייתי משועשע ומרוצה, אבל לאורנג' כבר נמאס לחכות ונכנסנו למכונית לכיוון ים המלח. המחשבה התמימה שלי שאני יוצא לחופשה ויעזבו אותי בשקט הייתה טיפשית מאוד. קודם כל התקשרו אלי בעשר בחורה והזמינה אותי ליום מבחנים שיובילו לבסוף (או שלא) להיות בודק בטחוני בשדה התעופה באילת. שכר נחמד מאוד, שנה מגורים על חשבונם באילת. אבל שלושה שבועות של קורס בתנאי פנימיה במלון וב-נתב"ג.

באיזה אחד עשרה, כשכבר התחיל להמאס לי להיות נורא נחמד ולהשמע כמו העובד מהחלומות התקשר איזה גבר עם שם מוזר ששכחתי כבר אחרי חצי דקה, בקשר ללהיות מאבטח בטיולים. חברה נתנייתית עם מנהל שנשמע כמו נתניתי. קבעתי איתו לקבוע למתישהו שהוא בשני בבוקר. אבל אורנג', שעבד כבר בחברה הזאת, תמך מאוד באופציה של ממש לא לשים את השקלים שלי באיזשהוא מקום שקרוב אליהם. נראה לי שאני לא אטרח ליצור איתם קשר שוב.

בצהרים, בחניון של מערות קומרן, בחום צורב וליד גמל דיברתי עם המנכ"ל של החברה עם הסלקטור של המטוסים באילת. מסתבר הוא רוצה לדבר עם כל מועמד באופן אישי. אז קישקנו איזה רבע שעה בזמן שאני מקבל מאורנג' מבטים של החל מ"אני נמס פה" ועד "דיר בלקום, בוא נזוז כבר" , עד שכבר לי נמאס לדון בתוכנית שלו וקבענו להפגש לעוד שיחה בזמן המפגשים ביום שלישי.

 

וזהו, מכאן כבר היה שלי שקט. יכלתי להנות מהכלום של המדבר, מן הצוקים שנוגעים בים המלח ונגיעות של ירוק בתוך החום והצהוב הבלתי נגמר. ומהשקט! הו השקט! רק לבחור לטייל ביומיים בשנה שבים המלח 39 מעלות ובבית 25 זה די טפשי. טוב, טיולים שלא מתוכננים יותר מידי והולכים לפי כיף הם אף פעם לא כזה רעיון טוב. אבל עשינו את הטוב ביותר שמצב. התקררנו בים המלח כמה שעות, ראינו תיירת שהצליחה כמעט לטבוע בים שהכל צף בו ועשינו קמפינג בחום של 25 מעלות בלילה. עשינו גם מוקדם על הבוקר איזה מסלול קצר שבו ראינו יעלים נלחמים עד ששפכנו לאגר מהחום של 10 בבוקר.

הא וגם פגשנו את משה רבינו. הוא ישן בשמורת עין גדי בלילה (לא ממש חוקי), לבוש כולו לבן ופלט המון המון שטיות. אני חושב שבעיקר אהבתי את המשפט: "שרון, שרון הוא יתוש תורדני שבא ועוקץ אותך פה בים המלח ואז פתאום נופל לתרדמה." ו- "תלך לכותל, תשאל שם את כל השומרים והמאבטחים עלי. תשאל אותם. הם כולם שלי." אבל כל עוד הוא לא מזיק לאף אחד, שיהנה.

 

עכשיו, חזרה לעיקר, אני לא יודע מי אמר שקשה למצוא עבודה בארץ אבל אני לא יודע איפה הוא חיפש. כמה עבודות הזמינו אותי לשלב הבא. כולן אפילו משלמות יותר ממינימום.

שמתי לב לעובדה שכל העבודות שאני מסתכל אליהן, הן בעצם הרפתקה. טוב, אפילו חתמתי את דואל הסיכום טיול שלי ב"עד ההרפתקאה הבאה". אני מעוניין להיות דייל בשביל לראות עולם, כל שבוע בעיר אחרת וטיסות ב90%-100% הנחה. מאבטח טיולים בשביל להסתובב בארץ. מנקה בסנפלינג, טוב, זה די ברור שהאנדרנלין הוא די הרפתקאה. הסלקטור שולח אותי לשנה שלמה הרחק מבית ההורים עד לאילת. שלא לדבר על העבודה שעדיין לא התקשרתי אליה, מאבטח על ספינות קרוז של מנו ספנות.

בקיצור יש לי קוצים במקום שבו נהוג לשבת.

 

נכתב על ידי , 25/5/2006 16:44   בקטגוריות בית ספר, עבודה  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הבורג ב-3/6/2006 11:15
 



שבוע ראשון בארץ


שבוע ראשון זה שבוע התעקלמות.

זה שבוע שמתחיל להיות לך נוח. אפילו נוח מידי.

פתאום אני מתחיל לשבת על התחת.

פתאום אני הרבה זמן לבד.

פתאום אני כבר לא מתעורר אחרי שבע שעות שינה.

נוח מידי.

 

לא רוצה לחזור חזרה למצב פדלאה בודדה. היה לי הזדמנות של ללמוד המון על החיים, עכשיו הגיע שלב הישום של מה שלמדתי.

 

יש הרבה שיגידו שאני קשה מידי עם עצמי. אבל הגיע הזמן שאני אהיה קשה עם עצמי.

 

נכתב על ידי , 23/5/2006 00:37   בקטגוריות הא ועל דא  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הבורג ב-25/5/2006 19:03
 



מסקנות מיומיים בארץ


מסקנות מישראל:

יש בארץ המון חיילים. אבל פשוט המון. גם בלאוס יש חיילים, אבל להם אין גומיות בכפכפים. אפילו לא לחיילי "צנחנים" עם כפכפי אצבע אדומים.

יש פה המון פקקים. ברמה מוזרה. אפילו בנקוק, שכל כך גרועה שנהגי מוניות מסרבים לקחת ממך כסף ולהסיע אותך ליעדים בעייתים בשעות העומס, אפילו שם זה רק בבנקוק. פה זה מגדרה עד חדרה. פקקים בלתי נגמרים. שלא לדבר שנסעתי אלפי קילומטרים באוסטרליה וניו זילנד ולא ראיתי פקק אחד שמשתווה לצומת גלילות בצהרים.

אין יותר מידי אנשים שאני באמת רוצה לראות. הרבה יותר קל ונחמד שאתה חי באותה אכסניה או באותו כפר. כמה רחוק וכמה תיאומים כבר צריך לעשות.

אני די תקוע. פתאום חזרה בבית. בלי מכונית, בלי אופנוע (אפילו לא אחד שאני יכול לשכור), בישוב בלי תחבורה ציבורית הגיונית, נשארו לי רק האופניים (לפחות אותם אני לא צריך לשכור).

פתאום בודד לי כשאין שותפים לחדר.

אבל תיכף נוסעים לירושלים לראות מה קורה.

והחומוס בארץ, בכל מסעדה בפינה לוקח בגדול חומוס גורמה בשאר העולם!

 

הא ואמא שכרה מנקה בזמן שלא הייתי. הונגריה. אבל לא איזו זקנה, אלא כוסית על בת 25, רזה, ציצים יפיפים, טרייניג צמוד ובלונדינית. יא, אני חושב שאני אתחיל לאהוב את ימי שלישי בבוקר.

נכתב על ידי , 18/5/2006 12:06   בקטגוריות הא ועל דא, הטיול הגדול, אקטואליה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סתם~אחד ב-24/5/2006 13:35
 



יותר מידי דברים, פחות מידי פוסט


אז חכו שניה. יש יותר מידי דברים לכתוב אליהם. ואני לא מתכוון משהו בסגנון של "אוי, שמעתי את השיר החדש של בריטני.

חזרתי לארץ רק לא מזמן, אתמול בעצם, אחרי 9 וחצי חודשים של טיול. (הונג קונג, אוסטרליה, ניו זילנד, תיאלנד, לאוס ו-ויאטנם)

היום יש לי יום הולדת 23.

לפני חמישה ימים היה לבלוג יום הולדת שלוש. (מה שעושה את הבלוג הזה הכי ותיק, האמת היא שהבלוג היחידי עם מספר בעל ארבע ספרות שיש לו היום יום הולדת)

והפוסט האחרון שלי היה לפני חודשים ויום. מניו זילנד, לפני שעזבתי למזרח.

 

אז אני חושב שיש פה מקום ללפחות ארבעה פוסטים. אז איך אני אמור לדחוס את הכל לפוסט אחד ובאותו הזמן לדבר עם חברים, לפרוק את התיק, לעשות כביסה ובין לבין גם להרגיש קצת יום הולדת. אני אדחה את שאר הפוסטים לזמן אחר.

 

בנתיים; "שלום! חזרתי!"

ואני גם חוזר לכתוב בבלוג.

 

הבורג

בארץ

 

נ.ב. יש פה המון חיילים במדינה הזאת

נכתב על ידי , 17/5/2006 11:15   בקטגוריות הטיול הגדול  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של og211 ב-19/5/2006 16:11
 





28,701
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , מסעות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבורג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בורג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)