if you can't be with the one you love, love the one you are with

10/2009

יומן מסע- איטליה - ספטמבר 2009

יצאתי לחופשה של שבוע שכ"כ חיכיתי לה, אחרי חודשיים ארוכים של עבודה, שעות מטורפות, וחוסר חיים, רציתי רק דבר אחד- חופש!

אז ארזתי מזוודה, אמא, אבא ויצאתי לדרך,

הגענו לנתב"ג ב-4 לפנות בוקר בדרכנו לשדה התעופה מלפנסה, מילאנו, לאחר טיסה קצרה באורך 3 וחצי שעות הגענו ליעדנו והלכנו לאסוף את הרכב שחיכה לנו אבל להפתעתנו במקום אוטו קטן שבקושי היה צריך להספיק לנו קיבלנו "אונייה" בדמות סיטרואן סטיישן, מכונית ענקית. ולאחר מכן שמנו את פעמנו לכיוון אגם גארדה, שם הגענו לעיירה בשם דזנזנו (dezenzano) עיירה למרגלות האגם הענק הזה ובחיפושינו אחר סופר, נכנסו לסופר כנראה סיטונאי והיו שם מוצרים בגדלים שטרם ראיתי, לאחר מכן ישנו למרגלות האגם על דשא לארוחת צהריים נחמדה וקלילה ונסענו לעיירה נוספת בשם סירמיונה (sirmione) עיירה שיושבת על לשון יבשה בתוך האגם, מרהיב. משם נסענו לכיוון ריבה דל גארדה (riva del garda) מהצד המערבי של האגם בדרך עברנו את העיירות סאלו (salo), לימונה דה גארדה (limone de garda), כל הדרך רצופה מנהרות על סלע ההר משהו ממש מדהים ואת הליילה עשינו בריבה דל גארדה באכנסיה בשם גארני בנימינו (garni beniamino), נחמד וביתי, את ארוחת הערב אכלנו במסעדה איטלקית נחמדה במרכז העיר, אני כמובן אכלתי פסטה, אבא אכל צ'יפס וסלט ואמא אכלה דג, לאחר מכן חזרנו למלון וקרסנו למיטה.

את הבוקר של היום השני שלנו פתחנו בארוחת בוקר קלילה במלון (נקראת גם ארוחת בוקר קונטיננטלית) לחמניות, ריבות, קפה וכמובן גבנ"צ וחזיר שעליהם ויתרנו ובמקום הזמנו יוגורטים. לאחר מכן יצאנו לכיוון מפל ורונה (cascata varone) מפל יפייפה שהתחפר בתוך הסלע ומשפריץ לכל עבר, משהו ממש מדהים, לאחר מכן נסענו לאגם טנו (teno) שהצבע שלו היה טורקיז מיוחד, באמת צבע מיוחד במינו. לאחר מכן נסענו בכביש שופע מנהרות ל-2 אגמים (לדרו ואידרו), אגם לדרו (ledro) היה קסום משהו במקום שהוא נמצא היה מפעים, עשינו טיול קצר על שפת האגם ואכלנו לנו בפיקניק ארוחת צהריים, משם המשכנו לתצפית מהקצה הצפוני של אגם אידרו (idro) שהוא הרבה יותר גדול מקודמו, לאחר מכן החלנו לנסוע לכיוון העיירה פינזולו (pinzolo), שם מצאנו מלון קטן וחמוד בשם סורנו (garni sorano) הנחנו את חפצינו בחדר ויצאנו לסיור רגלי בעיירה ולאחר מכן ישבנו לארוחת ערב במסעדה מקומית נחמדה בשם "לה רודה" (la roda) אכלתי פסטה ברוטב עגבניות שהיה ממש טעים, חזרנו למלון והלכנו לישון.

את הבוקר היום השלישי פתחנו בקפיצה קטנה לסופר להצטיידות ואז חזרנו למלון לארוחת הבוקר שם גיליתי קוראסונים מזן חדש, קוראסון במילוי ריבה, הזוי אבל נחמד, לאחר ארוחת הבוקר נסענו לכיוון 5 הלגונות מסלול טיול, נסענו לעיירה בשם מדונה (madona) ושם לקחנו רכבל laghi  5, שהגענו למעלה והלכנו עוד עשר דקות ברגל עם נוף מרשים למרגלותינ, נחזתה לפנינו הלגונה הראשונה, לא גדולה אבל מרשימה ואז התברר שהמסלול של 5 הלגונות הוא בכלל לא קל אז ויתרנו וחשבנו לעשות בכל זאת עוד לגונה אז התחלנו בעלייה, בשלט היה כתוב 40 דקות אני כבר התייאשתי באמצע אבל בסוף כמו גדולה סיימתי את העלייה אחרי שעה ואז גם התברר לי שבסוף העלייה לא מחכה לי הלגונה השנייה אלא רק מעבר בדרך ללגונה אז ויתרנו וירדנו כלעומת שבאנו, אחרי הפסקה קצרה למרגלות הלגונה חזרנו חזרה לרכבל בדרכנו למטה. לאחר מכן החלטנו שאנחנו רוצים לעלות לעוד נקודת תצפית אז נסענו באותה עיירה לרכבל שנקרא גרוסטה (tc groste) שרק העלייה למעלה לקחה לנו ברכבל 25 דקות בסוף הגענו לפסגה בגובה 2400 מ', מדהים, האוויר הנקי (והדליל) והנוף שנגלה לנו היה עוצר נשימה, בזמן שההורים הלכו להסתכל על עוד מקומות בהר, תפסתי לי פינה של שקט, נשכבת על אבן הסתכלתי לנוף ופשוט נהנתי מהשקט והשלווה, לאחר מכן לקחנו את הרכבל האחרון למטה והלכנו לחפש עמדה לארוחת צהריים, אחרי ארוחת צהריים נסענו לכיוון העיירה מלה (male) לחיפוש לינה, העיירה קטנה ומדהימה ומצאנו מלון בשם סולה (sole), היה ממש נחמד ואחרי התכתבות באינטרנט עם הבית הלכנו לחדר לישון.

קמנו לבוקר היום הרביעי שלנו ונסענו לשמורת עמק רבי (val di rabbi), הכביש אליו היה דו מסלולי אבל צר ביותר שבקושי מכונית אחת יכלה לעבור והכל בסיבובים מתפתלים נורא, הגענו לשמורה ונסענו באוטובוס פנימי עד הכניסה למסלול, הלכנו ליד נחל שלאט לאט תפס גובה והפך למפל מרשים כמובן שלא טיפסתי עד למעלה אלא עצרתי באמצע וחיכיתי להורים (מסתבר שגם לא פספסתי יותר מדי) ואחרי שסיימנו את הסיבוב במפל, חזרנו לנק' ההמתנה לאוטובוס חזרה לחניון המכוניות, מהשמורה נסענו לאגם טובל (lago di tovel), שמספרים עליו שהוא נראה כאילו הוא עולה באש, מסתבר שהתופעה הזו נעלמה לפני כמה שנים ועכשיו האגם הוא רק מקום לטיולים ולסיבובים סביבו, לקחנו לנו את א. הצהריים והתיישבנו בצל העצים אח"כ התחלנו לנסוע לכיוון מעבר מנדולה (passo di mendola) אבל בדרך נתקלנו בתחנת כח הידראולית אגם קטם שסכרו אותו והפכו אותו למשהו מדהים, כמובן שעצרנו בצד הדרך והסתכלנו, הנסיעה הייתה יפייפיה בין מטעי התפוחים והכרמים, פסטורלי. הגענו למעבר מנדולה ועשינו תצפית מרשימה על העמק ואז התחלנו לנסוע לכיוון ריטן (ritten) למצוא מקום לינה ללילה. החיפוש היה יחסית ארוך באותו ערב אך הדרך לעיירה הייתה מלאה בנוף מדהים שהואר באור אחה"צ המאוחרות, לבסוף מצאנו לינה במלון נחמד ואכלנו ארוחת ערב במסעדה מקומית, חזרנו למלון כדי לקרוס למיטות.

אור ליום החמישי שלנו לנסיעה, אכלנו ארוחת בוקר במלון ויצאנו לדרכנו לתופעת טבע הנקראת פירמידות הארץ (earthpyramids), אחרי חיפוש ארוך מצאנו לבסוף את התופעה, זה באמת נורא יפה ומרשים אבל הרבה מעבר להסתכל על זה אין מה לעשות שם, סיימנו את התצפית והתחלנו לנסווע לכיוון val di fassa, הדרכים בעמקים ובנקיקים בדרך לשם היו מדהימים, הדרכים הצרות והמקסימות פשוט גורמות לנסיעה להיות קלה יותר (וזה נכון לגבי כל הנסיעות), לאחר שהגענו לval di fassa נסענו לכיוון פסגת המרמולדה (marmalade). הפסגה הכי גבוהה באזור שניתן להגיע אליה ברכבל ונותנת תצפית על כל האיזור, אז לפני העלייה למרמולדה עצרנו ליד נחל נחמד ואכלנו ארוחת צהריים קלה ואז עשינו את דרכנו 3200 מ' למעלה, אין לי דרך להסביר ולתאר את היופי שרואים מגובה כזה, מרשים/מדהים/מקסים/מהפנט, כל אחד לחוד וכולם ביחד יתארו אולי חלק מהחוויה, כמובן שבגובה כזה גם יש שלוגיות אז נהניתי משלג וידיים קפואות (שכחתי את הכפפות באוטו), בילינו שם כשעה בגג העולם וירדנו למטה לחפש לנו לינה, החלטנו על מלון בשם אדלוויס שהיה ממש נחמד וקרוב למרכז, אז אחרי התארגנות קטנה יצאנו לכיוון המרכז לאכול ארוחת ערב, אני איך לא פסטה פומדרו כמו כמעט בכל ערב שהלכנו לאכול, היה ממש טעים (ממש חוכמה גדולה שפסטה באיטליה תהיה טעימה), ואז חזרנו לחדרים כדי לישון.

בוקר היום השישי לנסיעה, את היום הזה בילינו בנסיעה על כבישי צפון איטליה המשגעים. נסענו לכיוון 3 השיניים (3 פסגות הרים סמוכות אחת לשניה וחדות כמו שיניים) ומשם לאגם ברייס (lago di braies), שם עשינו סיבוב סובב אגם למשך כשעה והיה ממש נחמד, אחרי זה נסענו לכיוון עמק גרדנה (val di gardena), שהוא עמק מדהים ביופיו ובמיוחד העיירה אורטיזי (ortisei), ומשם נסענו בחזרה למלון, ואז למסעדה שבה היינו ערב קודם, הפעם גיוונתי ואכלתי פסטה ברוטב פטריות יער טריות, כמה שפחדתי "ליפול" עם המנה הזאת ככה הופתעתי לטובה בכמה שהיא הייתה טעימה, אין כמו פטריות יער טריות עם פסטה- מדהים!!! ואחרי ארוחה שכזאת איך אפשר שלא ללכת מיד למיטה ולישון.

את היום השביעי והכמעט אחרון שלנו למסע פתחנו שוב איך לא בא. בוקר, ואז התחלנו לנסוע בחזרה לכיוון שדה התעופה לקראת טיסה מחר הביתה, בדרך נתקלנו בשוק מקומי וכמובן שירדנו שם ועשינו סיבוב בשוק, המשכנו בנסיעה ועברנו בכל מיני עיירות וכבישים מקסימים, בדרך עצרנו לא. צהריים באגם קומו (lago di como) ואז נסענו לבית המלון הולידיי אין ליד שדה התעופה, לפני ארוחת ערב תדלקנו את הרכב באופן עצמאי (חוויה בפני עצמה- במדינה שאתה לא מבין את הוראות התדלוק) ואז הלכנו למסעדה מקומית ואכלנו א. ערב ונסענו למלון לישון את הלילה האחרון שלנו באיטליה.

בוקרו של היום השמיני והאחרון שלנו וכבר נסענו לטרמינל להחזיר את האוטו, ולעשות צ'ק אין. עכשיו במטוס עוד חצי שעה נוחתים בארץ, אחרי שבוע מטורף באיטליה, חופש וחוויות, כבישים צרים ומפותלים, עמקים רחבים וצרים, אנשים מקסימים, מקומות משגעים, כ"כ הרבה והכל בשבוע אחד, וכאן בעצם נגמר החופש, חוזרים לארץ לשגרה, עוד חודש ומתחילה לימודים באוניברסיטה, מעניין... מתי פעם הבאה יזדמן לי לנסוע לחופשה בחו"ל.

נכתב על ידי , 2/10/2009 12:33
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט