כינוי:
yti בת: 37
מצב רוח כרגע: 
RSS: לקטעים
לתגובות
<<
אוגוסט 2008
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | | | | | | |
הבלוג חבר בטבעות: הוסף מסר | 8/2008
 סיכום היום
(כי החלטתי שלמרות שזה לא מעניין אף אחד, ~צנזורה עצמית~ על כולם, אני אכתוב מה שבא לי עד שיימאס לי):
-18:50-21:30 - לעשות שיעורים בפיזיקה בלי הפסקות ארוכות ובצורה יעילה
(אממ בסוף התחלתי קצת אחרי 7, וזה לא היה הכי יעיל שבעולם כי באמצע ביצעתי גיחות לסוליטר ושולה מוקשים.
נקודה טובה היא שניתקתי לעצמי את האינטרנט וכך מנעתי עוד בזבוז זמן מיותר.
בסופו של דבר למדתי יחסית טוב לבדרך כלל והתקדמתי בחומר - פתרתי שאלה (6) שהייתי תקועה עליה הרבה זמן והתחלתי עוד שאלה (5) - אני יודעת שאני איטית
ואני עוד נעזרת בתשובות מסודרות ומעולות).
-21:30-22:30 - לבצע סוג כלשהו של ספורט - ריצה\הליכה במדרגות\נסיעה באופניים.
(התנכלתי לאחי המקטר והעצלן - עובר במשפחה אני מניחה - וגררתי אותו איתי לריצה.
עד שהתארגנו ויצאנו כבר היה 21:40 אבל לפחות יצאנו! עשינו מין ריצה\הליכה צולעת סביב שכונת וילות נטושה בעירי ועשינו 2 סיבובים. הלכנו הרבה.
אחרי 2 סיבובים נמאס לנו אז הכרחתי את אחי עוד לעשות 2 עליות וירידות לאורך 5 קומות במדרגות בבניין שלנו.
חזרנו סמוקים (אני מאוד) ומזיעים (הוא מאוד) ב-ט-י-ר-ו-ף.)
-22:30-23:30 - מקלחת ומנוחה. (צ'אק! כאן לא צריך לשכנע אותי הרבה)
-23:30 - לישון. (עוד 5 דקות הולכת)
בינתיים התכנונים מתבצעים אבל נראה מה יהיה הלאה...
בהצלחה לעצמי שוב - מחר אני אמורה לקום ב-7:30... האם זה יתקיים?
בסוף הלכתי לישון ב-23:50 כי מ-י-ש-ה-ו איבד את המפתח של הבית שלי והייתה מהומה סביב זה ככה ש-לא אשמתי! אז נרדמתי בסביבות 12.
למחרת:
(כלומר, יום א' ה-28 לאוגוסט - הממ נגמר החודש, כל הילדים הקטנים והאומללים חוזרים לביה"ס כולל בת דודתי החמדמדה מואחאחא)
מטלות למחר
-7:30 - לקום + לעשות 50 כפיפות בטן! (אמנם עד שקמתי כבר היה 7:40 ובכלל קמתי כי סבתא העירה אותי לבקשתי אבל עדין - כבוד) -8:00-10:00 - לנסוע באופניים לבריכה ולשחות שם 40 בריכות. 8:50-11:40
(בסוף התברר שהבריכה נפתחת רק ב-9:00 אז אכלתי לי בניחותא ארוחת בוקר לתפראת - לחם מטוגן דיי שומני שהכנתי בכוחות עצמי.
לאחר מכן, בסבל רב נסעתי באופניים לבריכה - לקראת סוף הנסיעה יש עליה מעצבנת שכמעט הרגה אותי וכעת שרירי הרגליים שלי זועקים במחאה.
בבריכה עשיתי 30 בריכות חתירה ו-12 בריכות חזה - שזה יותר מ-40 בריכות כמובטח  .
מה שכן, המציל לומד איתי במכללה כך שלאחר המקלחת, התיישבתי לידו ופטפטנו על הא ודא וריכלנו על המתרחצים ועל הילדים הקטנים והמעצבנים וכך יצא שמשכתי את הזמן מעבר לתכנון וחזרתי הביתה מאוחר יחסית 
לכן יש שינוי בהמשך היום: -12:10-14:00 - ללמוד (לפתור שאלות 5*,3,5,7,9). -14:00-14:30 - לאכול. -14:30-20:00 - ללמוד. (להמשיך לפתור את מה שקודם כתבתי) -20:30 - חברה הזמינה אותי ללכת איתה לחוג ג'אז!!! (= זה אומר עוד ספורט וגם הנאה - ייאי!
-23:30 - ללכת לישון.
 בינתיים מתקדם לא רע בכלל וגם ידעתי שלא בטוח שאצליח לעמוד לגמריי בתזמון שנתתי כי הוא היה משוער ונזיל לכן עד כה מגיעה לי טפיחה על השכם.
| |
 לערוך רשימת משימות יומית ולבצע אותה
אני יודעת שאני ממש בטלנית, לא מסודרת, לא אחראית, לא סגורה על עצמי וקשה לי מאוד לקבוע לעצמי משימות ואף לבצע אותן.
אני אף יודעת שאני לרוב מבזבזת יותר זמן על תכנונים של "מה לעשות" מאשר על הביצוע שלהם.
אבל אני חושבת שאם אתחיל לתכנן את סדר יומי באופן יותר מסודר וקשוח, אולי אוכל להוציא מהיום שלי הרבה יותר ולא להשאר תקועה עם תחושת התסכול הגואה.
לכן, בכל יום - אכתוב רשימת מטלות עם שעות ואסמן את מה שביצעת כשמטרת העל היא לבצע את הכל לפי השעות ביעילות הכי גבוהה.
הדבר שאני רוצה עכשיו יותר מכל הוא ללמוד ביעילות ולסיים את כל שיעורי הבית והמטלות בזמן וגם להכנס לכושר גבוה ביותר ע"י שחיה, אופניים וריצה (אה! וגם לנגן). לכן סדר היום שלי יורכב בהשראת מטרות אילו ובתקווה שדבר זה יגרום לי להרגיש יותר טוב עם עצמי ויפקס אותי מעט.
אני חושבת שחוץ מהפעם הזו, אכתוב את מטלותיי ברשימות שכן סתם רשימת מטלות היא לא בדיוק נושא מרתק לפוסט. מצד שני, אם אמחק כל פעם את היום שקדם לו לא אראה האם התקדמתי ביכולות הארגון והביצוע שלי. נדמה לי שאני אעשה את הרשימות בצד ואשמור אותן במקום כלשהו ואז אעשה סיכום שבועי של התפקוד שלי.
ובכן, מטלותיי להיום (חלק מהקטע של - להפסיק לדחות דברים למחר - אתחיל כבר היום):
-18:50-21:30 - לעשות שיעורים בפיזיקה בלי הפסקות ארוכות ובצורה יעילה (יעילות זו מילת המפתח בפוסט הזה חח).
-21:30-22:30 - לבצע סוג כלשהו של ספורט - ריצה\הליכה במדרגות\נסיעה באופניים.
-22:30-23:30 - מקלחת ומנוחה.
-23:30 - לישון (החלטתי שאני הולכת לישון מוקדם כל יום).
מטלותיי למחר:
-7:30 - לקום.
-8:00-10:00 - לנסוע באופניים לבריכה ולשחות שם 40 בריכות.
-10:00-14:00 - ללמוד.
-14:00-16:00 - לנוח.
-16:00-19:00 - ללמוד.
-19:00-23:00 - נגמר היום. לנוח וללכת לישון.
לא יודעת אם אצליח לעמוד במשימות היום השני אבל עם הניסיון בא הידע וככל שאנסה לבצע את המשימות ולהצליח בחלקן ולהכשל בחלקן, כך גם אגמיש את סדר היום שלי ואדע איזה מטלות כדאי לתת לעצמי ואילו לא.
מאחלת לעצמי בהצלחה.
| |
 peace & love
אוי! עשיתי מין שאלון מפה והרבה מהתוצאות שלו ממש מתאימות לי למרות שלא עם כל מה שנאמר שם אני שמחה:
טיפוסים אלה הינם אנשים נוחים, שלווים, נעימים ומקבלים. הם שואפים להרמוניה סביבם ועושים כל שביכולתם כדי להימנע מעימותים. הם מקבלים אנשים כפי שהם, לא ביקורתיים, לא שיפוטיים ולא מאיימים. הם תומכים באנשים, סבלניים מאוד, יודעים להקשיב, פתוחים לרעיונות ומאד נוח ומרגיע להיות במחיצתם. הם מסוגלים לראות בקלות את כל נקודות המבט ולהזדהות עמן. קשה להם לנקוט עמדה אישית והם נוטים לוותר על דברים שחשובים להם עבור שקט ושלוה.
הם זורמים עם החיים, לא אוהבים "לעשות גלים", מסתגלים ונמנעים מאמץ. קשה להם להיכנס לפעולה, הם רוצים שדברים יבואו להם בקלות ומתקשים להילחם או לעמוד על שלהם.
הם אופטימיים בדרך כלל, סומכים על מזלם ומאמינים שהכול יסתדר בסופו של דבר. הם נוטים להיות שאננים, מקווים שדברים פשוט יסתדרו מאליהם, מפשיטים בעיות ומקטינים כל דבר שעלול לדכדך אותם, או פשוט מתעלמים לחלוטין מהבעיה ומנסים להדחיק אותה ממודעותם.
הם מתקשים לקבוע סדרי עדיפויות או להישאר ממוקדים, נוטים להשהות דברים ומתקשים לקבל החלטות. הם סובלים מחוסר הגדרה עצמית ברורה ונוטים להזדהות ולאמץ נקודות מבט שונות. לא תמיד ברור להם מה הם באמת רוצים או חושבים, נוטים להגיד "כן" לדברים שהם לא באמת היו רוצים לעשות ואחר כך מתחרטים שהסכימו. קשה להם מאוד לבטא כעס או אפילו להתחבר לתחושת כעס, אך כשזה קורה זה יכול להתבטא בהתפרצויות פתאומיות ובלתי מוסברות או בהתנהגות עקשנית.
הם בדרך כלל אנשים עדינים, מתחשבים, טובי לב, משתלבים, רגישים מאוד לסביבה, מושפעים מהאנרגיות שסביבם ומשתפים פעולה עם רצונותיו של האחר.
טיפוסים אלה יכולים להיות מנהלי משא ומתן מצוינים, מגשרים, דיפלומטים, מתווכים ויועצים.
בשביל מה להתאמץ, במילא שום דבר לא באמת משנה בעולם הזה
אדיבות, אמפתיה, תמיכה, כושר הסתגלות, קבלה, זרימה, שלווה, מזג נוח, סבלנות, נדיבות, טוב לב, דיפלומטיות, רגישות לאחרים, התחשבות, סלחנות, חמלה, יכולת הקשבה, ראש פתוח, פייסנות, גמישות. יוצרים אוירה נעימה סביבם, מעניקים תשומת לב לאחרים.
התלבטות, שכחנות, עצלנות, פסיביות, וותרנות, פיזור נפש, חוסר משמעת עצמית, חוסר יעילות, חוסר נקיטת עמדה, חוסר ביטחון, רגישות יתר לביקורת, עקשנות, אפתיה, זהות עצמית לא ברורה, מושפעים מדי ממה שאחרים חושבים, קושי להיכנס לפעולה, אדישות, התעלמות מבעיות.
שמירה על שקט ושלווה, שיתוף פעולה עם רצונותיהם של אחרים, רגישות לאחרים וניסיון לרצות אותם. שמירה על חיים נוחים ומוכרים וסביבה הרמונית ונעימה. מנוחה, הימנעות מקונפליקטים, שמירה על שגרה ומבנים קבועים כך שהחיים יהיו צפויים. עצירת כעס, הדחקה, הכחשה. התעסקות בפעילויות הנוחות ביותר אך לא בהכרח החשובות יותר.
נקיטת עמדה. להגיד לא למישהו ולהתמודד עם הכעס שלו. עריכת סדר עדיפויות והחלטות נכונות. התמודדות עם מחויבויות שהתחייבו להם מבלי שרצו בהן באמת. הקושי לאכזב אחרים, עימותים, וויכוחים, פעולה אינטנסיבית, חוסר שקט.
כשמתעלמים מהם או מרצונם, כשמתייחסים אליהם כחסרי חשיבות. כשהם מרגישים נשלטים ע"י אחרים. כשמאלצים אותם להתעמת עם קונפליקט. כשמכריחים אותם לנקוט עמדה. כשלוחצים עליהם או דוחקים בהם. צורת הביטוי של הכעס שלהם: תוקפנות פסיבית (passive-aggressive) המתבטאת בעקשנות או התנגדות פסיבית, התפרצויות זעם פתאומיות כשהגיעו מים עד נפש.
דברים שבחיים הוא לא יחלום לעשות:
-
להתעמת עם מישהו פנים מול פנים בצורה ביקורתית.
-
לדחות הצעה ללכת לחוף הים בגלל שהם רוצים לסיים קודם את המטלות שלהם.
-
להקים מהומה בעת אירוע משפחתי.
-
להתרברב בכנס מחזורים על אושרם והצלחתם מבלי לשאול אחרים מה קורה איתם.
-
לבטא את כעסם בפני אנשים ולתאר בדיוק מה עשה כל אחד מהם שהכעיס אותם.
-
לערוך רשימת משימות יומית ולבצע אותה.
-
להגיד לחבר שמתקשר וזקוק לסימפתיה: "אני לא יכול לדבר עכשיו".
-
להחליט בפסקנות שהם "טיפוס 9" אחרי שקראו על כל הטיפוסים, מבלי לתהות שמא הם אולי טיפוס אחר.
-
כשאתה מבקש ממני לעשות משהו שים לב לאופן בו אתה עושה את זה, אני לא אוהב שלוחצים עליי או מלחיצים אותי.
-
אני אוהב להקשיב ולתמוך באנשים, אך אל תנצל את זה.
-
תן לי זמן לסיים דברים או להגיע להחלטה.
-
אתה יכול לנדנד לי אבל בעדינות ובלי ביקורת.
-
שאל אותי שאלות כדי לעזור לי להבהיר לעצמי מה אני באמת רוצה/חושב/מרגיש.
-
אני אוהב דיונים מעניינים אך לא עימותים או ויכוחים.
-
הערך את מה שאני עושה במקום להתמקד במה שאני לא עושה.
-
אל תאיץ בי, כבד את הקצב שלי.
-
כשאני מספר לך את בעייתי, רק תקשיב לי, אל תתחיל לייעץ לי.
כיצד הם יכולים לקדם את התפתחות האישית?
לייחס לעצמם את אותה מידת חשיבות כמו לכל אחד אחר
לדאוג לצרכיהם ולרווחה האישית שלהם. להזכיר לעצמם שהם כן חשובים. לקבל חוסר נוחות ושינוי כחלק טבעי של החיים. להתאמן לאהוב את עצמם באותה מידה שהם אוהבים אחרים. לנקוט בצעדים כדי לשנות את מה שלא עובד, במקום לקוות שדברים ישתנו מאליהם. להזמין אנשים להצטרף אליהם במקום להצטרף תמיד לאחרים. להביע את דעותיהם ורגשותיהם, לא לפחד "לעשות גלים" מידי פעם. לנסות להיות מודעים לכעסם ולבטאו בהתאם. לא להניח לעצמם להסיח את דעתם מבעיותיהם באמצעות אוכל, סמים, טלוויזיה, שינה או קריאה.
הדגשתי מה שמאוד הזדהתי איתו וחשבתי שהוא הכי נכון לגביי... השאר הם או שלא מתאימים או שמתאימים בערך או שאני לא יודעת מה להגיד לגביהם...
| |
לדף הבא
דפים:
|