לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בשיטה הזו

מיקוד בטח לא יהיה כאן


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


8/2003

בית הדין לענייני מעבידים


 
"בעודי משייטת במורדות שער הגיא חשבתי לעצמי שאם במסגרת בית הדין לעבודה אוכל לתרום ולו במשהו לתפקיד החשוב של בית המשפט בהשגת צדק עבור המשועבדים והמנוצלים, הרי שלא יכולתי למצוא מקום עבודה טוב יותר". כך סיימה מורכרמון את הפוסט הישן שלה בו סיפרה על כך שמצאה עבודה בבית הדין לעבודה. נזכרתי בפוסט הזה כשקראתי את המאמר של רפי נץ "מדיניות בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בנוגע לצווי מניעה נגד שביתות".
 
למה נזכרתי? כי המאמר של נץ, שמבוסס על עבודת ה-MA שלו ופורסם בכתב העת "המשפט" של המכללה למנהל, טוען בקווים כללים שמי שמחפש להשיג צדק עבור המשועבדים והמנוצלים, מוטב לו שירחק משיתוף פעולה עם בתי הדין לעבודה, ובטח משיתוף פעולה עם בית הדין בתל-אביב. מי שירצה מוזמן לקרוא את המחקר כולו (זהירות! Pdf לפניך!), אולי ימצא פגמים במתודולוגיה של נץ, אולי בגישה שלו. אני, ברשותכם, השתכנעתי. ולכן אביא לכם חלקים נבחרים מסיכום המחקר ומסקנותיו:
 
"כממצא מרכזי בחשיבותו התברר, כי ב-95% מהמקרים הרלוונטיים, קבע בית המשפט עמדה בסכסוך והביא להפסקת השביתה על ידי צווי מניעה, או במקרים אחרים בדרך מתוחכמת ועקיפה של מתן "המלצה" לצדדים להגיע להסכמה ביניהם. בכ-28% מהמקרים ניתן צו במעמד צד אחד. החלטות בית הדין למתן צווי מניעה זמניים כוללות: ב-97% מהמקרים הוגבלה של כל פעולות המחאה של העובדים...ב-79% מהמקרים תוקף הצווים הוא לזמן בלתי מוגבל...במקרים רבים (36%) לא ניתנים כלל נימוקים להחלטות בית בדין להצדקת הצורך במתן הצו;  וכמעט תמיד (90%) לא ניתנים נימוקים לצורך במתן הצו דווקא במעמד צו אחד. רק ב-12% מהמקרים התברר כי בית הדין מיישם שיקול דעת לגבי החלטותיו - כאילו כל המקרים שבפניו הנם זהים. רק ב-17% מהמקרים חייב בית הדין את המעסיקים להכנס למשא ומתן עם העובדים. בכל המקרים שבהם "המליץ" בית הדין לצדדים לגבי אופן הסדרת הסכסוך, כללה המלצה זו מרכיבים דומים ביותר לאלו של הצווים שהוא נהג לתת: הפסקה מידית או כמעט מיידית של השביתה, וזאת לגבי כל פעולות המחאה שבמסגרתה.
 
"מסקנת המחקר היא, כי מדיניות בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בשנים שנבדקו בנוגע לצווי מניעה נגד שביתות בתקופת המחקר התבררה כמוטית, וזאת לטובת המעבידים. בית הדין מפגין את התנגדותו לנקיטת הליך השביתה על-יד העובדים, ונוקט דרכים שונות על מנת למנוע את קיום השביתה - ואכן מידת האפקטיביות שלו להשגת מטרתו היא גבוהה ביותר וכמעט מוחלטת."
 
כנסת ישראל, בהשראת שר האוצר של ממשלתנו, שוקדת בימים אלה על חוק מקומם להגבלת זכות השביתה. אם יותר לי להמליץ למחוקקֵינו לחסוך מעט זיעה ולחפש להם קורבנות לא ממוצים, שכן יש כבר מי שמטפל באופן מוצלח למדי בהכחדת זכותם של עובדים להתגונן בפני החלטות חד צדדיות של מעבידיהם והפרות חוזים קיבוציים. לית דין גם כשיש דיין, מסתבר.
נכתב על ידי , 15/8/2003 20:14  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

מין: זכר




50,281
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להצביק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הצביק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)