לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בשיטה הזו

מיקוד בטח לא יהיה כאן


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2003

הבדלי אמונה תהומיים


החבר "מאידך", הכותב בפורום "בחדרי חרדים" בהיידפארק, מביא את טורו של ידידיה מאיר, בעל טור בעיתון "בקהילה" החרדי. מאירי מקים בטורו וועדת בדיקה פיקטיבית לבדיקת אירועי הבחירות ו-15 המנדטים של שינוי, ומלווה אותה בעוד היא משיבה על הטעמים בגינם שונאים מצביעי שינוי את החרדים.
 
וניתן להתייאש ממסקנתו הסופית של מאיר, הכואב אך האטומה להפליא, לפיה:

  • הועדה החרדית בעניין רשימת 'שינוי' מסכמת את דיוניה בתחושת תסכול וכאב. הסכסוך הישראלי-חרדי בלתי ניתן לפתרון מפני שהוא מבוסס, כאמור, על הבדלי אמונה תהומיים. הועדה מבקשת, אפוא, מהפובליציסטים החרדים לחדול מדיבורים ריקים על חשבון נפש. המחלוקת כאן היא אמיתית ונוקבת, שום שינוי קוסמטי לא יפתור אותה. אפשר אולי לנסות לחיות בדו-קיום. הועדה מחזקת את ידי העסקנים החרדים בכנסת ובעיריות, להמשיך ולפעול באמונה, בתבונה ובמתינות, למען הציבור הקדוש, מתוך מודעות לדעת הקהל החילונית, והימנעות, עד כמה שאפשר, מדברי שנאה, ומחלוקת, ולקיחת שוחד, ומנהל לא תקין. ולסיום, הועדה ממליצה להמון העם החרדי, להמשיך בדרך המסורה לנו מדורי דורות, להרבות בתורה, בתפילה, במקלחת, במצוות, במעשים טובים, באהבה, בקרוב, בהפצת אור ה'. וישמעו רחוקים ויבואו, ויחפרו עם קלפיותיהם, ויזנחו את פריצקיהם, ויתנו לך כתר מלוכה.

או דווקא לשמוח על הסיבה בעטיה נדרש להקים את אותה ה"וועדה":

  • ונזדעזענו לראות שגם במחננו, מחנה היראים ועובדי ה', החלו אי-אילו בעלי טורים, מושכים בעט ופובליציסטים במסע ייסורים שכזה אשר אחריתו מי ישורנו. ואמרנו, בואו נחשוב חשבונו של עולם, ונחשב שכר שנאה כנגד שנאה, ונכתוב מסקנות ברורות למען נשכיל בכל אשר נלך ולא נהיה שקועים מעתה ועד הבחירות הבאות עלינו לטובה בייסורי הציבור ר"ל (אשר כידוע, קשים שבעתיים מייסורי היחיד). ויהי נעם ה' עלינו.

שהרי יש ניצני שאלה בציבור החרדי, יש בהם מי שחושב אולי יש לנסות ולהבין את הפריץ החילוני. ובבניין השיח ננוחם.
נכתב על ידי , 4/2/2003 20:57  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

מין: זכר




50,282
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להצביק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הצביק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)