לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2009    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2009

ממש כמו טוסקנה


בשעה 6:00 בבוקר צלצל הטלפון וקול מוכר שאל אותי: "איפה את?" לקח לי שניה אחת להתאפס ולהבין שפספסתי את הפגישה שנקבעה ל-5:50. אופס.. התעשתתי במהירות ותוך חמש דקות השתחלתי למכונית שחיכתה לי בחוץ. בדרך לנקודת המפגש עשיתי בקרת נזקים של כל מה שתכננתי לעשות בבוקר ולא הספקתי: לא הספקתי לשתות קפה, שכחתי לקחת את הגזר שהכנתי ערב קודם שנשאר לשכב בקערת המים, לא הספקתי לקשור את שרוכי הנעליים. רציתי גם לקחת סיפור להקראה אבל לא הספקתי. גם לא הספקתי להתקלח. בדרך החוצה הסתכלתי בעיניים כלות על העיתון שחיכה על השביל. ככה אני לא אוהבת להתחיל את הבוקר.

המפגש המחודש עם כולם מחק בבת אחת את תחושת הקימה הלא מוצלחת בבוקר. יש מצטרפים חדשים. איך שנפגשנו יריב אמר שהוא חייב להעיר לי על מה שכתבתי בפעם הקודמת. הוא אמר שהסיום של הקטע הקודם הוציא אותו לא טוב וכי האמירה שלו היתה: "אם היית צעירה בשלושים שנה הייתי משכיב אותך על מרבדי הפרחים". אני הגנתי במרץ על זכותי ככותבת. הוא אמר שכנראה יש לי בעיות שמיעה..

"החייל הגיע הביתה?" אני עונה בחיוב."הוא בבית ואת כאן?" "בשביל מה הוא צריך אותי?" שאלתי בחזרה. מקטע לקטע אני הופכת להיות יותר מושקעת בשביל. בקטעים הקודמים הסתכלתי על אלה המצוידים במקלות. הם נראים כל כך יודעים להשתמש בהם, אולי יש איזו טכניקה נכונה להשתמש בהם. לשלב את תנועות הידיים הנמרצות יחד עם הרגליים. כשאני עולה לרמת הגולן לפעמים אני פוגשת באיש אחד שיורד את מורדות הגולן מצוייד במקלות הליכה. פגשתי אותו כמה פעמים כשאני מטפסת במכונית והוא יורד ברגל. יש לו סגנון הליכה ראוותני משהו, הוא מניף את המקלות בתנועה סיבובית לפני שהוא נועץ אותם בקרקע. המוכר בחנות המטיייל הסתכל עלי בעיניים תמהות כשביקשתי מקל הליכה. אולי לא נראיתי לו תואמת את דמות המטייל הטיפוסי. כשהתחיל לשאול בשביל מה אני צריכה מקל ועניתי לו שאני 'עושה את שביל ישראל', היחס שלו אלי השתנה פלאים.. פתאום הוא דיבר אלי בשפה מקצועית..כמי שמבינה עניין. הצטיידתי במקל עם בולמי זעזועים (אם כבר..) ובגאווה שלפתי אותו בבוקר ההליכה. צריך להתרגל לדבר הזה שאמור ללוות אותי מכאן והלאה.

 

טוסקנה. זו המחשבה שעברה לי בראש כשצעדנו במסלול מאלון הגליל לכיוון צומת יגור. רק כמה ימים אחרי הגשם האחרון, אנחנו צועדים בעמק שבו זורם נחל ציפורי. הנחל הזה זורם כל השנה. הכל כלכך רענן וירוק. המים בנחל מפתים לטבול בהם את הרגליים אבל אלה מים לא נקיים. בכל זאת הלכנו קצת במים כדי לבדוק את הגורטקס בנעלים. בחיי שהוא עמיד במים. את ארוחת הבוקר סעדנו ליד הבריכה של מעיין עין יבקע. חבל שהבריכה כל כך מלוכלכת. על שפת הבריכה אנחנו פוגשים עוד צועדים. שתי נשים שצועדות בשביל לבדן. קבוצות של צעירים משוחררי צה"ל שצועדים את השביל ברציפות. שישה שבועות הם בדרך מטאבה בדרום. בהמשך פגשנו  צעיר שמטייל לבד ועוד זוג וגם רוכבי אופניים. שלא כבפעמים הקודמות השביל ממש סואן הפעם. על המדרון שאנחנו צועדים בו יש בצד אחד אלונים גדולים ומתחתנו, לאורך האפיק יש בוסתנים של עצי פרי שמתחילים לפרוח וחלקות ירק.

בהמשך הגענו למבנה דו קומתי שנראה כמו טירה ונקרא טחנת הנזירים, זהו מנזר שהוקדם במאה ה-19 בידי המנזר הכרמליתי. עד שנת 1940 פעלו באזור ארבע טחנות קמח בשיטה הישנה של אבני ריחיים הסובבות בכוח מי הנחל. היום המקום הזה משמש אכסניה לכל מיני אירועים. עצרנו ל'רגע של תרבות'. מסביב ערבוב של ישובים: הרדוף ונופית והכפרים הבדואים ראס עלי וחוואלד, שלא כולם  מוכרים. הצעידה בנוף של אלונים ואלות והרבה פרחים, נעימה. סוף פריחת החורף, מרבדים של פרגים ושל עכנאי יהודה בסגול-כחול ושל חרציות. הרבה סימני פרות וגדרות מאולתרות מחוטים ושקיות ניילון קשורות עליהן ופה ושם גם גדר חשמלית (24 וולט..) הגידור הזה לא רציני אבל עושה רושם שהפרות מתרשמות ממנו. לך תבין את זה. השביל מלא קוצים שמגיעים לי עד לצוואר והסירפדים – ימח שם. כל נגיעה בהם היא סיוט מתמשך. נראה שעבורם היה החורף טוב.

יש הרבה התעניינות על 'איפה אתם בסדר'. זוג אחד נוסע עם כל הצאצאים לעשות סדר בטוסקנה. זוג אחר החליט שהשנה מבלים בנפרד, הוא עם ילדיו והיא עם אמה ואחיותיה, יש שנוסעים ויש שמארחים. שיחות על מתכוני הסדר ועל מסורת ומנהגים, על שמרנות מול רצון להתחדשות ומה זה מעורר. הרבה שיחות על גידול ילדים. הקולות מעורבים, גאווה גדולה בצד מחשבה על איפה טעינו..

אנחנו עולים לואדי שמעל רכסים. מימין כבר אפשר לראות את מפרץ חיפה ואת כל הכרמל. גלשנו במורד השביל עד לגדר המקיפה את כפר הנוער הדתי. מסביב יש הרבה ערימות של זבל וגרוטאות. פניה האחוריות של הדרך הן מכוערות מאד. אם מישהו פעם יחליט לקחת על עצמו  את הפרוייקט ניקיון הארץ – מצפה לו הרבה מאד עבודה. אנחנו צועדים בכבישי כפר חסידים ומסיימים בהשתטחות על הכסאות ב'קפה בנועם' בכניסה לקיבוץ יגור כשפנינו אל הקטע הבא – הטיפוס על הר הכרמל.

21 ק"מ. אני קרועה מעייפות אבל מרוצה. הגרביים הפעם לא הציקו לי (80 שקל לזוג). בפעם הבאה אבוא במכנסיים קצרים.

אני ממהרת הביתה. בחמש וחצי אני נכנסת בדלת. יש לי כרטיסים להופעה בערב. כדאי שאנוח לפני. מה אני אעשה עם כל ערימות הגזר שנשארו בקערה? דקה לפני שיצאנו היתה לי הברקה. כיבדתי את החברים של החייל בגזר. הם אהבו את זה. כשהגענו לשערי הקיבוץ ראינו שחשוך מדי. מבט מהיר בכרטיסים הבהיר לנו שהקדמנו ביום. איזה כיף שאפשר לחזור לנוח...

(הקרדיט לתמונות לחומי שהוא איש רב פעלים ורב יכולות, גם מארגן וגם מצלם)

נכתב על ידי , 6/4/2009 12:48   בקטגוריות עושה את השביל, אופטימי  
56 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-18/4/2009 07:38




104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)