לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2009    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2009

הבנאליות של הרוע


אני לא זקוקה ליום השואה כדי לזכור. גדלתי בבית שבו היא היתה חלק בלתי נפרד ממנו. אבי מעולם לא דיבר על כך אבל אני מכירה היטב את התחושות הנלוות ליום הזה. ובכל זאת, גם עבורי מדובר ביום אחר. ביום זה תוקפת אותי עצבות שלא מרפה. זו עצבות אחרת. עצבות של יום השואה.

כילדה אני זוכרת את עצמי עוסקת בצורה כמעט אובססיבית בניסיון להבין. קראתי המון ובכל זאת לא הבנתי.

לא הצלחתי להבין את הרוע הזה. את הבנאליות שלו. ועד היום אני לא מצליחה להבין

השואה משכה אותי תמיד. כשאני נוסעת לחו"ל, אני אף פעם לא מוותרת על ביקור במחנות הריכוז, במחנות ההשמדה ובמקומות שבהם חיו היהודים ושם נפסקו חייהם. הייתי במצעד החיים. כל ביקור שם מעורב בסערת נפש. הכל טעון. אני רוצה לדעת.

אבא שלי לא דיבר על זה אף פעם. מעולם לא שמעתי את הסיפור שלו מפיו. את מה ששמעתי סיפרה לי אמא שלי. אף פעם לא שאלתי אותו מה עבר עליו, מה הוא חווה, איך הרגיש כשנודע לו שכל משפחתו נמחקה לגמרי. איך זה לחיות לבד בעולם בלי מישהו קרוב אליך.

אבא שלי נפטר לפני יותר מעשרים שנה. עכשיו גם אמא שלי איננה ואין מי שיספר את הסיפור שלהם. אני מרגישה שעכשיו זה התפקיד שלי. ואני

פה כל שנה כדי לספר שוב ושוב ושוב

 


נכתב על ידי , 20/4/2009 21:54   בקטגוריות משפחתי וחיות אחרות  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-24/4/2009 11:30




104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)