לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2010

הסעודה האחרונה


ואז הגענו לקייפטאון  העיר היושבת לחופם של שני אוקיינוסים: ההודי והאטלנטי, שהיא כמעט כעט המקום הכי דרומי ביבשת אפריקה. ישר התאהבתי בעיר הזו. היא מדהימה ביופיה, משלבת בתוכה ישן וחדש, מלאת חיים, ססגונית ומרגשת. הכנסת האורחים של העיר הזו מרגשת לא פחות. אנשים מאירי פנים, שמחים לעזור, לנדב מידע, לייעץ..  זו עיר של עסקים ושל נופש, של הסטוריה וחדשנות. העיר היא אוסף של תזכורות כואבות ועדויות לתקופת האפרטהייד ולאפלייה כלפי האוכלוסייה המקומית שנמשכת גם היום. אמנם המשטר השתנה ולכאורה יש שוויות זכויות אבל אי אפשר להתעלם מהפער שבין האוכלוסיה המקומית ללבים – פער שיקח עוד שנים רבות עד שיסגר, אם בכלל..

העיר מלאה במקומות בילוי, בתי קפה, מסעדות, גנים מרהיבים שווקים וחנויות, והמחירים.. ממש מציאה לעומת הארץ. מעל העיר מתנוסס לו לגובה הר השולחן שנקרא ככה כי נראה כמו שולחן. ההר הזה בדרך כלל עטוף בענן לבן שנראה כמו שמיכה לבנה. בבוקר שלמחרת הגעתנו התעוררנו לשמים צלולים ונקיים מענן. ישר טפסנו על ההר, ברכבל כמובן, וראינו את העיר ואת חופי הים ממבט מעל. מראה עוצר נשימה.

האיצטדיון של קייפטאון שבו יערכו חלק ממשחקי הגביע העולמי שיפתחו בחודש יוני הקרוב

חוץ מבילוי בעיר וקניות כמובן נסענו לכף התקווה הטובה. הדרך לאורך הים היא אחת הדרכים היותר מרהיבות שנסענו בהן. הגענו למקום הכי דרומי ביבשת. קו רוחב מזרח '36 '28 '18 מערב '25 '21 '34. בדרך ראינו גם את המקום שבו מתחברים שני האוקיינוסים. המפגש בין המים הקרים (8 מעלות) של האוקיינוס האטלנטי לבין המים החמים (20 מעלות ויותר) של ההודי – יוצר סערות ומערבולות, מה שגרם לטביעת ספינות רבות בסביבה, אפילו בשנים האחרונות.

בקרנו גם במושבה של פינגווינים. זה ממש נראה כמו התנחלות. החבר'ה עומדים במקום ולא זזים. היצורים האלה מקננים ממש בחוף ואפשר לראות אותם מסתובבים זוגות זוגות עסוקים בשלהם.

קייפטאון שבה בילינו 3 ימים היתה גם המקום האחרון בטיול שלנו מפה מתפזרים. הזוג הצעיר נשאר לבד עוד כמה ימים ואנחנו- בחזרה הביתה. בערב האחרון התלבשנו יפה והלכנו לסעודה האחרונה. הרבה יין, הרבה צחוקים והרבה מוזיקה עם אוכל טעים. היתה קצת תחושה של 'מה, כבר נגמר?' שעברו עלינו ימים נהדרים ביחד. לא עת של סיכומים ובכל זאת סוף.  מה היה הרגע הכי מרגש? הכי מצחיק? הכי מפדח? הכי מוזר? ממה הכי נהנית? המקום הכי יפה, הצימר הכי טוב.. המסעדה הכי טובה הארוחה הכי טובה וככהה העברנו ערב שלם של זכרונות.

הפדיחות ברובן היו קשורות בנהיגה בצד שמאל, בנהיגה עם מהלכים, כמה פעמים כבה האוטו בזינוק בעליה, מס' הפעמים שהצלחות (הטאסות) גרדו עצמן עם שפת המדרכה, או הפעם ההיא שנסענו בדרך עפר מסוג אלה ש'בוא ניסע לראות מה יש שם' שהיתה מאד צרה והובילה למעבר הרים. הדרך לא נגמרה, ברגע מסויים הגיע מולנו רכב במצב שבו אין מקום לשתי מכוניות על הדרך... אחרי תמרונים לא מעטים התאפשר המפגש בין המכוניות ובדיוק באמצע המפגש הזה כבה הרכב שלנו...

נזכרנו באוסף של מקומות יפים, רגעים מרגשים בקרוגר פארק, המפגש עם המציאות האחרת בטאונשיפ ליד נייזנה, באוסף הצימרים שבהם בילינו – הצימר של קטי בבארידייל זכה במקום ראשון אצל כולם, עשינו דרוג של מסעדות ושל ארוחות... מאכלים מיוחדים (ברובם סטייקים של כל מיני מינים של בעלי חיים), ארוחות בוקר שזכורות לנו במיוחד...  

עבורי הרגעים המרגשים במיוחד בטיול הזה היו קשורים במערכת היחסים בין הילדים, בבונדינג שהתחזק ביניהם בטיול ובחיבורים הקטנים ביניהם. מה שאני קוראת לו 'אחאות'. זה כאילו נראה מובן מאליו שהרי הם אחים, לא? אז זה לא. מטבע הדברים, למרות שיש ביניהם קשרים טובים אין להם הרבה שעות של ביחד. פה זה היה להיות ביחד במובן הכי רחב: הרבה ארוחות משותפות, הרבה שיחות מסביב לשולחן, שינה ביחד – בזוגות או ברביעיה, שעות של נסיעה ביחד, לשמוע אותם מתווכחים, צוחקים אחד על השני, מתפרעים ותופסים ראש ביחד, צוחקים עלינו... עוזרים אחד לשני, מייעצים, מתייעצים, מדברים על עצמם...על התכניות שלהם.. שותקים ביחד... זה היה הכי 'זה' שאפשר לחלום עליו.  

היתה לנו עוד נסיעה הביתה ביחד. בקייפטאון נפרדנו מהזוג הצעיר. בנתב"ג נפרדנו מהילד הגדול שחוזר לעיסוקיו ואנחנו נסענו בחזרה לשגרה שלנו. אני והבנזוג לעבודה, החייל לצבא. מצאנו בית קפוא, בקושי 6 מעלות. הלב שלנו היה חם. 

נכתב על ידי , 8/2/2010 23:23   בקטגוריות חופשה מהסרטים  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-16/2/2010 14:47




104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)