לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2010

סגרנו שנה


יומיים אחרי שהוא נוסע לצבא מבליחה במוחי המחשבה שמזמן לא דברנו. אני מנסה בטלפון. לפעמים הוא מסנן אותי ולפעמים הוא עונה. אני פותחת בסדרת שאלות לחימום.. 'מה שלומך?' ו'איך הגעת אתמול?' ובדיוק כשהשאלה השלישית כבר עומדת לי בקצה הלשון, אני מרגישה את קוצר הרוח שלו בקול... "טוב", הוא אומר, "אני חוזר אליך עוד מעט" אני כבר יודעת שה'עוד מעט' הזה יכול לקחת כמה שעות ואולי גם כמה ימים.. מנימת הקול שלו אני מבינה שהוא בסדר. גם השבוע צלצלתי כהרגלי. הקול שלו היה שמח. הרגשתי שהפעם יש סיכוי שהוא לא יסנן אותי. התחלנו כרגיל, ב'הספקת בזמן לאוטובוס?' ואז אפילו בלי ששאלתי הוא ספר לי שקבל תפקיד חדש. 'איזה תפקיד?' אני שואלת 'סמל מחלקה' הוא עונה לי ולמרות שאני בטוחה שהבנתי מה שהוא אמר רציתי לדעת בדיוק מה זה התפקיד הזה. מה זה אומר. בקול שלו הרגשתי את מצב הרוח שלו. זה מצב רוח של רוח שטות. 'את לא מבינה מה זה?' הוא אומר לי 'אני מבינה' אני אומרת ובכל זאת אני לא כל כך מבינה. אני מנסה להבין מה קרה שם. איך זה קורה שממצב שבו הוא חיפש את כל הדרכים שקיימות בעולם כדי לצאת משם ולא הפסיק אפילו לדקה, אחרי כמה חודשים הוא בא ומספר שמינו אותו לסמל מחלקה. את זה בטוח שלא הבנתי אפילו שאמרתי שהבנתי. ובדיוק כשרציתי לשאול עוד משהו, כמו בסיפור של לכלוכית השעון צלצל שתים-עשרה והגיע משפט הסיום "טוב, אני חוזר אליך עוד מעט".

 

טו... צליל השיחה שהתנתקה נמשך עוד כמה שניות ארוכות, ונלווה לסימני השאלה שנשארו אצלי. ידעתי שאין לי סיכוי לדעת את התשובות. 'עזבי' אמרתי לעצמי אחרי שסגרתי את הטלפון, מה את חופרת.. מה זה משנה איך זה קרה ולמה דווקא הוא. אבל קשה לי להניח לזה. אני צריכה לדעת את הדברים מבפנים. להבין את השתלשלות העניינים. אני יודעת שאין סיכוי שזה יקרה. ובכל זאת אני לא יכולה להמנע מכל הסרט הזה שעובר לי עכשיו בראש. הסרט של השנה האחרונה.

 

היום של הגיוס, 12 שבועות של טירונות. יבוא הביתה או לא יבוא? כאבי הבטן של מוצאי שבת, הסיוט של יום ראשון בבוקר, יספיק לאוטובוס או לא יספיק? השעות הארוכות בדרכים, שעת ת"ש והטלפונים בחצות, שיחות העידוד, הנעליים, טקס ההשבעה, הסמסים, הגימלים של מוצאי שבת (במה הוא היה חולה?), האריזות של ראשון בבוקר, כמעט נפקדות. 21 יום נפקדות. שיחות עם המפקדים שלו, האיומים מתחלפים בשיחות של הבנה, המשפט, טירונות בלי סוף, לאן הלאה? לאן הלאה? לאן הלאה? קצין מיון, מפח"ש, קצינת מיון, מפח"ש, מכתבים, עוזב? לא עוזב? החטיבה מוותרת עליו? החטיבה לא מוותרת עליו, יש תפקיד. הוא לא מרוצה. חוזרים לסיפורי ראשון בבוקר, יספיק לאוטובוס או לא יספיק? לא יספיק. יש לו חדר קבוע. בגדי ב' בתוך שק הכביסה שלו, אריזות במוצאי שבת. הוא יספיק לאוטובוס ביום ראשון? ברור, לא?

 

הטלפון מצלצל שוב. זה הוא.

'מה?' אני שואלת.

'מה מה', הוא אומר, 'אמרתי שאני תכף חוזר אליך, לא?'

'נכון, באמת אמרת', אני עונה לו קצת מופתעת 'רצית משהו?'

'כן'. הוא אומר לי 'יש פה כמה חברה שעוזבים בשבוע הבא, הבטחתי לאפות להם בראוני'ס, תרשמי מה את צריכה לקנות' ומוסר לי רשימת מצרכים לקנות בסופר.. אני ממהרת לכתוב. הוא יכול היה להגיד לי את זה כשיבוא הביתה ביום חמישי אבל אני לא אומרת כלום. אני רק כותבת. עד יום חמישי יש סיכוי שאני אשכח איפה שמתי את הפתק....
נכתב על ידי , 16/3/2010 07:51   בקטגוריות מתבגרת עם הילד, צבא, אופטימי  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קורדליה ב-20/3/2010 15:32




104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)