לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2011    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2011

שעור אחרון


בבוקר מהרתי לצלם מספיק עותקים מהספור שכתבתי אתמול עד השעה אחד וחצי בלילה. אני אף פעם לא זוכרת כמה אנחנו בדיוק, אולי שש עשרה ואולי יותר או פחות. בשעורים שבהם אני קוראת אני במתח. כל הגוף שלי ער אפילו שכמעט לא ישנתי. בזמן הצילום חשבתי על זה שבתחילת השנה הספורים שלי השתרעו על דף אחד ועכשיו זה שני עמודים. זה אומר שלמדתי 'להחזיק' ספורים ארוכים יותר. הייתי מרוצה מזה.

 

בתחילת השעור נראה שהמנחה במצב רוח טוב במיוחד. לפי ההקדמה לא נראה לי שבא לה להתעסק בהקראת סיפורים ובביקורת עליהם. מצד שני, מה יהיה עם אלה שהתחייבו להביא? במקרים כאלה יש לי נטייה לוותר. אל תוותרי אומר לי קול מבפנים. "מה דעתכם, חשבתי שנקדיש את השעור הזה לדיון במקום להקריא סיפורים" היא אמרה-שאלה. כולם שתקו. "לא נראה לי שהכנו נושא לדיון" אמר אסף הדוקטור, "אל תנהל לי את שעור" היא אמרה בקול קצת מתעצבן. "גם אם יש לי רעיון לא הייתי אומרת אותו מראש. אני שונאת שכל הדברים ידועים מראש, בגלל זה התגרשתי פעם שניה, בשביל לא לדעת הכל מראש" היא חייכה. היא גם לא אוהבת שיוצאים נגד הרעיונות שלה. ההמשך כבר ידוע מראש. היא שואלת אותנו מה דעתנו אבל היא כבר החליטה וזה מה שיהיה. בסוף היא הציעה שנתחיל בדיון ולקראת הסוף נקריא את הספורים באוטוסטרדה בלי לעשות עליהם דיון.

 

התחלנו בדיון. דיון זה שהיא מדברת מונולוג ומתישהו אחרי חצי שעה בערך שואלת אותנו מה דעתנו. גם הפעם זה היה ככה. היא חלקה אתנו את חוויותיה כמנחה בסדנא, ועברה להרהורים בקול רם על מה זה כשרון ומה דוחף אדם לכתוב ומה עושה לו הכתיבה וגם על העצירה בכתיבה. על החשיבות שלה. אחרי זה היא שתקה לרגע ושאלה אותנו אם נרצה להגיד משהו. זמן השעור כבר התקצר מאד. נורית פתחה ואמרה מה הסדנא הזו נתנה לה. אסף דבר על השינוי שעבר בנושאי הכתיבה שלו. "פעם כתבתי על כל מיני דברים ובכלל לא על עצמי, פה למדתי שהעולם שלי זה הכי מעניין וכשאני כותב על עצמי יוצאים לי הדברים הכי טובים" רוני אמר שהוא חי כחריג בעולם הזה ושבסדנא הוא למד להרגיש איך זה להיות כמו כולם. אני שתקתי. הייתי עסוקה בשאלה אם אקרא היום או לא. השעון כבר התקדם נורא והיתה לי הרגשה שבסוף לא ישאר זמן לקרוא.

 

ואז, עשרים דקות לפני סוף השעור, נורית שגם היא הביאה ספור להקראה שאלה בשקט "ומה עם התכנית האמנותית?" היא התכוונה להקראות. "נכון, נכון" אמרה המנחה בחוסר רצון. "בואו נעבור להקראות, אחת אחרי השניה, ובלי יותר מדי הערות, טוב?"

 

גלית היתה הראשונה. את הספור שקראה כבר שמעתי בסדנא אחרת. הדבר הכי מעניין בספור שלה היה השפה שבה השתמשה. נורית הביאה ספור מעניין ממש שלא הספקנו להגיד עליו כלום. אני הייתי השלישית והאחרונה לקרוא.

 

בין הספור השני לשלישי באמצע ההקראה של נורית נכנסה זו מאגודת הסטודנטים לעשות משוב על ההוראה. חשבתי שבגלל זה נוותר על ההקראה שלי. לרגע שוב חשבתי שאולי אוותר. כבר היה ממש סוף השעור, בחוץ כבר נשמעה המוזיקה של ארועי אגודת הסטודנטים, גם הנושא של הספור לא כל כך התאים לאווירה החגיגית שהיתה בשעור, אבל בזמן שהיא חלקה את דפי הסקר נורית הציעה לי לחלק את דפי הספור שלי. הסקר קצת התעכב וכבר היה ממש סוף, המנחה נכנסה חזרה לכיתה, היא תמיד ממהרת וחשבתי שגם הפעם תגיד שזהו, השעור נגמר, במקום זה היא התיישבה בחזרה ואמרה לי לקרוא.

 

ואני קראתי. לא סיפור קל. זה ספור על שכול ועל ההתמודדות איתו. כשסיימתי השתרר שקט. התחלתי לשמוע הערות כמו: זה טוב, זה מצויין, וגם מבטים ותנועות ידיים שסימנו שזה טוב.

 

המנחה שתקה ארוכות, היא שאלה אם יש למישהו מה להגיב. כמה אמרו שאהבו, אחד אמר הערה שלא כל כך הסכמתי לה היא לא אמרה כלום רק הביטה לעברי במבט מצועף כזה. המוזיקה של האירועים בחוץ הלכה והתגברה, "California dreaming" נכנסה לתוך החדר ואז היא התחילה. היתה לה הצעה קטנה לשיפור. לא משהו עקרוני. חוץ מזה היא אמרה שזה היה הדבר הכי טוב והכי שלם שהבאתי השנה, ושפכה עליו מילים כאילו שאין לחץ לסיים את השעור. לא הייתי מוכנה לזה. את השיר הבא שנגנו בחוץ כבר לא הצלחתי לזהות מרוב התרגשות.

נכתב על ידי , 3/6/2011 09:19   בקטגוריות בחזרה לספסל הלימודים, סיפרותי  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של dukha ב-13/7/2011 20:50




104,303
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)