לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2005    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2005

את בכלל מקשיבה?


 

 

אני אישה עובדת. עבדתי תמיד עוד בטרם נולדו לי ילדים. העבודה שלי מגדירה אותי כאדם. היא  חשובה לי. מאתגרת ומרתקת אותי ומהווה חלק משמעותי מאד ממני. אנחנו מחוברים היא ואני. למרות זאת העבודה שלי כמעט תמיד מלווה ברגשות אשמה.

תחושת האשם הזו תמיד תוקפת אותי במקומות שבהם אני לא מוצאת תשובות: הילד חולה. האם הייתי צריכה להישאר בבית או לא? הוא ביקש את עזרתי בשיעורים. הבטחתי אבל לא חזרתי כשאמרתי שאחזור. יום הורים בבית הספר, מסיבת כיתה, אספיק להגיע או לא? אני מגיעה אבל עם הלשון בחוץ...)

לפעמים אני בבית. אז אני יכולה להקדיש זמן להכנת ארוחת צהרים ולאכילה משותפת. אנחנו מבלים בשיחה נינוחה (אם יש לו זמן אלי). אני פנויה, נענית, זמינה, מקשיבה, שומעת, אומרת, מסיעה, מחזירה.

בימים אחרים – ברובם, אני נעלמת כבר בבוקר. בדרך כלל זה מחייב אותי להיערך כבר קודם. אני בבית אבל "בראש" אני כבר לא. עלי להיות ברורה, ממוקדת במטרות, עניינית. חלק אחר בתוכי (זה שלא מתעניין בכלל בילדים) בא לידי ביטוי בעולם הזה.

הפער בין העולמות גדול מדי. המעברים חדים

המעבר הזה מהמעגל של הבית אל המעגל של העבודה הוא קיצוני. העולם בחוץ לא מתעניין בילדים, לא מתעניין בגידולם. החוץ משחק בכללים אחרים. גבריים משהו.

גם כשאני חוזרת הביתה הראש שלי מלא ב"בדברים של עבודה": משימות שלא הושלמו, דוחות, סיכומים, תכנונים, דואר אלקטרוני. לקרוא להכין לקראת מחר, מחרתיים.

קשה לי אפילו להתמקד בדברים אחרים. קשה לי להקשיב, להתפנות, להיות אמא ולהתעסק בענייני הבית ולענות לשאלות כמו: "כבסת לי את החולצה?" "לא ראית שנגמר לי הג'ל?" "מתי נקנה נעליים אלה כבר לוחצות". גם כשאני במשימות הבית – הראש שלי בחוץ.

לעשות סוויץ' בראש זה מחייב סוג של לוליינות. לעבור ממצב אחד של תודעה למצב אחר, מן החוץ אל הבית, אל החוץ, אל הבית, אל החוץ...

"היית רוצה שלא אעבוד" אני שואלת.

"לא"

אני לא בטוחה אם הוא ענה לי בתשובה שאותה רציתי לשמוע או בדברים שהוא באמת חושב

 

אני נעה לי בין 2 קטבים. בין הנאה לאשמה. כמו מטוטלת.

 

 

נכתב על ידי , 2/6/2005 08:49   בקטגוריות מכירה את עצמי  
51 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-10/7/2005 14:15




104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)