לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2007

הסתיימה המחצית. נו אז מה?


מישהו שאל אותי היום, איך יודעים שילד שקם בבוקר והלך לבי"ס, באמת הגיע לביה"ס..

הוא אמר לי שמאז הרצח של הילדה בקצרין הוא יותר דואג. פתאום הוא שם לב שיש כל מיני ילדים שמסתובבים ברחוב בזמן שהם אמורים להיות בבית הספר.

"איך אתה יודע שהם אמורים להיות בבית הספר?" 
"אני מכיר אותם", הוא אמר לי, "חלק מהם מתאמנים אצלי בכדורגל בקבוצה שאני מאמן. הם אומרים לי שהם לומדים בבית ספר".

"אז למה זה מדאיג אותך?", חזרתי ושאלתי

"כי הרבה פעמים אני רואה ילדים מהקבוצה ברחוב בזמן שהם אמורים להיות בבית הספר, ואני רוצה לדעת, אם ילד יצא בבוקר לבית הספר ולא מגיע לבית הספר, מי צריך לדווח להורים שלו? של מי האחריות?"

"מה אתה חושב?"

הוא חשב קצת ואמר: "אני חושב שזו האחריות של בית הספר, מצד שני, אם הילד לא הגיע לבית הספר אז אולי זו לא האחריות של בית הספר?"

"את יודעת", הוא אמר לי, "מאז הרצח הזה יש לי פתאום המון דברים שאני רוצה לשאול ואני לא יודע את מי לשאול, כל מיני דברים שקשורים לעניין הזה ואין לי את מי לשאול"

"למה לא שאלת בבית הספר?"

"האמת היא שאני לא יודע את מי בדיוק לשאול. ואם אני אשאל אולי יחשבו שאני מעביר עליהם ביקורת"

"מטריד אותך שלא יחשבו שאתה מעביר ביקורת ובגלל זה אתה לא שואל?"

הוא שתק.

 

גם אני שתקתי. יש כאן בעיה. יש המון מידע שנעלם מעינינו כהורים לגבי השעות שהילדים שלנו מבלים בבית הספר. מידע שלא מגיע אלינו בכלל. אני יודעת שיש בתי ספר בכל מיני מקומות שנושא העברת המידע להורים דופק כמו שצריך. אבל יש מקומות שלא. שזה לא עובד כמו שצריך וזה רחוק מלהיות משהו שעובד טוב. ואז בא רצח ומזעזע את כל אמות הסיפים ומתחילים לשאול שאלות,  שאלות שבכלל לא קשורות אבל יש בהן כדי להעיד על איזה חוסר נחת מהצורה שבה השיטה עובדת.

 

יום אחד כשהמתבגר הביא תעודת מחצית בחטיבת הביניים, שמתי לב שבכלל לא ציינו שם את מספר הפעמים שבהם אחר לביה"ס. ידענו שהוא מאחר כרוני ובאופן קבוע הוא מגיע לביה"ס באיחור. איך? הוא היה מאחר את ההסעות והיה משתמש בשירותי ההסעה המשפחתיים.

 

שאלתי אותו איך הוא מסביר את זה ששום איחור לא רשום. למדתי שיש כללים למאחרים: תלמיד אמור לעבור דרך מזכירות ביה"ס, להירשם, ואז ללכת לכיתה ולהציג את הפתק של הרישום כמאחר.

"אתה עושה את זה?" שאלתי

"לא" הוא ענה. "אני נכנס ישר לכיתה ואף אחד לא אומר לי כלום"

"איך זה יכול להיות?"

"כי בדרך כלל אני מגיע לכיתה עוד לפני המורה..."

עכשיו כבר הייתי בהלם לגמרי. פתאום הבנתי המון דברים. הבנתי שיש כלים אבל הם לא נאכפים.

אבל הכי הרבה הבנתי שאם אין רישום בביה"ס שהילד מאחר קבוע, אז מבחינתם הכל בסדר ואין פה שום בעיה ואז לא צריך לטפל בכלום.

מצד שני, אם היו שמים לב לזה שהוא מאחר קבוע והיו מתייחסים לזה, מטפלים בזה, עושים עם זה משהו, אולי זה היה מונע התנהגויות אחרות שנולדו כתוצאה מזה שאתה מזלזל באופן קבוע במסגרת..
אגב, אין צורך שתגידו לי ומה איתכם כהורים?מה אתם עשיתם? מה החלק שלכם? יש לי תשובות
לצורך העניין ולצורך הפוסט, בחרתי בכוונה להדגיש את ההיבט הזה רק מהזווית של ביה"ס.

 

וזה רק משהו קטן אחד שיש לי להגיד על איך שבתי ספר מתנהלים...

נכתב על ידי , 20/1/2007 22:19   בקטגוריות ועכשיו ברצינות  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-27/1/2007 22:31




104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)