לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2007

תראו מה שחיידק אחד קטן יכול לעשות


 

אמא שלי נפטרה לפני 5 חודשים בדיוק. היא היתה בבית חולים 5 ימים בדיוק.

בית החולים שבו היא אושפזה נחשב לאחר מבתי החולים הידועים בארץ. מהרגע שנכנסה מצבה כל הזמן הדרדר. נכון שהיה לה רקע של מחלות והמערכת החיסונית שלה לא היתה בשיא פריחתה אבל היא חייתה ככה המון שנים בבריאות סבירה ובאיכות חיים לא רעה.

יש לי חברה שעובדת בבית אבות מאד מאד יוקרתי באזור המרכז. כשהיא שמעה שאמא שלי אושפזה בבית החולים הזה הדבר הראשון שהיא שאלה אותי הוא באיזו מחלקה היא אושפזה. כשאמרתי לה, היא היתה מאד לא שבעת רצון. לא שבעת רצון בכלל, בלשון המעטה.

בהתחלה לא הבנתי מה הקשר. אחר כך הבנתי. גם הדיירים שלהם מתאשפזים בבית החולים הזה. בביה"ח הזה יש 3 מחלקות פנימיות. השוואה פשוטה בין המחלקות חשפה סטטיסטיקה איומה. למחלקה הזו יצא שם שמי שנכנס אליה חולה, בדרך כלל לא יוצא ממנה בריא.

נכון שמי שמגיע לבית חולים הוא בדרך כלל חולה. אבל אמא שלי לא היתה טיפוס החולני הכרוני. אשפזנו אותה בגלל חום גבוה שסרב לרדת. מהרגע שהגיעה לשם מצבה הלך והדרדר. בהתחלה היא היתה בסדר ונראה היה לנו שהיא מתאוששת. חשבנו שהיא תעבור את המשבר של החום ותצא מזה. למחרת היא נפטרה. קריסת מערכות אמרו לנו. ממה? לא קבלנו תשובה.

בחדר ליד שכב מישהו בבידוד.

לכו תדעו ממה היא באמת נפטרה.

 

ופתאום אני שומעת על החיידק האלים הזה שנכנס ויוצא לו בבתי החולים מבלי שאף אחד שואל שאלות וזה מפחיד אותי מאד. אני רגילה להתייחס לבית חולים כאל מקום שבאים אליו להרפא ועכשיו מתברר לי שבית החולים זה מקום שהורג אותך.. לאט אבל בטוח, אם אתה עומד בתנאים כמובן. שהמערכת  החיסונית שלך היא לא משהו ואם יש לך רקע של מחלות. וברור שהמבוגרים והזקנים שהם הצרכנים הכי גדולים של בתי החולים, אצלם בדרך כלל המערכת החיסונית ירודה והרבה פעמים יש גם רקע של מחלות... מה זה אומר? זה אומר שמיד כשהם נכנסים לבית החולים הם נחשפים למשהו שאולי לא יוכלו להתמודד איתו. שבתנאים אחרים אולי היו מצליחים להתאושש ולהחלים. זה אומר גם שהחברה מזניחה את הטיפול באוכלוסיה המבוגרת.

 

אני לא בטוחה שהבנתי את זה עד הסוף. לא בטוחה שהבנתי עד הסוף את מה שקורה פה. החיידק הזה הוא התוצר של בית החולים עצמו, של חוסר הטיפול בזיהומים, של היגיינה שלא מטופלת כראוי. זה אומר שהרופאים במקום לרפא אותנו מדביקים אותנו במחלות בגלל שהם לא דואגים לתנאים של היגיינה, כלומר, לשטוף ידיים אחרי כל מטופל שהם בודקים.

 

עובדה שיש בתי חולים שהצליחו לצמצם את התופעה ע"י זה ששם טיפלו טוב יותר בזיהומים. זה אומר שכל עניין הזיהומים הוא בעצם עניין של ניהול, של כללים ואכיפתם, של נורמות התנהגות ושל פיקוח. במקום זה אנחנו נתקלים בהתנהגות מזלזלת. בהתנשאות של רופאים. של בתי החולים.

 

יותר מ-1000 אנשים מתו לאחרונה מהחיידק הזה. מישהו במדינה הזו צריך שיהיה איכפת לו מהאנשים. אבל מי?

 

נכתב על ידי , 10/3/2007 07:21   בקטגוריות משפחתי וחיות אחרות, ועכשיו ברצינות  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דר' אסתיה חוטר גזע ב-25/4/2007 10:57




104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)