לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2004    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2004

הרהורים על כתיבה (שם זמני)


 

מאז שאני כותבת בישראבלוג אני מאד עסוקה בשאלות לגבי הכתיבה. שנים רבות לא כתבתי. לא יודעת להגיד בדיוק מתי התעורר בי הצורך לכתוב שוב, אבל מהרגע שהוא התעורר לא מצאתי לעצמי מנוח, לא יכולתי להניח את זה בצד. הצורך הזה הלך איתי שבועות רבים, בהתחלה כתבתי על דפים, כתבתי למחברת, כתבתי קטעים פה ושם, אבל זה לא היה זה. כתבה בעיתון הארץ" על עולם הבלוגים גילתה לי את המקום הזה ומאז אני פה, מרגישה כאילו הייתי פה תמיד.

 

כשהלב שלי לא יכול להכיל אני כותבת. את הדחף לכתיבה אני כבר יכולה לזהות בי. זה מן צורך כזה שלא נותן לי מנוח עד שהכתיבה תצא מן הכוח אל הפועל. לפעמים אני קמה איתו בבוקר ולפעמים הוא בא אלי בשעות אחרות. מן חוסר שקט שכזה שתוקף אותי, הנמשך במהלך הכתיבה ועד שאני מוציאה את המילים החוצה. אני חולמת כתיבה כל היום. קטעים שונים מתרוצצים לי בראש. חלק מהם ראו אור וחלק מהם נשארו כתובים בראשי ולא יתפרסמו לעולם.

 

הכתיבה עצמה מעלה אצלי שאלות כמו מהיכן נובע הצורך הזה, מה הכתיבה נותנת/מעניקה לי, למה היא גורמת לי, עד כמה היא משנה אותי ועוד

 

במוסף הספרות של ידיעות אחרונות התפרסם ראיון עם ז'אן ברטראן פונטאליס, פסיכואנליטיקאן, עורך וסופר. בראיון המרתק הוא אומר כי הצורך לכתוב, בא כדי שהאדם יבין את עצמו:

 

"הכתיבה מכתיבה סדר חדש. אתה מביא את עצמך, ופתאום המסגרת של העצמי מתחילה להיפרם: אירועים שהיו חשובים בעיניך נדחקים אל השוליים ולהיפך. בכתיבה המילים שאתה משתמש בהן מתגלות בכפל משמעויות, ואתה עשוי להציבן בסדר שונה. הכתיבה פותחת לפניך עולם אפשרויות סוער ומפתה, שאינו מתיישב עם ה'אני' הער הרגיל שלך, אך באורח בלתי נמנע מטלטלת אותו".

 

כשקראתי, הרגשתי שהדברים מתארים בדיוק אותי.

 

אגב, התקשיתי למצוא שם מוצלח יותר לפוסט הזה.

אשמח לקבל הצעות לשם אחר

 

נכתב על ידי , 12/6/2004 08:11   בקטגוריות אני כותב משמע אני קיים  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-22/5/2010 10:55




104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)