לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2008

אני אוהבת להקשיב.


לפעמים שאלה אחת קטנה פותחת בפניך עולם שלם שלא הכרת בכלל.

השבוע זה היה מנהל אחד שאיתו אני עובדת. באמצע השיחה של סוף היום שאלתי שאלה אחת. רק שאלה אחת ואת שטף דיבורו כבר לא יכולתי לעצור. וככה הלכנו אחורה לסיפורים שאחרי הצבא. לתקופת לימודיו באוניברסיטה, לטיול הגדול שנמשך שנה אחרי הלימודים, החזרה לכפר והתחלת העבודה במקום. דברנו אולי שעה. דברנו? הוא דבר ואני הקשבתי

שמתי לב שכאנשים שמדברים על עצמם יש להם עיניים מבריקות וקול רך והפנים מעלות חיוך וכל שפת הגוף שלהם משתנה והופכת להיות רפויה. הם ממש מתמסרים לעצמם.

ברגע הזה, כל מה שאני צריכה לעשות זה להראות שאני מתעניינת באמת. מפעם לפעם אני שואלת שאלה, מהנהנת עם הראש. שפת הגוף שלי אומרת הכל. "ואז מה עשית?" "באמת?" "זה כל כך מעניין" מהווים דרך טובה 'להגיד' שאני עוקבת אחרי השיחה ונהנית ממנה.

אם ההקשבה שלי אמיתית אפשר לזהות את זה מיד.

 

כל שאלה שאני שואלת זוכה לסיפור ועוד סיפור שמוביל לעוד סיפור וכבר שכחנו איפה התחלנו ואיך הגענו לזה..

והשיחה מפליגה לאן שהיא מתפתחת...

וההתפתחות הזו היא הדבר הכי מעניין שיוכל לקרות. תוך שניה אנחנו בסיפורי ילדות, סיפורים על ההורים, על הבית, על ההתבגרות ועל... ותוך דקות עומד לפניך מישהו אחר, אחר ממי שהכרת.

כל כך הרבה אפשר ללמוד על הבנאדם שמולי אם אני רק מוכנה להתמסר להקשבה, אם אני מוכנה לוותר על הצורך להגיד משפטים כמו: "כן, גם אצלי היה ככה..." מיד למשוך את הדיבור אלי. על לתת עצות.

ובכלל, שמתי לב שאנשים לא ממש רוצים עצות ואת הלמידה הגדולה הם לומדים מזה שהם מדברים על הדברים בקול ומזה שאני שואלת שאלות.

 

עוד היתה לי השבוע 'שיחת אמצע' עם מישהו. תכננתי את זה אבל לא שיתפתי אותו בתכנון כי לא רציתי שיכין לי כל מיני מסמכים וניירות. רציתי שנדבר רק עליו בשיחה. היו כמה דברים שרציתי לחדד איתו.

כל מה ששאלתי זה מה הוא למד על עצמו ועל ההתנהלות שלו מאז שהתחלנו לעבוד ביחד.

ההתחלה היתה מהוססת משהו. הוא דבר ואני הקשבתי. כל פעם שהוא עצר שאלתי, ומה עוד? והוא המשיך ואני שואלת, תוכל לתת דוגמא? ואחרי הדוגמא אני שואלת משהו כמו ולאן זה לקח אותך? ואני נזהרת שלא להפריע לו, מוסיפה שאלה קטנה ואיך הרגשת... אם הגעתי לשם, לשאלה הזו, אני יודעת שהצלחתי.

כשהוא דבר על הרגשות שלו ועל מה זה עשה לו ועל הקשיים ועל איך התגבר עליהם. גם אני התרגשתי.. תאמינו לי שהוא עלה על כל מה שרציתי לחדד איתו בשיחה.

ואין כמו שיחה שמדברים על רגשות... התובנות שלו היו אדירות.

היה שווה להקשיב. 

 

 

נכתב על ידי , 15/3/2008 07:30   בקטגוריות למה לא?  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של shilla ב-22/3/2008 12:37




104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)