לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2005

כותבים עלינו


 

אם זה מעניין אתכם (איך לא....)

אז כותבים עלינו מאמרים בעיתונות..

דוקטורבלוג כתבה מאמר על הבלוגים

את המאמר תוכלו למצוא בקישור הבא:

http://www.itu.org.il/PaperArticles/ViewPaper.asp?msid=4

זהו האתר של כתב העת "פנים"

באתר הזה תלחצו על הסרגל בצד (רשימת גליונות נוספים)

לכו לגיליון האחרון שמספרו 30 (חורף 2004)

שם חפשו את המאמר לפני אחרון שכותרתו:

  של מי הבלוג הזה לעזאזל  - כרמל ויסמן

 

טוב, זה לא בדיוק העיתון הנפוץ ביותר במדינה

אבל גם זה משהו. תודו.

 

אני מביאה לפה רק קטע אחד לשירות הציבור:

אחת התופעות הרווחות והמוכחשות ביותר ב"ישרא-בלוג" היא שבלוגרים רבים לא באמת קוראים את החברים שלהם. פעמים רבות הם מגיבים בלי לקרוא את כל הרשומה, וודאי בלי לקרוא תגובות אחרות. כל בלוגר רוצה "לצאת בסדר" עם שכניו, שהוא מחבב באמת ובתמים, אך אינו עומד בקצב העדכונים שלהם. כשהוא כבר קורא אחת הרשומות, אין לו סבלנות לעיין ב-70 תגובות לה. רבות מהפעולות התקשורתיות של הבלוגרים אינן עוסקות במסרים. הם מגיבים כדי להנכיח את עצמם, כדי לבטא אכפתיות לחבריהם, ותוכן התגובה משני. התקשורת הופכת לפעולה חברתית, לריטואל. התגובה כשלעצמה משרתת את צרכיו האישיים של הבלוגר, או את חלקו באינטראקציה עם חבריו.

במרחב שבו היוצר מאבד בהדרגה את השליטה בטקסט שלו, הוא מוצא עצמו נאבק על המסר התקשורתי, אם היה לו כזה. הבלוגינג הוא מציאות של מאבק תקשורתי ובלוגרים נאלצים לעשות מאמץ רב בתגובות אצל אחרים ובתזמונים המתאימים, כדי שאנשים ייחשפו למסר שלהם. אם הם יגיעו מאוחר מדי ויהיו יותר מדי תגובות, רק אנשים מעטים יקראו אותם והמסר לא יעבור. המסר, מונח תקשורתי בסיסי כל כך, מאותגר ונשחק בתרבות התקשורת החדשה הזאת.

 

מה תגידו לזה?

 

נכתב על ידי , 31/1/2005 19:17   בקטגוריות סתם....  
57 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-4/2/2005 19:17
 



חשבתי שככה נראית האהבה


הוא היה מ"פ בשריון. בימי שישי היה מספר לי את עלילותיו ועלילות החיילים שתחת פיקודו. שתיתי אותם בצמא.
הם היו נפגשים בחופשה ומספרים סיפורי צבא עד השעות הקטנות שלה לילה....

ואני – שביעיסטית צעירה חסרת הניסיון, נחשפת לעולמות האלה, עוברת מההתעסקות בפעולות של התנועה, ומשיעורי הבית והבגרויות  לעולם של חיילים ושל צבא.

במציאות החדשה של להיות חברה שלו, הפכתי מילדה לאישה. הוא הגבר הראשון בחיי.

יש משהו מיוחד מאד בקשר שבין נערה לגבר הראשון שלה. המשהו הזה מוליד קשר רגשי עצום וטעון .

אני לא יודעת לאמר בוודאות עד כמה הוא הבין את המשמעות הזו בשבילי. אני בטח לא הייתי הראשונה אצלו..

בקשר הזה למדתי דברים חדשים על עצמי, פגשתי את התשוקות החבויות בי, את עצמי...

אני ניהלתי חים כפולים. שתי מערכות מקבילות עם מעברים חדים ביניהם. כל השבוע נערה בבי"ס, בסופי שבוע איתו.

מהר מאד מרכז הכובד עבר לחיים איתו.

הסודות המשותפים שלנו יצרו תלות חזקה. התלות הזו היתה די נעימה בהתחלה.

בינתיים, השתחרר מהצבא והלך לאוניברסיטה. היו לנו שעות ארוכות של לימודים ביחד. הביחד הזה הפך להיות נורא ביחד.

כל מה שהיה קשור בחיים הקודמים שלי בביה"ס ובפעילות שבמסגרתו – הכל נדחק הצידה.

 

בהתחלה זה היה מובן. שהרי מה לגבר בן +21 ולצעירים בני 17 שכל מה שמעניין אותם כבר נמצא מאחוריו?

אמא שלי, מן הצד ראתה אותי נוטשת לאט לאט כל מיני עיסוקים שהיו חשובים לי מאד בעבר. היתה שואלת בפליאה...  מתקשה להבין את סדר העדיפויות החדש שלי.

אני לא כל כך הבחנתי שעולמי נדחק הצידה לטובת עולמו

לאט לאט מצאתי עצמי מתפשרת ומוותרת ומעגלת ומתסכלת העיקר שיהיה נחמד, שיהיה בסדר.

יכול להיות שהייתי עוברת על כך לסדר היום ולא מייחסת לכך חשיבות מוגזמת אלמלא נחשפתי,  עם הזמן,  להתנהגויות נוספות ולתופעות שלא זיהיתי מהתחלה.

 

מתי זה התחיל להפריע לי? כשמצאתי עצמי מוותרת יותר ויותר במקומות שבהם לא רציתי לוותר.

מצידו היתה הרבה השקעה בשיכנועים.. לכל דבר היה לו נימוק טוב: ."זה לא מתאים ללוח הזמנים" "רחוק" "מסובך" "נראה" "צריך להתכונן למבחן" "בשביל מה את צריכה את זה.."  וכו'.

בשעות שבהן לא בילינו ביחד, הייתי צריכה להסביר בפרטי פרטים מה עשיתי. כולל השוואת גרסאות...

גילויים של קנאה מוגזמת עטופים במילות שכנוע שהוא אוהב אותי ונורא התגעגע אלי ו"לא יכול בלעדי"

כל החברים שלי מבי"ס ומהשכונה הפכו לטיפוסים לא רצויים. כולם נחשדו על ידו כמחזרים אחרי...

הוא מצידו, היה צץ פתאום בכל מיני מקומות שלא היה אמור להיות בהם.

יום אחד נסעתי לפגישה של חוג שבו השתתפתי, בדרך חזרה ראיתי אותו בתחנת האוטובוס... זה היה תמוה.. וכששאלתי, אמר שבמקרה עבר בדרך. בפעם הראשונה זה עבר בסדר אבל כשהתופעה הזו התחילה לחזור על עצמה, הבנתי שאני מעקב צמוד.

 

זה נמשך ונמשך, ובכל פעם היה יצירתי יותר ויותר.

החשדנות כלפי הפכה דבר של קבע. היא כללה מעין חקירות. כל טלפון או מכתב שקיבלתי היו נתקלים במעטה חשדנות ואני מצאתי עצמי מסבירה ומתרצת... ועם הזמן  פשוט מעלימה.

יחד עם זה, כל הזמן היו המון הצהרות אהבה, מתנות ללא סוף. הרגשתי בעננים

החשדנות, הקנאה וכן.. גם האהבה, היו אובססיביים ובלתי נשלטים. דרישה לתשומת לב בלתי אפשרית, שאבלה את כל זמני בחברתו. גם אם אני רוצה וגם אם לא.

ואני שיתפתי עם זה פעולה לאורך תקופה ארוכה מאד.

לאט לאט התנתקתי מחברי וחברותי וגם התרחקתי מאד ממשפחתי.

החיים הפכו אחרים.

חשבתי שככה נראית האהבה...

 

את ההתחלה תוכלו לקרוא כאן בת 16 הייתי

 

נכתב על ידי , 28/1/2005 08:04   בקטגוריות תקופת האמזונות  
68 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-3/2/2005 13:28
 



לא מצליחה להסתיר....


כל מי שמסתובב בבלוג שלי כבר מכיר את חיבתי הידועה (משכבר הימים) לספורט

תנו לי מכון כושר ובריכת שחייה ואני חוגגת...

סיפרתי לכם על אליפות מכון הכושר....

לחובבים כמובן

בשבוע שעבר האליפות הסתיימה

אני זכיתי במקום שני

היה טקס וחולקו המדליות...

הצלם שהוזמן להנציח את האירוע פישל ולא הגיע בזמן...

מה שנותר זה רק לצלם את המדליה

שתראו....

(נ.ב. הסתבכתי עם התמונה של המדליה

והחלטתי לוותר.... רק באופן זמני...)

 

 

נכתב על ידי , 24/1/2005 23:36   בקטגוריות יש לי צפורים בראש  
119 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-5/2/2005 11:23
 



השתקפות


 

ראיתי את עצמי בתמונה

תמונה היא כמו מראה

אהבתי את מה שניבט אלי

 

(לכל מי שתוהה, זו לא התמונה שלי..)

 

נכתב על ידי , 22/1/2005 15:49   בקטגוריות יש לי צפורים בראש  
110 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-18/4/2006 07:10
 



לדף הבא
דפים:  

104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)