לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2005

פראיירית. אני.


 

הדחף הבלתי נשלט לרצות אחרים, להיות נחמדה לכולם, לעשות דברים שיגרמו לאחרים להיות מרוצים – זו התנהגות שאפיינה אותי במשך שנים רבות. המוזר הוא שזה בכלל לא גרם לי אושר. מצאתי עצמי במצבים שבהם אני פועלת בצורה מסוימת, ולפעמים גם בניגוד לרצוני, רק מפני שזו הייתה הציפייה ממני. ככה כולם התרגלו. וגם אני התרגלתי לזה. ידעתי שהתנהגות כזו תביא לי רק דברים חיוביים ותרחיק ממני כל דבר שיהיה בו שמץ של ביקורת וחוסר שביעות רצון.

אבל כמו שאמרתי זה לא עשה אותי יותר מאושרת

לקח לי המון זמן "לתפוס את עצמי" להבין שאני מרצה אבל לא מתרצה.

שאני פועלת כמו אוטומט. עושה דברים שאני חושבת שאחרים היו רוצים שיעשו

רק שכולם יהיו מרוצים

 

המודעות לדרך שבה אני פועלת היתה השלב הראשון

אחר כך בא השלב של להיפטר מן ההתנהגויות האלה

יכולתי להתקדם בזה רק כשלמדתי לשים את הצרכים שלי לפני הצרכים של האחרים, למדתי  להקשיב לעצמי, והפסקתי לעשות תפקידים באופן אוטומטי

אחר כך בא החלק של להיפרד מההתנהגויות שכל כך הייתי רגילה אליהן, שהיו כבר ממש חלק ממני כאילו נולדתי איתן

זה לא היה קל אבל המאמץ היה שווה.בהחלט שווה.

 

 

להפתעתי אני מגלה היום סימנים דומים כאלה אצל דור ההמשך...

התנהגות כזו שמרצה העיקר להתחמק מביקורת...

הייתי נדהמת לראות שמשהו מן האווירה הזו ומדפוסי ההתנהגות האלה עבר הלאה, כאילו ינק את זה יחד עם חלב אימו....

עכשיו מהצד, אני רואה את המחירים שמשלמים עבור התנהגות כזו...

עכשיו אני צריכה לעשות גם אצלו פעולות של עקירה....

 

זה כנראה סוג של עונש.

או במחשבה שניה – אולי זה סוג של תיקון

שתהיה לי הזדמנות נוספת לראות איך זה נראה...

 

 

נכתב על ידי , 30/11/2005 23:49   בקטגוריות מכירה את עצמי  
75 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עיניים פקוחות ב-24/12/2005 22:45
 



יפן - אבל משהו אחר


שירים יפנים שאהבתי:

 

למי מחכה?

למה?

אני מחכה

 

המילה "מחכה"

פועל עומד כל-כך

 

 

  

                                     "הטעם נהדר!"

                                      אמרת      

                                      ולכן

 

                                    הששה ביולי הוא

                                    יום השנה לסלט

 

שמרתי לך אמונים,

ציפיתי, המתנתי,

לילה אחר לילה.

אמרתי: לא אמתין עוד !

והוספתי להמתין.

 

 

                                               בוא אלי, אהובי,

                                               התגנב אלי דרך וילון הבמבו.

                                               ואם תשאלני אמי, אומר:

                                              אך רוח, רוח בוילון.

 

 

                                                                                               הלילה

                                                                                              אבוא לבקרך בחלומך

                                                                                              איש לא יחקרני,

                                                                                              איש לא יטרידני.

                                                                                              אנא השאירי את דלתך פתוחה.

 

נכתב על ידי , 26/11/2005 23:34   בקטגוריות BIG in JAPAN  
85 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמ... ב-14/10/2008 14:28
 



חיים רגילים


 

קראתי את זה בבוקר

חושבת לעצמי מצד אחד כמה טוב יש בחיים הרגילים, בשקט שלהם בהתנהלות הרגילה

במוכר בידוע בצפוי ברגיל.... כמה שקט יש בשלווה הזו

ואיך בתוך השקט הזה טמונה הכמיהה הבלתי נגמרת למשהו אחר

סתירה בלתי אפשרית שכזו

סתירה קיומית

כזו שמעררת את כל היסודות

 

ועם זה אני הולכת בבוקר

 

 

חיים רגילים -  אדם זגייבסקי  

 

חיינו רגילים,
קראתי בעתון מקמט
שמישהו השאיר על ספסל.
חיינו רגילים,
קראתי אצל הפילוסופים שלנו.

חיים רגילים, ימים ודאגות,
לעתים קונצרט, שיחה,
טיול בפאתי העיר,
חדשות טובות, חדשות רעות -

אבל העצמים והמחשבות
לא נשלמו כאלו,
רק התוו.

בתים ועצים
כמהו למשהו אחר
ובקיץ היו כרי דשא ירקים
מונחים על כוכב הרי הגעש
כמו מעיל על אוקינוס.

בתי קולנוע אפלים כמהים לאור.
יערות מתנשמים בקדחתנות,
עננים שרים חרש,
זהבן מתפלל לגשם.
החיים הרגילים כמהים.
(2005)

 

(תירגם מפולנית דוד וינפלד)

נכתב על ידי , 25/11/2005 08:02   בקטגוריות יש לי צפורים בראש  
50 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-30/11/2005 23:13
 



מצב רוח של סתיו


 

בימים האלה שזה עוד לא ממש חורף וכבר ממש לא קיץ,

כבר די קריר אבל זה עוד לא מצריך ללבוש שכבות ולהתעטף במעילים

בימים האלה אני אוהבת את ההתעטפות בשאל

 

שאל זה לא ממש בגד, הוא משהו אחר. משהו שיש לו אמירה ויש לו נוכחות

הוא תמיד מלא תנועה, חמקני, רמזני, שימושי ולא שימושי בעת ובעונה אחת, הוא סוג של בגד וגם סוג של תכשיט

הוא משהו פתוח ומשהו סגור. מביא איתו אלף הצעות ואלף אפשרויות

הוא שומר על עצמאות ואישיות משלו בכל מצב, הוא מעבר לאופנה.

 

השאל יכול להיות בעת ובעונה הכל: גם צעיף על הכתפיים, וגם מפה, וילון או כיסוי או שמיכה

הוא נעלם בקלות בכל תיק, ובאותה המהירות הוא ניתן לשליפה.

כאילו מעשה קסמים. רגע ישנו ורגע איננו

הוא לא משהו שלובשים. הוא משהו שאני לפעמים זורקת על הכתפיים בנון-שאלנטיות ולפעמים מניחה בצורה מסודרת. העצוב שלו משתנה מרגע לרגע. לפעמים הוא עוטף לגמרי ולפעמים הוא רק קישוט.

יש בו משהו שמשדר רכות בגלל התכונה שלו לעטוף. משהו שמיכתי כזה

אצלי הוא תמיד מתקשר עם חמימות. כשאני עטופה בשאל אני חשה את החמימות המתפשטת בי.

כשאני יוצאת מן הבית, אני תמיד לוקחת איתי איזה שאל בתיק, in case, שאוכל להתעטף....

 

תכף תכף יגיע החורף והוא ידחק למקום אחר לטובת המעילים

 

נכתב על ידי , 23/11/2005 19:55   בקטגוריות יש לי צפורים בראש  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-24/2/2006 19:59
 



לדף הבא
דפים:  

104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)