לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2010

מילים מהמילון


נכנסתי לחדר. הדפים  היו מסודרים על השולחן לפי הסדר, ערימות ערימות, לפי צבעים. הכל מוכן למפגש שעוד מעט יתחיל. המשתתפים כבר מתקבצים. 10 דקות לפני השעה. אני מתבוננת בסקרנות באנשים הנכנסים. אף אחד מהם לא מוכר לי. יש ביניהם שמכירים זה את זה. אפשר לזהות את זה לפי שמחת המפגש והחיוכים. אני מסתכלת על שזה עומד בצד. הוא לא מכיר אף אחד. על אחד הכסאות שבמעגל יושבת בחורה צעירה. גם היא חדשה פה, אני מניחה... אני אוהבת התחלות של סדנאות.

 

"נרשמו 15 משתתפים" מסרה לי טלי המארגנת. אני סופרת בינתיים יש תשעה. עוד פחות מחמש דקות אנחנו מתחילים. צפצוף חד עולה מתוך התיק שלי. זה מהטלפון. אני מציצה אל הצג. יש עליו סימן של הודעה נכנסת.יש לי זמן להציץ בה? אני מעיפה מבט לשעון. שתי דקות להתחלה. אני פותחת את ההודעה. "אני מצטער" אומרת ההודעה. אני מחסירה פעימה, סוגרת את הטלפון ומכניסה אותו במהירות לתיק. אני מזכירה לעצמי להיות תכליתית.

 

רוב האנשים כבר התיישבו. בפינת החדר עומדים שלושה ומנהלים שיחה עם קולות של צחוק. "נתחיל?" אני אומרת לעברם והם ממהרים להתיישב. בחדר יש שנים עשר אנשים. טוב שיש מספר זוגי. 'ככה כמו שאתם ישובים אני אתן לכם משימה בזוגות' אני אומרת, מסביר להם את המשימה ומחלקת להם את הדפים האדומים שלקחתי מהשולחן. שקט משתרר בחדר, לאט לאט האוויר מתמלא בקולות משוחחים.

 

אני מביטה עליהם. הם מרוכזים במשימה שלהם ואני אפופה בתחושת התהום המתפשטת בתוכי. אני מרגישה את זה בבטן. אני מתנערת מן המחשבות ושבה ומזכירה לעצמי, תהיי תכליתית. תכליתית. אני מכחכחת בגרוני קלות. "אוקי" אני אומרת "עכשיו כל אחד יציג את עצמו לפי הסדר, בקצרה, שם תפקיד ומאיפה הוא בא ובנוסף, מחשבה אחת, דבר אחר רעיון אחד, משהו שעלה בעקבות השיחה בזוג".

 

"הפער בינינו, ביני לבין רינה שעכשיו דיברתי איתה" אומר זה שישוב בכסא הכי קרוב אלי ומצביע על זו שיושבת לידו "זה כמעט כמו תהום..."

נכתב על ידי , 25/2/2010 23:49   בקטגוריות אני כותב משמע אני קיים  
72 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-4/3/2010 12:38
 



כשחשבת שאני לא מסתכלת עליך..


כאשר לא שמת לב שאני מסתכלת עליך....

ראיתי שאתה עצוב ומכונס בתוך עצמך ולמדתי שיש דברים שמכאיבים, מבלי שאמרת מילה.

כאשר לא שמת לב שאני מסתכלת עליך....

למדתי שאתה אוהב כשאני מתחשבת בדעתך, בכל פעם שאני שואלת אותך את הפרטים הקטנים האלה, כמו למשל, "מה להכין לך לצהרים?"

כאשר לא שמת לב שאני מסתכלת עליך....

ראיתי אותך שמח כשאני באה אליך להתעניין במה שאתה עושה. שאתה תמיד שמח לספר לי "מה זה בדיוק", ותמיד יש לך סבלנות להסביר לי למרות שאתה אומר לי שאין לך זמן עכשיו.

כאשר אתה לא שם לב שאני מסתכלת עליך...

אני לומדת ממך כל מיני שיעורים כמו, ...איך להגיד "הרבה" רק בחיוך אחד....  איך להסתכל על הדברים אחרת, איך למצוא בכל דבר את החיובי.

כשאתה לא שם לב שאני מסתכלת עליך...

אני לומדת ממך איך להתחשב בך, איך לשתף אותך, אני לומדת את הקצב שלך ואני לומדת לדעת מה חשוב לך.

כשאתה לא שם לב שאני מסתכלת עליך..

אני מבינה שדברים לא כל כך מסתדרים, שאתה כנראה זקוק לי ושעלי לעשות שינוי בתכניות שלי ככה שזה יראה הכי טבעי שאפשר ושלא תחשוב לשניה שזה בגללך.

במעשיך ובאמירותיך אתה משפיע עלי לא פחות ממה שאני משפיעה עליך, למרות שחשבת שאני לא מסתכלת עליך ...

נכתב על ידי , 18/2/2010 18:07   בקטגוריות מתבגרת עם הילד  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-3/3/2010 07:13
 



הסעודה האחרונה


ואז הגענו לקייפטאון  העיר היושבת לחופם של שני אוקיינוסים: ההודי והאטלנטי, שהיא כמעט כעט המקום הכי דרומי ביבשת אפריקה. ישר התאהבתי בעיר הזו. היא מדהימה ביופיה, משלבת בתוכה ישן וחדש, מלאת חיים, ססגונית ומרגשת. הכנסת האורחים של העיר הזו מרגשת לא פחות. אנשים מאירי פנים, שמחים לעזור, לנדב מידע, לייעץ..  זו עיר של עסקים ושל נופש, של הסטוריה וחדשנות. העיר היא אוסף של תזכורות כואבות ועדויות לתקופת האפרטהייד ולאפלייה כלפי האוכלוסייה המקומית שנמשכת גם היום. אמנם המשטר השתנה ולכאורה יש שוויות זכויות אבל אי אפשר להתעלם מהפער שבין האוכלוסיה המקומית ללבים – פער שיקח עוד שנים רבות עד שיסגר, אם בכלל..

העיר מלאה במקומות בילוי, בתי קפה, מסעדות, גנים מרהיבים שווקים וחנויות, והמחירים.. ממש מציאה לעומת הארץ. מעל העיר מתנוסס לו לגובה הר השולחן שנקרא ככה כי נראה כמו שולחן. ההר הזה בדרך כלל עטוף בענן לבן שנראה כמו שמיכה לבנה. בבוקר שלמחרת הגעתנו התעוררנו לשמים צלולים ונקיים מענן. ישר טפסנו על ההר, ברכבל כמובן, וראינו את העיר ואת חופי הים ממבט מעל. מראה עוצר נשימה.

האיצטדיון של קייפטאון שבו יערכו חלק ממשחקי הגביע העולמי שיפתחו בחודש יוני הקרוב

חוץ מבילוי בעיר וקניות כמובן נסענו לכף התקווה הטובה. הדרך לאורך הים היא אחת הדרכים היותר מרהיבות שנסענו בהן. הגענו למקום הכי דרומי ביבשת. קו רוחב מזרח '36 '28 '18 מערב '25 '21 '34. בדרך ראינו גם את המקום שבו מתחברים שני האוקיינוסים. המפגש בין המים הקרים (8 מעלות) של האוקיינוס האטלנטי לבין המים החמים (20 מעלות ויותר) של ההודי – יוצר סערות ומערבולות, מה שגרם לטביעת ספינות רבות בסביבה, אפילו בשנים האחרונות.

בקרנו גם במושבה של פינגווינים. זה ממש נראה כמו התנחלות. החבר'ה עומדים במקום ולא זזים. היצורים האלה מקננים ממש בחוף ואפשר לראות אותם מסתובבים זוגות זוגות עסוקים בשלהם.

קייפטאון שבה בילינו 3 ימים היתה גם המקום האחרון בטיול שלנו מפה מתפזרים. הזוג הצעיר נשאר לבד עוד כמה ימים ואנחנו- בחזרה הביתה. בערב האחרון התלבשנו יפה והלכנו לסעודה האחרונה. הרבה יין, הרבה צחוקים והרבה מוזיקה עם אוכל טעים. היתה קצת תחושה של 'מה, כבר נגמר?' שעברו עלינו ימים נהדרים ביחד. לא עת של סיכומים ובכל זאת סוף.  מה היה הרגע הכי מרגש? הכי מצחיק? הכי מפדח? הכי מוזר? ממה הכי נהנית? המקום הכי יפה, הצימר הכי טוב.. המסעדה הכי טובה הארוחה הכי טובה וככהה העברנו ערב שלם של זכרונות.

הפדיחות ברובן היו קשורות בנהיגה בצד שמאל, בנהיגה עם מהלכים, כמה פעמים כבה האוטו בזינוק בעליה, מס' הפעמים שהצלחות (הטאסות) גרדו עצמן עם שפת המדרכה, או הפעם ההיא שנסענו בדרך עפר מסוג אלה ש'בוא ניסע לראות מה יש שם' שהיתה מאד צרה והובילה למעבר הרים. הדרך לא נגמרה, ברגע מסויים הגיע מולנו רכב במצב שבו אין מקום לשתי מכוניות על הדרך... אחרי תמרונים לא מעטים התאפשר המפגש בין המכוניות ובדיוק באמצע המפגש הזה כבה הרכב שלנו...

נזכרנו באוסף של מקומות יפים, רגעים מרגשים בקרוגר פארק, המפגש עם המציאות האחרת בטאונשיפ ליד נייזנה, באוסף הצימרים שבהם בילינו – הצימר של קטי בבארידייל זכה במקום ראשון אצל כולם, עשינו דרוג של מסעדות ושל ארוחות... מאכלים מיוחדים (ברובם סטייקים של כל מיני מינים של בעלי חיים), ארוחות בוקר שזכורות לנו במיוחד...  

עבורי הרגעים המרגשים במיוחד בטיול הזה היו קשורים במערכת היחסים בין הילדים, בבונדינג שהתחזק ביניהם בטיול ובחיבורים הקטנים ביניהם. מה שאני קוראת לו 'אחאות'. זה כאילו נראה מובן מאליו שהרי הם אחים, לא? אז זה לא. מטבע הדברים, למרות שיש ביניהם קשרים טובים אין להם הרבה שעות של ביחד. פה זה היה להיות ביחד במובן הכי רחב: הרבה ארוחות משותפות, הרבה שיחות מסביב לשולחן, שינה ביחד – בזוגות או ברביעיה, שעות של נסיעה ביחד, לשמוע אותם מתווכחים, צוחקים אחד על השני, מתפרעים ותופסים ראש ביחד, צוחקים עלינו... עוזרים אחד לשני, מייעצים, מתייעצים, מדברים על עצמם...על התכניות שלהם.. שותקים ביחד... זה היה הכי 'זה' שאפשר לחלום עליו.  

היתה לנו עוד נסיעה הביתה ביחד. בקייפטאון נפרדנו מהזוג הצעיר. בנתב"ג נפרדנו מהילד הגדול שחוזר לעיסוקיו ואנחנו נסענו בחזרה לשגרה שלנו. אני והבנזוג לעבודה, החייל לצבא. מצאנו בית קפוא, בקושי 6 מעלות. הלב שלנו היה חם. 

נכתב על ידי , 8/2/2010 23:23   בקטגוריות חופשה מהסרטים  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-16/2/2010 14:47
 



רוכבים עם יענים


נסענו למדבר. קוראים לו  klein karoo. יש כנראה גם אחד גדול יותר. הנופים השתנו ברגע. הנסיעה מערבה הוסיפה לנו שעה של אור יום. כעת השמש שוקעת אחרי השעה 20:00 וזה מאפשר לנו למשוך את היום עוד קצת (וכל זה עוד לפני בילויי הלילה...) המרחבים האדירים מלאים בקקטוסים מכל הסוגים. חם מאד ביום וקר בלילה. גם פה יש חיות שמתרוצצות חפשי ואפשר לזהות אותן מרחוק. נסענו לחווה של חתולים מכל מיני סוגים, ראינו לאופרד, ליטפנו צ'יטה, כמעט הכיש אותנו נחש.. ואחר כך נסענו לחווה שבה מגדלים יענים. אמרו שאפשר לרכב עליהם אז רכבנו. זה לא דומה לשום דבר אחר. כדי שהיען תהיה רגועה מכסים לה את העיניים. אחרי שישובים עליה מורידים את הכיסוי ואז היא מתחילה לרוץ... כן. זו אני...

האזור שבו אנחנו נוסעים כעת הוא המקום שבו התחילה התיישבות הלבנים באפריקה. השפה המקומית אפריקנס היא שילוב של הולנדית ומילים באנגלית. אנחנו נוסעים במקומות שלהם טאץ' אנגלי. העיר ג'ורג' היא בירת המחוז. בעיירה אודסבורן הלכנו לקנות ביצה של יען ולאכול במסעדה שמגישה מאכלים מבשר יען. האיש מהחנות של הביצים שבמקצוע שלו הוא גם מדבר מהבטן, אמר לנו שבביצה של יען יש 24 חלמונים. האזור מלא גפנים ויקבים, בכל הזדמנות אנחנו עוצרים טועמים קצת, מגרגרים.. וכטוב ליבנו ביין ממשיכים. עצרנו בהרולד, ברובינסון, ובעוד כל מיני שאני לא זוכרת. כל מקום כזה הוא בדרך כלל חוות ולצידן צריפונים של התושבים המקומיים. כל עיירה ושכונת הפחונים הצמודה שלה.כל בית וצוות התחזוקה הפרטי שלו.

אנחנו מתגלגלים לנו מעיירה לעיירה, עוברים את Ronnie sex shop, בדיחה ידועה על כביש 62. סקס אין שם אבל בזכות הגימיק הזה הרבה עוצרים שם לשתות משהו. יש שם הרבה חזיות ותחתונים שהושארו למזכרת... מה שמפתיע בכל הטיול הזה אלה השירותים. בכל מקום נקי. אפילו בתחנות דלק. פשוט אין לי מילים בנושא זה.

איך שאנחנו נכנסים לאוטו בבוקר, אנחנו מתחילים עם הדיסק של משה פרץ. עם הזמן אנחנו כבר יודעים את המילים בעל פה. "אש" אנחנו שרים על הבוקר "בליבי בוערת אש" בהמשך אנחנו עוברים לאייל גולן, את משינה , לפעמים מגוונים בתיסלם או בדיסק המשותף של שלום חנוך ושלמה ארצי. שבועיים אינטנסיביים עם הזמרים האלה גורמים לך לחבב את מה שפעם אף פעם לא שמעת.

עצרנו לתדלוק. ההגה נעשה פתאום קשה. נזילה בלתי מתוכננת של שמן הבהירה לנו שצריך לשנות תכניות. השעה 6 בערב. אנחנו בפתחה של עיירה שכוחת אל בשם barrydyle. אנחנו מסתכלים סביב. כלום אחד גדול. התפצלנו. זוג אחד יצא לבדוק איפה לישון הלילה והאחרים התעסקו בלהתקשר לחברת ההשכרה ולבדוק מה עושים. מהלא מתוכנן הזה יצאה לנו חוויה מקסימה. נפלנו על אשה מאד מיוחדת. ארכיטקטית מסלובניה במקור שבנתה לבד לבד בית מקסים עם טאץ' אמנותי מאד מיוחד. החצר הענקית היתה מלאה עצי פרי ותרנגולות עם אפרוחים שהסתובבו אחרי בבוקר בזמן שצילמתי וחשבו שאני תכף הולכת להאכיל אותן, גיליתי שם כל מיני פינות לשבת ולשכב ולהתערסל והיתה גם בריכת שחיה בחצר שם השתעשענו עד שלא היה לנו כבר כוח. מצאנו בסביבה מסעדה מצויינת ולא יקרה. סיום מוצלח ליום נהדר. בלילה הגיע הרכב החלופי. בארוחת הבוקר המיוחדת מאד שהיה בה אומלט טעים עם כל הירקות שהיו לה בבית, בעלת ה-B&B הציעה לנו טיול עם רחצת בוקר בנהר. אמרנו לעצמנו, למה שלא נלך על זה.. נסענו איתה לטיול קצר בנהר, טבלנו במי הנהר (לא אני.. היה קר מדי) והיה פשוט מקסים.

בילינו במקום הזה שעות מופלאות וממש הצטערנו לעזוב. הרכב החלופי הגיע עם CD דפוק. זה  אומר שמעכשיו והלאה המוזיקה עלינו... אם נשיר יהיה אייל גולן, אם לא נשמע מה שהתחנות המקומיות  מספקות. מצער אבל לא קריטי. אנחנו בדרך לקייפטאון. מתחילים להרגיש את סוף הטיול..
זו האשה שאצלה התארחנו בבארידייל. פסל שלה עומד בכניסה לבית מקדם את פני הבאים בשמחה.

 

                               שבת טובה לכולכם

נכתב על ידי , 5/2/2010 18:14   בקטגוריות חופשה מהסרטים, אופטימי  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-10/2/2010 09:38
 



לדף הבא
דפים:  

104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)