לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2011    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2011

כמה מילים על פורים


כשנכנס אדר, משהו מתעורר בי: מסכות, תחפושות, חגיגה, איבוד שליטה ... מי אני רוצה להיות? 
פעם כשהילדים היו שלי היו קטנים הייתי אמא משקיענית, שמאוד אהבה לתפור לילדים שלי את התחפושות שלהם. נהניתי מכל רגע שלהפוך אותם למי שהם היו רוצים להיות.. לדמיין איתם, לעזור להם לממש את החלום שלהם ואחר כך לחזור בחזרה. 
אבל אני עצמי, אם אהיה כנה בעיקר עם עצמי - לא התחפשתי לפחות עשור, ויש סיכוי שהרבה יותר. ואני שואלת את עצמי - למה?

אולי בגלל שלא היתה לי הזדמנות או שלא חיפשתי אותה, אולי סתם הזדקנתי ואני לא רוצה להשתטות.. נראה לי שהתשובה היא גם וגם וגם.

 

החג הזה עוסק במסכות, בהתחפשות, בליצור מציאות אחרת ובחיפוש.  
החג עוסק בשאלה: איך הופכים את המציאות? איך יוצרים שינוי? איך משתנים?
החג הזה עוסק גם בטרנספורמציה, ברגע ההשתנות. הרגע הזה נמצא כשאנו פושטים את התחפושת מעלינו, מה שאומר שכשאני מסירה את המסכה מתגלות הפנים, זה הרגע שבו הפנימיות ניבטת החוצה. 
זה רגע מכונן שמעביר דרך החוויה, את ההבנה העמוקה לתחפושות ולמסכות שבחיינו.

בקיצור, פורים הוא מסע אל החופש הפנימי דרך חיפוש ותחפושות.
מרתק בעיניי.

 

זה מה שהמסכה עושה: מה שאתה הכי מפחד לאבד, אתה מאבד מיד -
ההגנות הרגילות שלך, ההבעות הרגילות שלך, הפנים הרגילים שאתה מסתיר;
ועכשיו כשאתה מוסתר במאת האחוזים, כיוון שאתה יודע שהאדם
שמסתכל עליך לא חושב שזה אתה, אתה יכול לצאת מהקליפה שלך.

פיטר ברוק

 

נכתב על ידי , 21/3/2011 06:35   בקטגוריות שבתות וחגים  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-15/4/2011 08:44
 



רגל קרושה בהר כרבולת (או קטע 34..)


בחניה של תחנת הדלק של מדרשת שדה בוקר לא מצאתי קרטיב לימון. ליטר סולר עולה שם תשעה שקלים ואת החלות מכרו בשבת אחר הצהרים בשקל. תשעה שקלים לסולר? שאלתי את הבחור שעבד בחנות. ראית איפה אנחנו נמצאים? ענה. מה זה קשור? שאלתי כי אנחנו נמצאים רחוק מהמרכז, הוא ענה. אז בגלל זה אין קרטיב לימון? הוא הסתכל עלי במבט של אחד שלא מבין מאיפה נפלתי לו. הוא לא הבין שאני נפלתי מההר, מהמכתש.

 

את היומיים של סוף השבוע ההוא ביליתי במסלול שבספרי הטיולים נחשב מסלול קשה למיטיבי לכת. ההערה הזו 'מיטיב לכת' יוצרת אצל הולכים ותיקים כמונו משהו כמו תחושה של זלזול, בבחינת איזה מסלול יכול לנו? הרי כבר התנסינו כמעט בהכל. כמעט. זו המילה. כי זה היה כמעט קרוב אבל שונה מכל מה שהכרנו. נגמרו הפינוקים. רצינו ארץ בראשית אז קדימה לדרך..

 

השמות לא מזכירים שום דבר מהחוויה שתיפול עלינו בשעות הקרובות. הסנפיר הגדול. הכרבולת. סוריאליסטי משהו. זה לא כדי להזכיר לנו את עולם החיות שאנחנו רחוקים ממנו מאד אלא כדי להבהיר שנלך על מצוקים חדים וצרים כמו הקצה של הכרבולת. הדופן של המכתש הגדול, בצד שבו אנחנו הולכים, נקרא הר כרבולת. זהו הר שפשוט נשכב לו עם כל השכבות שלו בתנוחה על הצד, ההליכה עליו היא על קצה המצוק, בזוית של 40 מעלות ואולי יותר כל הזמן בשיפוע. בהר הזה צריך רגל קצרה ורגל ארוכה. הצרה היא שלא מחליפים צד. רגל ימין היא הקצרה ושמאל נאבקת למצוא מקום בטוח לרגל בשיפוע. הולכים לאט, כי אי אפשר אחרת. גם כי זו עליה אחר עליה גם כי הדרך צרה מאד. בדרך מישהו נזכר שכשהיה ילד אמא שלו היתה מבשלת מאכלים מהכרבולת ומהרגליים של התרנגולת. רגל קרושה קראו לזה. מאכלי כרבולת? אף פעם לא שמעתי על זה. אמא שלי היתה עושה רגל קרושה,.במיוחד לפני חג הפסח. המרקם הרוטט הזה שבתוכו חתיכות מרגלי העוף נחשב למעדן. העיסוק באוכל עוזר קצת להסיח את תשומת הלב מההליכה הזו על הצד בשיפוע, הליכה שסופה לא נראה באופק. השררים שלי רוטטים מהמאמץ, ממש כמו ברגל קרושה..

אנחנו בלחץ של זמן לסיים לפני שתרד החשיכה. הרוחות מאד חזקות על הרכס. בקלות אפשר לעוף. הנוף של המכתש עוצר נשימה. מימין תהום ומשמאל מדרון תלול ואנחנו הולכים ביניהם כמו על להב של סכין.

                              בהנחה שההר ישר - זו הזווית של השיפוע. ככה הלכנו כל היום (המצאה של אורן..)
 

אחרי שגמרנו את ההר אנחנו יורדים לנחל עפרן. הנחל הזה יוביל אותנו אל היציאה מהמכתש ואל הג'יפים שמחכים לנו בקצה המסלול. זה נחל מתוחכם. בהתחלה הירידה נראית קלה למדי אבל אחרי קילומטר האפיק נשבר והופך לקניון תלול ששכבות הסלע שלו שוכבות בשיפוע חד, בדיוק על המסלול שלנו. אנחנו עולים וירודים בכל מיני זוויות, רוב הזמן על הטוסיק, עוברים מפלים וגבים עם מים ירוקים (מתי היה גשם האחרון?) ועקבות של חיות שבאות לכאן לשתות. העליה והירידה היא בעזרת מדרגות ברזל שמישהו תקע בסלע. הקצב איטי מאד יש פה קטעים ממש קשים. כל השרירים עובדים קשה, הידיים, הכתפיים, הרגליים, הברכיים. זה גם נצחון הנעליים, של מי שיש לו נעלי הליכה טובות. אנחנו פוגשים את וינסנט בחור צעיר מבלגיה שעושה את השביל לבד. חוץ ממנו פגשנו עוד זוג שהלך את השביל הפוך, מדרום לצפון.

 

בסוף הירידה אנחנו עושים בקרת נזקים. מכנסיים קרועות. השרירים. הערב כבר מתחיל לרדת. נעשה קר ממש וצריך להתלבש טוב. הפנסים עוברים לקדמת התרמיל. את הקטע האחרון אנחנו עושים בהליכה מהירה. הג'יפים מרחוק עושים אותנו מאושרים כלכך. וינסטנט נוסע אתנו כברת דרך. הוא ילך לישון בחניון הלילה בשטח. אנחנו נישן ב'חאן השיירות' אחרי מקלחת טובה וארוחה בסגנון בדואי באוהל..

 

היום שלמחרת נראה חסר פרופורציות לזה שקדם לו. אנחנו ממשיכים מהנקודה שבה הפסקנו אתמול, מזג אוויר נהדר, שמש חמימה בדיוק בטמפרטורה הנכונה להליכה. אנחנו הולכים באפיק נחל צין  ובאגן הניקוז שלו. ההליכה במישור כל כך קלה עד שבשחצנות האופיינית לנו אנחנו קוראים לה "הליכה מנהלתית". בנקודת הסיום אנחנו פוגשים את וינסנט. הוא כבר מתכנון לשנת הלילה, אנחנו מתכוננים לנסיעה הארוכה הביתה. שמענו שבצפון יורד גשם מאתמול.

 

החשק לקרטיב עולה בי שוב. בשדה בוקר אין, אולי בעצירה הבאה. גם בכביש 6 לא מצאתי קרטיב לימון. זה לא מצליח לקלקל את תחושת הסיפוק של היומיים האלה.

 

ובאשר לנתונים:

יום שישי: 10.17 שעות הליכה, 17.4 ק"מ, עליות – 1231 מטר, ירידות – 1214 מטר, קלוריות – 1065

יום שבת: 5.28 שעות הליכה, 13.12 ק"מ, עליות – 170 מטר, ירידות – 102 מטר,וקלוריות – 651.

נכתב על ידי , 19/3/2011 09:20   בקטגוריות עושה את השביל  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בַּיִם ב-10/4/2011 10:02
 



וריאציות על כאב ועל קצב


מאז שהתחלנו ללכת ברציפות אני מגלה את הגוף שלי מחדש. אם קודם חשבתי שאני מכירה אותו היטב שהרי אנחנו גרים ביחד כלכך הרבה שנים עד שהפכנו ישות אחת אז עכשיו בא השביל ולימד אותי שזה לא כך. בכל הפעמים האחרונות חזרתי מההליכה עם רגל כואבת. אותה רגל,אותו מקום. ואריאציות שונות על כאב..

זו שעשתה לי שיאצו אמרה שיש אצלי שוני בין צד ימין לצד שמאל, שהימין יותר משוחרר והשמאל יותר מכווץ. היא אומרת שאני מעמיסה יותר על רגל ימין. בהליכה רגל ימין עובדת יותר. בפעם האחרונה עקבתי אחרי ההליכה שלי וראיתי את זה קורה. רגל ימין היא תמיד שזו שהולכת קדימה, זו שעושה את הצעד הראשון, זו שיורדת ראשונה, שמתמודדת ראשונה עם טיפוס, עם בלימה בירידה, עם חציה של  נחל, עם עיקול מפתיע שמסובב את הרגל, וכל זה יחד עם התרמיל שאני סוחבת על הגב לאורך קילומטרים שתורם את חלקו לעומס על הרגל גם.

בכל המסלולים האחרונים הריטואל היה קבוע. התחלנו בטוב. היום הראשון עבר פחות או יותר בסדר, בשליש האחרון התחיל כאב אבל הוא היה סביר. מסוג הכאבים הרגילים שיש אחרי מאמץ גדול. נסבל. כמה שעות של מנוחה והכל יעבור. את היום שני צלחתי ברגל חבושה וחזרתי ביתה עם כאבים ברגל. יום יומיים אני צולעת ואחרי זה הכל חוזר להיות כמו שהיה. הכאב נעלם ואני כבר בטוחה שהכל בסדר, עד סוף השבוע הבא שמפגיש אותי עם הרגל הזו מחדש..

בטח שהלכתי לברר. הייתי אצל כל מי שאפשר. אבל כשבאתי זה תמיד היה אחרי שהכאב עבר. נראה לי מצחיק לבוא לרופא אחרי שהכל עובר. מה אומרים לו? היה לי ועבר... לכי תוכיחי. לחיצה אחת אצל האורטופד במקום בלתי ידוע שהקפיצה אותי לשמים והבהירה לשנינו שזה לא עבר. דלקת זה מה שיש לך, אמר, זה לא גיד אכילס אבל אלה גידים אחרים וגם שרירים. מה עושים, שאלתי, שבועיים מנוחה מכל מאמץ. כדורים לדלקת. צילום. תחזרי לשחות. אוף אמרתי לו. אין ברירה, אמר..

אני שואלת את עצמי – מה קרה? למה דווקא עכשיו? אני מתעסקת ביני לבין עצמי עם המושג של הקצב שלי כבר תקופה - בלימודים, בעבודה, בהליכה...  
התגובה האוטומטית שלי לשאלות האלה היתה – מותק! להוריד קצב! את לא בקצב שלך.
התגובה האוטומטית השניה, לא אחרה לבוא  – אבל אני מרגישה שאני בתקופה האחרונה די מסונכרנת עם הקצב שלי so what's the fuck?  
אבל זה פשוט כואב ולא כל כך עובר. אני רוצה כבר את הקצב שלי חזרה.

חברה שלי שלפעמים עושה לי סדר לגבי קצב בחיים אומרת לי: יקירתי, יש קצב ! תקשיבי לגוף שלך הוא אומר לך להרגיע.






נכתב על ידי , 12/3/2011 09:02   בקטגוריות עושה את השביל  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אתי בן זיו ב-20/3/2011 08:00
 



הכסא עם התיק


 

אנחנו כבר היינו שקועים בתוך הסיפור כשהוא נכנס לכיתה באיחור של חצי שעה. זה היה סיפור לרביעיה בכתיבה משותפת. אחד כותב מעביר לשני ולשלישי והרביעי סוגר את הסיפור כולו. כשהוא נכנס אנחנו היינו מכונסים בצפיפות מסביב לשולחן האליפטי, שקועים בנסיון להבין על מה אמיר כתב, מה הולך בסיפור, על מה מדברת העלילה ולבחון את החיבור בין החלקים. לא היה בכיתה אף כסא פנוי חוץ מזה שליד המנחה שעליו הניחה את הרגליים ואת התיק שלה. הוא בחן את הכיתה במהירות עיניו התרחבו כשקרה את הכסא שלשמאלה, מתעלם ממי שברגע הזה בדיוק קורא 'אפשר לקבל את הכסא?' והצביע על הכסא שלידה. 'לא' היא ענתה, 'אני צריכה את הכסא' 'התיק שלך יותר חשוב ממני?' הוא החזיר לה, היא השיבה מה שהשיבה והוא יצא החוצה. כשחזר עם הכסא זה היה כבר החלק של אורי שקרא, הוא התיישב מחוץ למעגל שלנו בשולחן. אנחנו חזרנו לשקוע בסיפור. אני קראתי את החלק שלי ואושר קרא את הסיום

 

שבוע עבר וזמן הסדנא הגיע שוב. הוא הגיע בזמן והתיישב במעגל שמסביב לשולחן. בבוקר הזה הוא הביא ספור משלו להקריא בסדנא. היא הגיעה באיחור קל, עם הצעיף התכלכל המתנפנף שהולך אחריה. סידרה את הכסא שעליו היא יושבת ולשמאלה את הכסא שעליו היא מניחה את התיק שלה. "הבוקר, לפני שנקרא" אמרה "אני רוצה לפתוח את השעור במה שהיה בשבוע שעבר" ופנתה אליו, "ולהסביר למה אני צריכה את הכסא הזה לידי". כאן פתחה בהסבר על עצמה על הדרך שבה היא כותבת ועל איך שהיא מתרכזת ועל שגעונות של סופרים ואיך סופרים כותבים ועל הכסא ועל הצורך שלה בו כחפץ שעוזר לה להתרכז ועל זה שהוא תמיד בא באיחור ולוקח לו זמן להסתדר ושזה מפריע, ובסוף אמרה שבגלל זה החליטה להתחיל עם זה את השעור ולהתייחס לויכוח שניהל איתה לעיני כל הכיתה, בזמן שכבר היינו באמצע הפעילות ושזו היתה חוצפה מצידו.

 

הוא היה מופתע. ברגע הראשון לא הבין את הפתיחה הזו. אחר כך זה התחבר לו למה שהיה בשבוע שעבר. יש לו קול שקט. הוא ניסה להגיד משהו כמו זה ששינה את כל המערכת שלו כדי להגיע בזמן וכל עניין הכסא.. אבל לא היה לו סיכוי. כל מה שאמר הרגיז אותה יותר. בשלב כלשהו אסף את הדברים שלו בחמת זעם והלך.

 

עכשיו היא לא ידעה מה להגיד. שניה אחת של שקט. 'אורלי תקראי את מה שהבאת' היא פנתה לזו שלצידי. מופתעת מהמעבר החד, אורלי אמרה שקצת קשה לה עכשיו הסוויץ' הזה.

 

בסוף עשינו סוויץ' וחזרנו לסדנא כאילו עניינים כרגיל..

 



פריחה מדברית שצילם אורן.

משהו לא כל כך שגרתי בנופים שבהם אנחנו הולכים

נכתב על ידי , 5/3/2011 08:23   בקטגוריות בחזרה לספסל הלימודים  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איב ב-25/3/2011 18:56
 





104,305
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)