לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2007

משהו שהטריד אותי השבוע


 

קרה לכם פעם שישבתם ודיברתם עם מישהו שיחה בענייני עבודה או בענייני חולין ופתאום באמצע השיחה אתם שמים לב שהוא נעלב?

זה בדרך כלל מתחיל טוב, כמו כל שיחה נינוחה בין שניים. הכל רגיל. שום דבר שיכין אותך למה שיקרה בדקות הבאות ואז אמרת איזה משפט שבא לך בטבעיות גמורה והכל הופך להיות מתוח.

את בכלל לא מבינה מאיפה זה בא לך. לפני רגע היתה שיחה טובה ופתאום יש משהו אחר באוויר. איזו היעלבות. האווירה החמימה נעלמה לה, כאילו שעת החסד שהיתה –נגמרה. את לא מבינה את זה בכלל. לא קבלת הודעה שזה עומד לקרות... לא התכוננת לזה.

את מתחילה לחשוב "רגע, מה אמרתי". מעכשיו כל מה שתגידי יכול להיחשב טוב או רע.

את מרגישה צורך להסביר שהובנת לא נכון, שלא התכוונת לפגוע, אבל כל מה שתגידי בדקות הבאות רק יעשה בלגאן יותר גדול... את נעשית קצת חסרת בטחון. השיחה מתחילה להתמלא בחורים של שתיקות..

 

רק אחר כך. הרבה אחר כך. אחרי שהשיחה נגמרה ואפשר לחשוב על זה שוב ושוב.

רק אחר כך תגיע ההבנה שזה בכלל לא בגללך.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

 

נכתב על ידי , 28/4/2007 00:02   בקטגוריות ועכשיו ברצינות, שחרור קיטור  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טנטרה ב-3/5/2007 17:46
 



אגדה ליום העצמאות


בכל שנה ביום העצמאות אנחנו נפגשים, אותה חבורה פחות או יותר של אנשים, למפגש השנתי המסורתי. הפעם המשימה היתה חופשית. לכתוב משהו על עצמנו שאנשים אחרים לא מכירים. זה קצת קשה כשמדובר בחבורה שנפגשת הרבה שנים.

זה הסיפור שאני הבאתי למפגש הפעם:

 

בתוך כל הסיפורים המשפחתיים שעברו אלינו בחלקים בארוחות הצהרים של שישי שבת ובחגים היה גם הסיפור הזה על מטבעות הזהב שמוטמנות להן עמוק באדמה בחצר של הבית.

זה היה סיפור מסוג הסיפורים שאף פעם לא ידענו אם הוא אמיתי או לא. אם רצינו הוא היה אמיתי ואם לא – אז הוא היה בדייה. אף פעם לא היו לנו הוכחות של ממש. רק המבטים שאמא ואבא החליפו בעיניהם בעת שהזכירו את הנושא. די היה בכך כדי להצית את הדימיון שלנו.

מפעם לפעם היו רמזים. הסלון החדש. השטיח. הצמיד מזהב שאמא שלי הוציאה יום אחד מהמגירה של התכשיטים שלה.. אבל אלה היו רק רמזים ולא הוכחות של ממש.

אבי שהלך לעולמו מזמן השאיר את אמא שלי עם הסוד הזה והיא נשארה נאמנה לו כמעט עד יומה האחרון. היא לא אמרה דבר.

מפעם לפעם באיזה פרץ של רוח שטות בארוחת צהרים כשכל הנכדים ישובים מסביב לשולחן, ברגע של שקט הייתי יורה את השאלה לחלל החדר:

"אז מה אמא, אולי תספרי לנו פעם אחת את האמת על הסיפור הזה של הזהב?"

דממה היתה משתררת בחדר. אמא שלי נבוכה היתה מסתכלת על כולם מחייכת ושותקת.

"נו, סבתא, תספרי כבר" היו דוחקים בה הנכדים "לפחות תגידי לנו אם זה באמת"

והיא בשלה ממשיכה לדוג את האיטריות שבמרק עוף ולאכול כאילו כל העסק הזה בכלל לא נוגע לה.

כבר ידענו לזהות מראש את המצבים שבהם אין סיכוי שהיא תוציא מילה מהפה.

 

ביום שישי אחד כשאני בדיוק באמצע חיתוך הירקות לסלט מיונז היא אמרה פתאום: "כדאי שאני אראה לך איפה זה שתדעי"

"איפה זה מה?" שאלתי מבלי להבין למה היא מתכוונת.

"הזהב. איפה קבור הסיר עם הזהב" היא אמרה לי בשקט כזה "אם יום אחד יקרה לי משהו שתדעו איפה לחפש"

וככה ברגע אחד על סיר של סלט מיונז, הפכנו להיות שותפות לסוד שלה ושל אבא שלי. 

בפועל ההבטחה נראתה מאד לא ברורה. כשיצאנו לגינה היא לא זכרה בדיוק את המקום. "זה כאן" היא הצביעה על מקום ליד העמוד של הדוד שמש אחר כך חשבה קצת ואמרה שהיא חושבת שאבא שינה את המקום והעביר את הסיר למקום אחר ליד הקיר של הבית. ואז היא אמרה שהיא חושבת ש"זה כאן" ואחרי כמה דקות היא אמרה שהיא לא ממש בטוחה אבל יכול להיות ש"זה כאן" והצביעה על מקום אחר רחוק יותר.

אבל לנו המיקום לא היה ממש חשוב. מה שהיה חשוב זה שהיא הכניסה אותנו בסוד הסוד הזה.

 

בקיץ שעבר כשכבר לא חתכנו ירקות לסלט שאלתי אותה שוב "את זוכרת איפה הסיר הזה קבור?"

היא כבר היתה מאד מבולבלת. "מה דעתך שאת תגידי לנו איפה לחפור ונוציא את זה?" הצעתי והיא הסכימה.  לפני שתתחרט ארגנתי כמה נכדים, פינינו את כל השטח  והתחלנו בחפירות. הרעיון של למצוא מטמון קבור באדמה הוסיף כמויות לא מבוטלות של התלהבות לחפירה. גם היא התלהבה מאד וכל כמה דקות אמרה "לא. אל תחפרו שם. זה לא שם" "זה שם, זה שם" אמרה כל כמה דקות והצביעה על מקום מרוחק יותר. מזל שבאמצע הגיעה שעת ארוחת הצהרים שהפסיקה את עונת החפירות...

ואחרי הפעם הזו לא חזרנו יותר לעסוק במטמון הזה. עד לימי השבעה.

 

בימי השבעה יחד עם כל האגדות משפחתיות האחרות עלה הנושא הזה שוב. "מה דעתכם שנבדוק פעם אחת את הנושא הזה ברצינות?"

"עזבו. הכל שטויות" אמר מישהו. "זה נראה לכם אמיתי? אם זה היה נכון כבר מזמן היינו מוציאים את זה. חוץ מזה, נראה לכם שאמא שלכם היתה שוכחת כזה דבר?"

היתה שתיקה של הסכמה בחדר.

"אני בטוחה שזה נכון" אמרתי "אני שמעתי את הסיפור הזה הרבה פעמים"

"יכול להיות שאנחנו צריכים אמצעי חיפוש יותר משוכללים? הרי אי אפשר לחפור את כל החצר"

"עזבי" אמר פתאום מישהו בצד "כבר ניסינו לחפור ולא מצאנו כלום"

"זה לא רציני לחפור ככה" אמר נכד אחר "האזור גדול מדי. צריך גלאי מתכות. מישהו יודע איפה אפשר להשיג כזה דבר?"

 

שבועיים אחרי השיחה הזו הגיע ר. עם גלאי מתכות (לא נגלה מאיפה הוא השיג אותו). אחרי 20 דקות של סריקה ושל צפצופי סרק נשמע פתאום צפצוף אחר. חפירה קטנה במקום הצפצוף העלתה מבטן האדמה סיר ובתוכו קופסת פלסטיק סגורה.

 וזה המייל שהוא שלח לנו אחרי: 

לכל הנודניקים שלא הפסיקו להציק לי על התמונות (לדוגמא א. ואמא) אז הנה, אני שולח את 4 התמונות הטובות ביותר (אין עוד בכל מקרה).
עכשיו ברצינות, למצוא את המטמון היה מאוד מרגש, זה אירוע של פעם בחיים. הערך הסנטימנטלי של המטבעות  מאוד גדול, והסיפור סביב זה מעצים את זה עוד יותר. לדעתי  יש להם גם ערך היסטורי. יש שם מטבעות מ 1911!!! 
ד. שבא איתי לבצע את המשימה אמר שמאז החמישייה הסודית לא היה לו דבר כזה.
לכו תדעי איזה עוד הפתעות קבורות שם בגינה (חוץ מבלאקי הכלב).
יאללה, אוהב את כולכם
ר.

 

נכתב על ידי , 24/4/2007 17:37   בקטגוריות משפחתי וחיות אחרות, שבתות וחגים  
61 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נשמה תוהה ב-8/5/2007 19:21
 



דקה דומיה


בדקה הזו שהכל צפר והכול מסביב החריש הם חלפו לי מה מול העיניים, כמו במסדר.

שוקי שלמד איתי בכיתה ויצא לאיזו מלחמה ולא חזר ממנה. עד היום אני זוכרת את הקול הצרוד שלו ואת החיוך השובב שלו.

וז. בן דודי שבקושי הספקתי להכיר. הוא גדל בקיבוץ ומפעם לפעם הייתי רואה אותו מגיע לביקור ויום אחד הוא מת. נהרג בתאונת אימונים. החברים שלו ירו בו בטעות. הייתי אז ילדה. אני זוכרת איך היה מסרק הבלורית שלו ואת זה שהוא הטביע אותי פעם בבריכה.

ויעקב (ששם משפחתו לא זכור לי) שהכרנו רק קצת זמן באיזה קורס שלמדנו ביחד ונפרדנו ביום חמישי ובסוף השבוע הזה והוא גוייס באיזה צו 8 לאיזה מבצע ולא חזר ממנו... ביום ראשון כשחזרתי לקורס הוא לא היה. אף אחד לא ידע למה הוא לא הגיע. אחרי כמה ימים נודע לנו שהוא נהרג. עד היום אני זוכרת שהוא היה מצחיק כזה, הוא כל הזמן סיפר בדיחות אבל אני לא זוכרת אותן.

והחייל ההוא ביחידה שבה שירתתי ושלא הכרתי ואפילו לא ידעתי איך קוראים לו, שעבד כמכונאי רכב ויום אחד הוא ירד לבור לבדוק איזה רכב צבאי ומישהו עישן באזור וזרק את בדל הסיגריה במקום הלא נכון ומהאש שפרצה שם אף אחד לא יצא חי.... זה היה ביום חמישי. נסענו להלוויה בבאר שבע ביום שישי ורק אחרי זה יצאנו הביתה.

ואח"כ היה דודו שגדלנו בשכונה ביחד היינו ממש חברים טובים, וגם הוא יצא למלחמה ופשוט לא חזר. אני ידעתי שהוא לא יחזור. תקופה ארוכה ההורים שלו חשבו שאולי יקרה איזה נס והוא יחזור אבל הנס הזה לא קרה.

והבחור שהכרתי בתנועת הנוער שאני כבר לא זוכרת את שמו אבל עד היום אני זוכרת את הכאב של ההורים שלו כשבאתי להלוויה.

ואני זוכרת שבצבא כל פעם הייתי נוסעת להלוויה אחרת. מין ריטואל לא מוסבר שכזה ...

 

וככה שורה ארוכה של אנשים שתמונותיהם עברו לי מול העיניים בדקה הזו של הדומיה והדקה הזו לא הספיקה לי כדי לזכור את כל האנשים שהכרתי בפרקים שונים של חיי שיום אחד הלכו ואינם עוד.

נכתב על ידי , 23/4/2007 07:29   בקטגוריות שבתות וחגים, פסימי  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-20/5/2007 21:50
 



הכתובת על הקיר


"עכשיו כשאני חושבת על הנישואים שלי אני יכולה להגיד בוודאות שהכתובת היתה על הקיר", ככה היא אמרה לי השבוע כשדברנו על התפרקות נישואיה. "ולא ראית את זה?" לא יכולתי להימנע מהשאלה המעצבנת "הסימנים היו שם לאורך כל הדרך, אבל אני לא רציתי לראות אותם"

"בצורה שבה אני חיה, זו רק היתה שאלה של זמן מתי זה יקרה לי שוב" אמרה לי ר. חברה שלי "ועכשיו כשאני מסתכלת על הדברים בראייה לאחור, זה היה ברור שמיד כאצא לחופש אני אחלה. שמת לב שבכל חופשה אני חולה? זה היה ברור שגם הפעם זה יהיה ככה, רק עכשיו אני מבינה שאני מובילה את עצמי כל פעם למקום הזה"

הרבה פעמים הכתובת נמצאת על הקיר אבל אנחנו לא ממש רוצים לראות אותה.

עיתוני השבת מלאים בסטודנט הזה שבפרץ של טרוף רצח יותר מ-20 אנשים. כולם אמרו שהסימנים היו שם קודם. במשך שנים. הוא היה מוזר, היו לו אובססיות, הוא נהג להציק לאנשים ולבחורות במיוחד, הוא היה דחוי ומסתגר, ההתנהגות שלו היתה מוזרה, בדברים שכתב היו רמזים מפורשים . ובכל זאת, למרות שהסימנים היו שם, אף אחד לא עשה כלום.

ואחר כך אני קוראת על ההורים שנותנים לילדים כל שבוע הרבה דמי כיס ולא שואלים לאן נעלם הכסף.. אח"כ מסתבר שהכסף הלך לרכישת סמים. תגידו אתם, לא היו לזה סימנים מוקדמים בהתנהגות בבית? בטוח שהיו. היו סימנים בהתנהגות, בשיחות הטלפון, בהסתגרות בחדר, בכל מיני חברויות חדשות שצצו זה מכבר. רק מי בכלל רצה לראות את זה...

כמה פעמים אנחנו רואים סימנים לכל מיני תופעות שליליות אצל הילדים שלנו: כסף שנעלם מהבית, ריח של עישון מהבגדים, שקרים למורה בביה"ס, הברזות מביה"ס, שמועות על כל מיני מעשים לא מקובלים שמגיעות אלינו. ומה אנחנו עושים עם זה? בדרך כלל כלום. שומעים ומעדיפים לעצום עיניים. לפעמים אנחנו מאשימים את ביה"ס, את המורה. את כל העולם. רק לא את עצמנו..

למה אנחנו עוצמים עיניים? למה אנחנו מעדיפים להתעלם וחושבים שאם נעצום עיניים הבעיה תעלם לה כאילו לא היתה...?

בטח יש לזה מיליון הסברים:

לא תמיד אנחנו במצב שבו אנחנו מסוגלים לקרוא את הכתובת של הקיר. לפעמים צריך להיפגע שוב ושוב כדי שנהיה מסוגלים להודות שזה היה שם מזמן.

חלק מההסברים קשורים למנגנוני ההדחקה שלנו, לזה שאנחנו לא רוצים להאמין שהדברים האלה באמת קורים לנו. קשה להודות שהבן שלך מעורב בדברים שמנוגדים לנורמה שלך. קשה להאמין שדווקא אצלך הנישואים הם לא משהו. קשה להאמין שהבנאדם הזה שאת כל כך אוהבת הוא מישהו אחר לגמרי.

קשה לקבל שזה באמת קורה לי. זה מקלקל את תמונת העולם האידיאלית שכל כך טרחתי עליה, את תדמית המצליחנית שבעמל כה רב בניתי אותה.

בקריאה של הכתובת יש משהו שמכריח להסתכל לאמת בעיניים ולהודות שזה אמיתי. להודות שהאחריות למצב במידה רבה מוטלת עלי ואם האחריות עלי אז אני צריכה לעשות עם זה משהו. לעשות זה קשה. צריך המון כוח. גם להודות באמת וגם להלחם כדי לשנות אותה. יותר קל להתעלם.

לפעמים מגיע היום הזה שבו אומרים "די!" לא עוד. לפעמים זה קצת מאוחר מדי.

יותר טוב לקרוא את הכתובת קודם. להתאמץ.

 

נכתב על ידי , 21/4/2007 07:26   בקטגוריות ועכשיו ברצינות  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-27/4/2007 00:20
 



לדף הבא
דפים:  

104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)