לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2004    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2004

תהיי יפה ותשתקי


 

 

כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה: "תהיי יפה ותשתקי"

היום הייתי יפה באמת ולא כל כך שתקתי.

 

באתי בבוקר לישיבת חרום. כונסה בדחיפות לדיון.

היו שם 20 אנשים. 2 נשים וכל השאר גברים. הכרתי רק חלק מהם.

"המצב לא טוב" נאמר שם, "צריך למצוא בדחיפות דרכים לשפר את המצב"

 

3 שעות ישבתי ושתקתי.

כל מי שמכיר אותי יודע שזו משימה מאד לא פשוטה עבורי.

טוב, לא ממש שתקתי. החלפתי מחשבות עם היושבים לצידי.

 

במשך 3 שעות הוצגה תכנית שנועדה להביא לשיפור המצב.

התכנית היתה כל כך שגרתית. כל כך חסרת חסרת סיכוי.

כל כך דומה לאחרות שראיתי ולא יצא מהן כלום.

מצטטת:

"ראיתי אימפריות קמות ונופלות עוד בטרם יבש הדיו על הנייר" (לא זוכרת מי אמר את זה..)

ראיתי עצמי בעוד שנה יושבת שוב בישיבת חרום דומה ושוב מכים על חטא.

 

לדבר או לא?

להגיד את מה שאני חושבת?

מובן שלא יכולתי להתאפק.

אמרתי.

 

והתוצאה –

הוקם צוות חירום להוביל את המהלך הזה..

לא הסכמתי לעמוד בראש הצוות הזה. להשתתף כן. להוביל לא.

אישית זו נראתה לי הגזמה פראית – לתת את המקום הזה למישהו חיצוני כמוני.

 

בפעם הבאה אולי באמת כדאי לי להקשיב למשפטים טפשיים כאלה.

 

 

נכתב על ידי , 18/6/2004 21:20   בקטגוריות למה לא?  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קולף בצלים ב-12/2/2005 20:52
 



סוף העונה


 

סוף העונה עכשיו.
עונת הסיומים והפרידות.

עכשיו הכל נמכר בחצי מחיר
הדמעות, ההתרגשויות, הגרון הנחנק,
המילים המתאימות שאני אף פעם לא מוצאת כשצריך
המתנות של הסיום
ברכות היציאה לדרך חדשה

 

מחר מסיימת את הקורס שבו אני מלמדת
הסתיים הקורס שבו למדתי
שנת הלימודים מסתיימת עוד כמה ימים
נפרדת מאנשים שעבדו איתי
מאנשים שלמדו איתי
מאנשים שלימדתי
מכאלה שהיכרתי  


יש שצעדו איתי את כל הדרך
יש שצעדו איתי חלק מן המסלול
ויש כאלה שפגשתי לשבריר של שניה
ומאז הדרך שלי השתנתה 


כל כך הרבה התרוממות רוח
ופתאום - תחושה של ריק
מרגישה את הריקנות משתלטת עלי
מזדחלת אל תוכי
תחושה של סוף


רוצה למשוך את הסוף הזה עוד קצת
עוד קצת
שלא יהיה כך כך עצוב 


אבל, יש בסוף הזה גם משהו טוב 


זו הזדמנות להסתכל אחורה ולראות את כל הדרך שעשיתי
לראות היכן הייתי בהתחלה ואיפה אני נמצאת כעת - בקו הסיום
להיפרד מחלק מאנשים שדרכי עמם הסתיימה
הזדמנות לפגוש אנשים חדשים
וגם לפגוש מחדש את אלה שמהם אני לא נפרדת..
שאיתם הפרידה היא רק זמנית 


להתרגש מחדש בשנה הבאה:
בקורס הבא, את מי אפגוש שם?
לפתוח את עצמי להזדמנויות חדשות
להתנסויות חדשות
למסעות חדשים מרתקים
מה אגלה שם? מה אגלה על עצמי?
מה אלמד שלא ידעתי?
אוהבת את תחושת המסע אל הבלתי ידוע
וכבר מצפה לו 


וכשאני כותבת את זה כבר לא כל כך עצוב לי

 

נכתב על ידי , 16/6/2004 18:22   בקטגוריות למה לא?  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עמית המכשף ב-5/7/2004 02:10
 



איך אתם בוחרים את.....הספר שלכם?


 

 

בראיון הנהדר עם ז'אן ברטראן פונטאליס (מוסף הספרות של ידיעות אחרונות שבת 12.6.04) מן הפוסט הקודם,

הוא נשאל:  מה מדריך אותך בבחירת ספרים להוצאה?

וענה:

 

"קל מאד לזהות ספרים מעולים. הם כובשים אותך באהבה עוד לפני שאתה יודע מדוע. זה כמו באהבה. אתה לא יודע מה יש באישה זאת שאין באחרת. כשאתה מאוהב, לא יכול להיות לך ספק בכך. כמעט באותה מיידיות קל לזהות ספרים גרועים. הם דוחים אותך ממבט ראשון, ולמרבה הצער הם רבים כל כך. הקושי האמיתי הוא בשיפוט ספרים שאינם גרועים ממש, אך גם אינם טובים דיים. במיקרה זה, מה שמכריע לעיתים הוא משפט או משפטים ספורים, שבהם אתה מזהה את הפוטנציאל, נקודת זינוק קטנה שממנה אפשר להתחיל לכתוב את הספר מחדש"

 

ואתם?

איך אתם בוחרים את הספר שלכם?

נכתב על ידי , 14/6/2004 07:13   בקטגוריות אני כותב משמע אני קיים  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמ... ב-14/10/2008 14:21
 



הרהורים על כתיבה (שם זמני)


 

מאז שאני כותבת בישראבלוג אני מאד עסוקה בשאלות לגבי הכתיבה. שנים רבות לא כתבתי. לא יודעת להגיד בדיוק מתי התעורר בי הצורך לכתוב שוב, אבל מהרגע שהוא התעורר לא מצאתי לעצמי מנוח, לא יכולתי להניח את זה בצד. הצורך הזה הלך איתי שבועות רבים, בהתחלה כתבתי על דפים, כתבתי למחברת, כתבתי קטעים פה ושם, אבל זה לא היה זה. כתבה בעיתון הארץ" על עולם הבלוגים גילתה לי את המקום הזה ומאז אני פה, מרגישה כאילו הייתי פה תמיד.

 

כשהלב שלי לא יכול להכיל אני כותבת. את הדחף לכתיבה אני כבר יכולה לזהות בי. זה מן צורך כזה שלא נותן לי מנוח עד שהכתיבה תצא מן הכוח אל הפועל. לפעמים אני קמה איתו בבוקר ולפעמים הוא בא אלי בשעות אחרות. מן חוסר שקט שכזה שתוקף אותי, הנמשך במהלך הכתיבה ועד שאני מוציאה את המילים החוצה. אני חולמת כתיבה כל היום. קטעים שונים מתרוצצים לי בראש. חלק מהם ראו אור וחלק מהם נשארו כתובים בראשי ולא יתפרסמו לעולם.

 

הכתיבה עצמה מעלה אצלי שאלות כמו מהיכן נובע הצורך הזה, מה הכתיבה נותנת/מעניקה לי, למה היא גורמת לי, עד כמה היא משנה אותי ועוד

 

במוסף הספרות של ידיעות אחרונות התפרסם ראיון עם ז'אן ברטראן פונטאליס, פסיכואנליטיקאן, עורך וסופר. בראיון המרתק הוא אומר כי הצורך לכתוב, בא כדי שהאדם יבין את עצמו:

 

"הכתיבה מכתיבה סדר חדש. אתה מביא את עצמך, ופתאום המסגרת של העצמי מתחילה להיפרם: אירועים שהיו חשובים בעיניך נדחקים אל השוליים ולהיפך. בכתיבה המילים שאתה משתמש בהן מתגלות בכפל משמעויות, ואתה עשוי להציבן בסדר שונה. הכתיבה פותחת לפניך עולם אפשרויות סוער ומפתה, שאינו מתיישב עם ה'אני' הער הרגיל שלך, אך באורח בלתי נמנע מטלטלת אותו".

 

כשקראתי, הרגשתי שהדברים מתארים בדיוק אותי.

 

אגב, התקשיתי למצוא שם מוצלח יותר לפוסט הזה.

אשמח לקבל הצעות לשם אחר

 

נכתב על ידי , 12/6/2004 08:11   בקטגוריות אני כותב משמע אני קיים  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-22/5/2010 10:55
 



לדף הבא
דפים:  

104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)