לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2008

איש עם אופנוע


שלשום באנו אצלו לבירה של אחר הצהרים ב-Happy hour, קצת לפני שהשמש שוקעת. על הבר התגלגלו הסיפורים. איש באמצע החיים שהחליט לקום ולעשות מה שתמיד חלם עליו. עזב את מקום עבודה מסודר, פתח בר-מסעדה באמצע אזור תעשיה, חבר לשף מקומי ויחד עשו מקום של אוכל ובירה וריקודים ושירי ארץ ישראל ביום שישי אחר הצהרים. משהו שיש לו אופי מקומי ושמזכיר את המקומות שפוגשים אחרי שנוסעים שעות במרחבים של אמריקה. וגם וגם קנה אופנוע והתחיל להסתער על החיים.
החיים מלאי תכניות אמר והעיניים שלו הבריקו. המקום החדש התחיל לתפוס תאוצה.
כשיצאנו ראינו בחוץ אופנוע
BMW כסוף חדש ומבריק.
תחושת האושר שלו ליוותה אותנו עוד הרבה זמן. מאושר עד כדי להתקנא בו.
היום הוא נהרג בתאונת אופנוע במפרץ חיפה.

מי יודע, אולי לאנשים עם אופנוע יש מסלול חיים אחר....

נכתב על ידי , 26/6/2008 21:30   בקטגוריות יש לי צפורים בראש  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של evrbbtul ב-17/2/2013 10:05
 



מפחיד


מאז הגילוי על הרצח של הקטין השבוע, אני לא מוצאת לי מנוחה. לא. אין לי קשר לרוצח, למשפחתו, לנרצחת ולמשפחתה. כל מה שאני יודעת זה מהעיתון. ממה שקראתי. מה שקראתי הצטייר בעיני כסיפור של משפחה נורמטיבית פחות או יותר, כמו כל אחת מן המשפחות שגרות בשכנות לי. כמו הילדים שמסתובבים אצלי בבית ושפעם לפעם אני מנהלת איתם שיחות על דא ועל הא.

גם אצלי בבית גדל ילד שמלאו לו 18 לפני כמה ימים ואני חוזרת ושואלת עת עצמי מה אני יודעת על הילד הזה, על עולמו, על האישיות שלו, על ההתפרצויות שלו. לאן הוא לוקח את כל הכעסים שיש לו? איפה הוא פורק אותם? וביני לביני אני מודה שלרוב השאלות אין לי תשובות. יהיה יותר מדויק להגיד שאולי יש לי תשובות, אבל הן כולן השערות.

אלימות של בני נוער היא דבר אגרסיבי וחסר גבולות. מעשים של השחתת רכוש ונזק לרכוש נתפסים אצלם כמשהו קולי לגמרי. התנהגות של בני נוער היא דבר שיכול בקלות לצאת משליטה עקב לחץ קבוצתי, מילה שמישהו אמר לך שלא מצאה חן בעיניך, מבט שנראה לך עקום. ילדים בגיל ההתבגרות נוהגים בקלות דעת והתוצאה היא שדברים יכולים להתדרדר בקלות מבלי שתהיה אפשרות לשלוט בתוצאות במיוחד מכוון שבדרך כלל אין בסביבה מישהו מבוגר שיגיד משהו.

אני מתמצאת היטב בנבכי מערכת החינוך. אני מכירה בתי ספר מבפנים. מקרוב. אני יודעת מה מתנהל שם ואיזו פרשנות נוהגים לתת בבתי ספר לכל מיני אירועים שאמורים להדליק פרוז'קטור אדום גדול והוא לא נדלק... ואחרי שקורים דברים בדרך כלל אומרים שהכתובת היתה על הקיר. על איזה קיר? למה אף אחד לא קרא אותה. למה אף אחד לא חיבר בין הפרטים הקטנים שיחד יכולים לצייר תמונה, לסמן כיוון.

ויש ששואלים איפה הבית, איפה הורים, מדברים על 'החינוך שהילד קיבל בבית'. לפעמים הדברים בכלל לא קשורים לבית, לחינוך.  

הדבר הזה מטלטל אותי. אני מסתכלת על עצמי, שואלת שאלות. אני מבינה שאחד התפקידים הכי חשובים שלי כאמא זה להשגיח. כל הזמן להשגיח ולנסות להבין מה קורה. בחלק מהמקרים אני מצליחה לפענח את הרמזים שאני מוצאת על הדרך ובחלק לא. החלק הזה של 'הלא' הוא זה שמדיר שינה מעיני. אני מודעת למגבלות של היכולת 'לראות' דברים.

כמו בסרט עם סוף טוב, אני רוצה לגמור את הפוסט הזה בנימה אופטימית... אבל כל מה שיוצא לי מתחת ליד זה רק אוסף של קלישאות.
מפחיד.

נכתב על ידי , 24/6/2008 07:10   בקטגוריות יש לי צפורים בראש  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מלך לטאה ב-1/7/2008 14:17
 



הירוק היום ירוק מאד


 למחרת
מילים: לאה גולדברג לחן: יהודית רביץ


הירוק היום ירוק מאוד
והאפור היום אפור מאוד
קצת שחור, ואין לובן בעיר
הנסער היום נסער מאוד
והעבר היום עבר מאוד
קצת עתיד, ואין הווה באוויר

ועוד לא קל לנשום
ועוד לא קל לחשוב מול הרוח
ועוד לא קל לנשום ועוד לא קל לחשוב
ומאוד לא פשוט לחכות
הסערה נוגעת בריסים
ומשתבר כל רגע לרסיסים
אך הירוק היום ירוק מאוד.

 אני מסתובבת עם השיר הזה בבטן כבר כמה ימים, עם המנגינה הבלתי פוסקת והקול הרך של יהודית רביץ וחושבת לעצמי מה הוא בא להגיד לי.

אני חשה את הפער הזה בין ה'חוץ' המאד ברור ומודגש הירוק והאפור הברורים לבין ה'פנים' שבו הכל סוער ורוגש וגועש ואי אפשר לחשוב ברור ובהיר.

והירוק היום ירוק מאד.

נכתב על ידי , 20/6/2008 07:43   בקטגוריות תוספות מהצד  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-26/6/2008 22:51
 



בגרות בהורות


כמנהגי, באתי להגיד לו 'לילה טוב' ושאלתי בזהירות אם יש סיכוי שהפעם לא ילך לישון מאוחר. 'נראה' הפריח אלי תשובה. ליד ערימת החברים שלו לא היה טעם להתחיל להטיף על כמה חשוב לישון כמו שצריך לפני בחינה.

מתי להעיר אותך? שאלתי, בשעה 10:30 הוא ענה לי. חשבתי לעצמי שאולי אחד מהם יהיה המבוגר האחראי ויפזר אותם בשעה סבירה שיוכלו לישון קצת לפני בחינת הבגרות באנגלית. הייתי קצת נאיבית. בשעה 4 לפנות בוקר שמעתי אותו עושה הכנות ללכת לישון...  מתוך שינה חשבתי מה הסיכוי שהוא יתעורר.

בשביל כולם זו היתה הבחינה המי יודע כמה... בשבילו זו היתה הבחינה הראשונה שהצהיר שהוא ניגש אליה. הצהיר, יופי. אבל מה עם ללמוד? זו לא סתם בחינה, זה 5 יחידות. אף פעם לא ראיתי אותו לומד... מידי פעם שגיששתי בזהירות לראות מה קורה וכל פעם נדחיתי על הסף מול הטיעון המוחץ ש'אין מה ללמוד. אני יודע הכל'. לכי תתווכחי עם ידענים. כלפי חוץ הוא לא נראה בכלל לחוץ והיו רגעים שחשבתי שזה סוג של תכנית. הוא יגיד שהוא נגש לבחינה וככה אני 'ארד ממנו' כשבעצם הוא בכלל לא מתכוון לגשת. גם פה טעיתי.

בערב שלפני ראיתי אותו עושה הכנות. תעודת הזהות היתה על השולחן כשהוא חיפש מילון אנגלי-אנגלי. עושה רושם שהוא רציני, חשבתי. ברגעים כאלה הכי טוב לשתוק. ממילא לא היה לי משהו חכם להגיד.

לא היו הפתעות בבוקר. בעצם הבוקר היה כולו הפתעה אחת גדולה. הוא התארגן במהירות, כשצלצלתי להגיד לו בהצלחה הוא אכל ארוחת בוקר ואמר שנדבר אחר כך. לא דברנו. לא היה לו זמן. ליתר בטחון ששלחתי לו SMS ואיחלתי לו שיצליח. כל היום הייתי במתח.

בשעה 13:53 סימס לי "אחד נגמר", ב-15:30 אמר "סיימתי" וב-17:15 הגיע ה"סיימתי" האחרון. "מעולה" הוא אמר אחר כך בקול שמח.

ואני אמרתי לעצמי שיש לי עוד הרבה ללמוד. ללמוד לסמוך עליו יותר. להקשיב יותר. לקחת את הדברים יותר בקלות.

נכתב על ידי , 17/6/2008 23:37   בקטגוריות משפחתי וחיות אחרות  
76 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Ron ב-27/6/2008 15:33
 



לדף הבא
דפים:  

104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)