לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2005    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2005

לפני שתיגמר העונה


 

פעם בשנה מתחולל לו הקסם הזה

הן מדהימות: רכות ועסיסיות, מתוקות ונוטפות סוכר כזה שהמתיקות שלו לא דומה לשום דבר אחר. הטעם - טעם גן עדן, כזה שהרבה זמן אחרי לא שוכחים.

הקסם הזה קורה בזמן שעונת התאנים בשיאה

בדיוק עכשיו בימים האלה - התאנים גדולות ומלאות עסיס עד להתפקע

לי זה ממש לא משנה אם הן ירוקות או סגולות-חומות. הכי הרבה אני אוהבת לאכול אותן ישר מן העץ...

אבל בשביל זה צריך עץ... ולא תמיד יש בנמצא. אבל כשאני מוצאת כזה עץ...

 

אני גם חולה על סברס.

בעיני הסברס הוא משהו כזה ישראלי. סוג של סמל, סוג של חוויה.

מי לא יצא לשדות, לקטוף סברס והתחרט אחר כך כשהוציא קוצים של מילימטר במשך כמה ימים?

היום הוא פתאום הפך זמין, מופיע לו מעדנות במדפים בסופרמרקט. אני עדיין מעדיפה לקנותו בצידי הדרכים.

אמנם היום חווית הקוצים קצת נחסכת. אבל, בינינו, מול טעם גן העדן של הסברס שווה לסבול כמה קוצים קטנים, לא?

כי מה הם כמה קוצים קטנים מול ההתמוססות של הפרי המתוק החד פעמי הזה הנימוח בפה....

אין חוויה יותר מרגשת מזו.

 

"אם הייתי יכול לבחור פרי לקחת לגן העדן, הייתי בוחר בתאנים" כך אמר הנביא מוחמד וכמה שהוא צדק...

 

נכתב על ידי , 30/8/2005 20:15   בקטגוריות יש לי צפורים בראש  
82 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עמית המכשף ב-11/9/2005 00:29
 



סיפורים....


ההתעסקות בברלין הזכירה לי אפיזודה נשכחת.

עזר וויצמן ז"ל כשעוד היה נשיא המדינה בא לביקור ממלכתי בברלין  

הזוג המלכותי (עזר וראומה) הגיע לברלין ביום שישי, סייר היכן שסייר ובסוף הגיע למלון.

ומה מבקשת ראומה? ראומה רצתה להכין לעיזר נס קפה כמו בבית... היא ביקשה קומקום חשמלי להרתיח מים.

בבתי המלון בגרמניה של אז הקפה שהוגש, בדרך כלל, היה קפה שבושל מראש והתחמם כל היום באיטיות (קפה פרקולטור).

ומאיפה ישיגו בבית מלון סתם קומקום?

החיפוש אחר קומקום להרתיח מים נמשך כל יום השישי משעות אחה"צ לתוך השבת אבל סתם קומקום לא נמצא. החיפושים בכל רחבי המלון (וזה היה מלון מאד מאד מאד מפואר) העלו חרס.

כמובן שהתחיל ויכוח, האם עניין הקומקום הוזכר ברשימות ה- to do listשמכינים לקראת הביקור.

מתישהו בשבת, עלה רעיון ללכת ולקנות אחד ואז התברר כי כל החנויות כבר נסגרו ועד יום שני בבוקר אין אפשרות לקנות.

הלחץ של ראומה למציאת קומקום להרתיח מים ולעשות 'קפה כמו שעיזר אוהב', הלך וגבר. עוד מעט עיזר יקום משנת הצהרים בשבת ולא יהיה לו קפה כמו שהוא אוהב בטעם של בית...

בסוף, אחד המאבטחים המקומיים נסע הביתה, הביא את הקומקום שלו, ראומה הרתיחה מים, עיזר שתה קפה כמו שהוא אוהב בבית והלחץ נרגע....

וככה ניצלה מדינת ישראל מכמעט תקרית דיפלומטית

 

נכתב על ידי , 26/8/2005 21:59   בקטגוריות מטיילת בברלין  
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-4/9/2005 21:54
 



אין לי מילה


אין לי מילה

קצת לחץ (לא משהו רציני) ואני מיד משנה את דעתי

רק אמרתם לי שלא איכפת לכם לקרוא עוד קצת על ברלין ומיד חזרתי בי ממה שהחלטתי..

מה זה אומר עלי? האמת היא שבכלל לא איכפת לי...

 

בשנים האחרונות הדרך המועדפת עלי בטיולים היא לתקוע יתד במקום אחד ולחרוש את העיר וסביבותיה. ההתחברות הזו יותר מתאימה לי.

בהתחלה אנחנו זרים לגמרי זה לזה. העיר זרה לי ואני לה.

כמו בצילום, זווית הראיה שלי את העיר מתחילה ממשהו רחוק וכללי. אני עושה זום לאט בכל פעם מתקרבת יותר והפרטים הקטנים מתקרבים גם הם ונחשפים לפני ומאפשרים לי להתחבר ממקום יותר אישי

ואז אני מתחילה לראות את הסופרמרקט השכונתי, חנויות הלחם הקטנות, הדראגסטור, המכבסות..

אני אוהבת להסתובב בשווקים של האיכרים. ירקות בצבעים מכל הסוגים, פרחים, גבינות מתוצרת מקומית, תבלינים.  מסודרים בסדר מופתי. תענוג לעיניים ולחייך. בדוכן הזה מוכרים ביצים ורק ביצים מכל הסוגים

 

 

אני אוהבת להיכנס לסופרמרקט ולהסתובב בין המדפים

להיכנס לחנויות הספרים ולהיחשף לעושר התרבותי המקומי, יודעת שזה פער שלעולם לא אוכל לסגור אותו ממש. מגבלות השפה הן סוג של גבול. את הגבול הזה לא ניתן לעבור ממש, רק באופן חלקי. אף פעם לא אדע לשיר את השירים ששרות אמהות לילדיהן הקטנים, לא אבין את הבדיחות ממש עד הסוף,

עולם שלם שאף פעם לא אוכל להתקרב אליו ממש.

אני אוהבת להכיר את העיר ואת רחובותיה ברגל, לנסוע באוטובוס המקומי לתפוס את המבט המקומי.

זה בית קפה או משהו דומה סתם ככה באמצע שום מקום. משאית שהפכה לבית קפה

 

 

וככה היינו נוהגים. עולים בבוקר לאוטובוס ונוסעים לשכונות הרחוקות, למקום שבו העיר משנה את  פניה והופכת להיות שכונת מגורים לכל דבר. יש שכונות של בתים פרטיים ויש שכונות של בלוקים.

וככה מתגלות פינות חמד  כמו זו למשל: אגם שלגדותיו נושקים הבתים

 

 

 קצת כתובת אינטרנט למתעניינים (המידע גם באנגלית):

האתר של לשכת התיירות המקומית (יש המון חומר באנגלית)

www.berlin-tourist-information.de

יש המון חומר כולל המלצות לטיולים ברגל וכל מיני טיפים

 

האתר של יד הזכרון (שדה המצבות)

www.stiftung-denkmal.de

נכתב על ידי , 24/8/2005 23:50   בקטגוריות מטיילת בברלין  
68 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-30/8/2005 18:27
 



זוטות ברלינאיות


 

·         זוכרים את הפסלים של האריות של הוצבו בכל רחבי עיר ירושלים? ובכן גם לברלין יש. בברלין יש דובים. בכל        רחבי העיר מפוזרים להם דובים מדובים שונים, עומדים על הראש ועל ארבעת רגליהם, יושבים ועומדים על שניים       ומנפנפים בידיים, צבעוניים – כיד הדימיון הטובה שנפלה באותו רגע מי שצייר וצבע. המראה פשוט מקסים. אני ספרתי 

לפחות 40 דובים. בטח היו עוד....

פשוט מקסים.

 

 

·         עמידה בתור – יצא לנו לעמוד כמה וכמה פעמים בתור לכל מיני מקומות. לא מדובר פה על תור קטן כמו זה לאוטובוס. אני מדברת על תור של כמה שעות: למשל בכניסה למוזיאון (בשביל הקולטורה,הלכנו לראות כמה  תערוכות מפורסמות, למשל זו של הצייר  GOYA- שיש אומרים שזה אירוע אמנותי יחיד במינו) כדי להיכנס לתערוכה הזו עמדנו בתור יותר מ-3 שעות. במשך הזמן הזה זרחה השמש וירד הגשם ושוב זרחה השמש ובזמן הזה אף אחד לא נדחף, ולא אמר: "הייתי פה קודם"

וזה התור בכניסה לבניין הפרלמנט  (השעה 9 בבוקר. מזהים מישהו?)

 

 

                                                                   באמצע ירד גשם. התור נשאר אותו תור רק עם מטריות

 

לתור יש חיים משלו: מוכרי הבייגלה ועגלות השתיה עם הטרמוס של הקפה, ומוכרי העיתונים...

ובמקומות מסויימים אפילו מציעים כסאות מתקפלים...

אבל התחושה שעומדים בתור ואף אחד לא נדחף ולא מסדר אותך... זה דבר פשוט שלא יאמן..

 

·         אופניים - אין כביש או דרך אחת בעיר הזו שאין בה לצד מדרכה להולכי רגל מסלול לרוכבי אופניים. העיר הזו מלאה רוכבי אופניים. אני באופן אישי חושבת שזהו יכולה להיות דרך נהדרת חוויה לא רגילה לדווש בעיר על אופניים. העיר שטוחה לגמרי וזה לא נראה לי מאמץ בעייתי במיוחד. בפעם הבאה: זו תהיה ברלין על אופניים. גם ספורט וגם הנאה.

 

·         למי שבא מהטירוף הביטחוני הארצישראלי הכל כך אינטנסיבי, כל כך נעים להסתובב במקומות שבהם אין בטחון בכניסה לכל פתח, להיכנס ככה חופשי לכל המקומות בלי 'לפתוח תיקים' ו'לסגור תיקים'. המקומות היחידים שבהם ראינו אנשי ביטחון היו ליד בית הכנסת היהודי, בכניסה למרכז המידע שב'שדה המצבות' ובכניסה לבניין הפרלמנט הגרמני.

החופש הזה נראה פתאום כל כך לא טבעי.

אבל אני מוכרחה להודות שקל מאד להתרגל אליו וליהנות ממנו. לאן הגענו...

כל זה עד שמגיעים לשדה התעופה. שם הטירוף הביטחוני חוגג. הגרמנים לא לוקחים אפילו בדל קטן של סיכון.
עוד לפני הכניסה לטרמינל עצמו, עומד איש בטחון (ישראלי ולידו שוטר גרמני) בודק את הכרטיס והדרכון.
ו בטרמינל עצמו, התחקיר הרגיל המוכר לכולם ("מישהו עזר לכם לארוז..."),

המזוודות - הגרמנים מצלמים את כל המזוודות והתיקים ואח"כ עוברים על הצילומים. מזוודה חשדנית נפתחת ונבדקת ביסודיות רבה.

אחרי זה בא תור הבדיקה גופנית המדוקדקת הכוללת מישוש הגוף, והעברת הנעליים במכשיר הרנטגן,

ולבסו - תיקי היד (אלה שלוקחים למטוס). אלה עוברים בדיקה ידנית, כולל פתיחת כל הארנקים והתחריטים, (במיוחד אצל נשים...) בחינה מדוקדקת של כל פריט שנראה חשוד, העברת התיק במכשיר שיקוף...

 

 

זהו. החוויה הברלינאית שלי באה כאן לידי סיום.

העיר הזו מציעה המון למבקר בה. החל ממסעדות, גני בירה, פסטיבלים שונים בכל רחבי העיר, ארכיטקטורה חדשה וישנה, מוזיאונים, היסטוריה מעניינת, פארקים ירוקים בעיר וסביבותיה, נופי מים מגוונים אגמים, נהרות ותעלות, וגם מקומות מעניינים לביקור בסביבה הקרובה. פשוט שווה

 

נכתב על ידי , 21/8/2005 20:33   בקטגוריות מטיילת בברלין  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-30/8/2005 18:39
 



לדף הבא
דפים:  

104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)