לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


מתחת לחזות הלוחמנית מסתתרת נפש אחרת..
Avatarכינוי: 

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2008

שנהיה לראש ולא לזנב


ביום שבת בערב נזכרתי שעוד יומיים ראש השנה. הייתי מופתעת. מה פתאום החג הגיע כל כך מהר? הבטחתי לאחותי שאבשל גפילטע פיש ובכלל אין לי דגים וביום ראשון אני עובדת עד מאוחר. בראש אני כבר עושה לי תסריטים איך אני מסתדרת עם כל הבלגאן ושבסוף יהיו לי גם דגים.

אמא היתה מזמינה דגים אצל מוכר הדגים לפחות שבועיים לפני החג. דגים עם הוראות: "750 עד 800 גרם ולא יותר". ברור שהיא לא הסתפקה בזה, שלושה ימים לפני החג בשעה מוקדמת של בוקר, היא היתה מתייצבת בחנות של מוכר הדגים ו'עוזרת' לו לבחור את הדגים. הוא היה מוציא את הדגים עם הרשת, מסתכל עליה לראות איזו תנועה היא עושה עם הראש. הדג הראשון נבחר מהר, שני האחרים לא כל כך, בסוף היו מתפשרים על "עד 850 גרם". הוא היה אורז אותם חיים בנייר עיתון לח ומכניס לסל הירוק והיא ממהרת הביתה על האופניים. קול המים הממלאים את האמבטיה, היה מעיר אות משנתי...

בשבע בבוקר טלפנתי לחנות דגים. שאלתי אם אפשר להזמין דגים "בטח" ענה לי איש הדגים. "אני רוצה קילו טחון". סיכמנו שאבוא אחר הצהרים לאסוף את החברה הטחונים..

שלושה ימים הם שטו באמבטיה המשפחתית, זה אומר שאי אפשר להתקלח בבית "חכו למחר" אמרה אמא. בעשר וחצי בבוקר שלפני הח ג היה מגיע הרגע הבלתי נמנע. כמה מכות מהפטיש עץ של השניצלים וזהו. אפשר לחזור להתקלח באמבטיה. הדגים היו נחתכים ונפרשים לנתחים והופכים לתערובת אפרפרה יחד עם הבצל, הביצים, קמח מצה ותבלינים. הכל נטחן ביחד במטחנת בשר הידנית שאחר כך הפכה למטחנה חשמלית.

בחנות דגים, כבר חיכו שקיות מוכנות עם שמות. "איך קוראים לך?" שאל המוכר. בצד עבדו 2 תאילנדים עם סכין חשמלית. קודם הורידו את הסנפירים, אחר כך פתחו את הבטן של הדג והוציאו ממנו את החלק שעושה את הטעם של הדגים מר. שתי דקות אחרי כן, עבר הדג הזה דרך מטחנה ענקית והפך לעיסה. את העיסה עם 2 הראשים שנשארו בצד הכניסו לשקית והצמידו לה פתק כתום עם השם "נורית גזית". חמש דקות ואני בחוץ,  ממהרת הביתה להתחיל לבשל.

אמא היתה מרוקנת את בשר הדג ומשאירה את העור שלם. טוחנת את בשר הדג עם כל המרכיבים, ממלאת את העור הריק בתערובת הטחונה והמתובלת וכמו משחזרת את הדג, ורק אז היתה מבשלת. כך זכה הדג הממולא  בשמו 'גפילטע פיש'. שעות של התעסקות ושל בישול וכל הבית היה מתמלא בריח המתוק של הדגים. אחרי הבישול היא היתה מסדרת יפה את חתיכות הדג הפרוסות ומקררת במקרר. בערב, כשכולנו ישובים מסביב לשולחן בבגדים חגיגיים, הגפילטע פיש היה פותח את הארוחה, הוא היה מוגש לשולחן  כשכל פרוסה מוקפת ברצועות עור דג כהה, ולצידה שוכן לו הציר הרוטט, בצבע שקוף-עכור, יחד עם החזרת האדומה החריפה. כל מי שטעם מיהר לשבח "מממ.. כל כך טעים" "יצא לך נהדר" ואמא היתה מתמוגגת "אפשר  לקבל עוד חתיכה?" הבקשה הזו היתה גורמת לה להתרגשות מיוחדת ולהרגשה שהיה שווה..

אני מכינה גרסת גפילטע פיש "לייט" מקוצרת. מערבבת את כל עיסת הדג עם הבצל, הביצים, פרורי הקמח מצה תבלינים. 30 דקות של בישול במים רותחים יחד עם ראש הדג, הכרחיים ליצירת הציר הרוטט והקרוש. אחרי כמה שעות במקרר מתקבלות קציצות דג קרות אפרפרות, עם עיטור הגזר הנצחי. מזל שיש חזרת בעולם.

לא ברור לי בכלל איך הצליח דג אפרפר ולא אטרקטיבי במיוחד להשתחל באופן כל כך מרשים אל ראש שולחן החג תוך שהוא חוצה גבולות של עדות וגיל ואפילו לזכות לברכות משלו. אופנה קולינרית אחת באה ואחרת הולכת וקציצת הקרפיון האפורה והמשמימה לעולם עומדת, כל שנה מחדש, ונראה שהוא ישאר פה לנצח.

אז שנה טובה לכם ממני, ושתזכו להיות לראש ולא לזנב...

נכתב על ידי , 29/9/2008 07:09   בקטגוריות שבתות וחגים, משפחתי וחיות אחרות  
66 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-8/10/2008 20:39
 



אני ומקרטני בפארק




בשבילי זו היתה נסיעה של ממש וגם נסיעה בזמן. לפעם, לתקופה, לשירים. לתמימות של פעם. ככה גם המילים של השירים. אופטימיות, הרבה דיבור על אהבה. אפילו ברה"מ היתה שם. תזכורת לעולם הפסיכודלי של פעם. אבל את מי זה עניין? אותי עניינו רק השירים ואת זה הוא עשה כמו שכוכב בסדר גודל כמוהו יודע לעשות. לזכותו יאמר שהוא לא בזבז זמן. שניים שלושה שירים פחות מוכרים, אבל העיקר באוסף של מיטב שירי הבטלס. כמו שצריך.

בשמונה וחצי בדיוק עלה לבמה איזה ג'נטלמן אנגלי מלוקק ומנומס בחליפה שחורה, מתוכה שמתוכה כבר בצבצה הרוח השבבית של החולצה הורודה. כמה שירים לחימום האווירה, הוא נפרד מהז'קט ומתוכו פורץ הצעיר הנצחי השובב בדיוק כמו זה שהכרנו פעם. הבחור הצעיר הזה בן ה-66 נתן שואו שלא היה מבייש להקות וזמרים צעירים ממנו, שואו שגרם לרגעים לא מעטים של תענוג.

איך שהוא התחיל לשיר, עבר לי בראש הסרט של החיים שלי. תקופות שלמות שמתחברות למילים ולמנגינות. ואני עומדת שם קרובה לבמה מזמזמת לי את המנגינות ושרה את המילים של כל השירים (כמעט) ובכלל לא איכפת לי מה חושבים כל עשרות הצעירים שעומדים מסביבי ומסתכלים עלי. ולא רק אני. לידי עמד איזה גבר צעיר ששר קצת ורוב הזמן התאפק. בסוף, כשהתחילו כל הלהיטים הגדולים ברצף, הוא כבר לא התאפק יותר ושר כשהוא מחבק את בת הזוג שלו. איזה כיף היה לשיר איתו ביחד ולהתנועע מצד אל צד לקצב ה-לט איט בי.

הכי שיא בשבילי היה השיר Hey Jud אבל לא רק זה. let it be ו-live and let die שהביא לנו בהפתעה מוזיקה מתפוצצת עם זיקוקים שתואמו בצורה מושלמת עם המוזיקה ותנו צ'אנס לשלום ועוד.

מקרטני התרוצץ על הבמה בלי הפסקה. הוא היה עסוק כל הזמן. מהגיטרה עבר לפסנתר ולכל מיני גיטרות וכלי פריטה מעניינים אחרים, תוך שהוא דואג כל הזמן ושואל את הקהל: "אתם נהנים?" ואנחנו עונים לו בהתלהבות והוא ממשיך לפרגן ולחלק מחמאות "איזה קהל נהדר אתם" ואנחנו מגיבים במחיאות כפיים והוא מרוצה ואנחנו מרוצים גם. בסוף, אחרי כל ההדרנים כשהוא חזר לבמה פעם ועוד פעם ואחרי ה-Yesterday המפורסם שלו, והפרידה ממועדון הלבבות הבודדים של סרג'נט פפר, הוא כבר לא חזר לבמה. שעה ארוכה עוד עמדנו מחכים. אולי הוא יחזור שוב... ורק כשנדלקו האורות ופועלי הבמה החלו לפרק את הציוד הבנו שהקסם פג.

בדרך הביתה זמזמנו שירים מהמופע.. למי היה איכפת שמסתכלים עלינו. עוד שיר ועוד שיר ובסוף נשארתי עם המנגינה של ה"נה, נה, נה, נה היי ג'וד" שלא עוזבת אותי גם עכשיו.

חוויה נהדרת.



נכתב על ידי , 26/9/2008 12:48   בקטגוריות מפגשים מהסוג הנהדר  
82 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של smnjqhgsb ב-17/2/2013 10:21
 



פול מקרטני. היום


 

לא בטוח שאמנים הם בני אדם כמוני וכמוכם..אחרת איך אפשר להסביר את מה שמתרחש פה בימים האחרונים מסביב למופע של פול מקרטני. מקרטני בא לארץ אתמול עם פמלייה של מאה איש, הכוללת עוזרים, טבחים ומאבטחים. אתם חושבים שהוא מכיר את כולם?

הצוות האישי של מקרטני נמצא כבר בתל אביב ועורך סידורים שונים בעבורו - מבדיקת מכונית ההיבריד שהועמדה לרשותו ועד לקניית ירקות ועשבי תיבול בשוק הכרמל, שיספקו את תזונתו הצמחונית. מעניין מה הם קנו שם.

מעניין אם מקרטני יסתובב ככה חופשי ברחובות תל אביב וילך לקניות בשוק עם החבר'ה שלו.

מקרטני, מתברר, אוהב מאוד חומוס, וצוות המלון יגיש לו חומוס ממזרח ירושלים ופיתות ממאפיית אבולעפיה ביפו.

אני ביטלתי הכל. בא לי להיות חלק מזה. אני נוסעת לשם. חוויות מחר

 

נכתב על ידי , 25/9/2008 06:46   בקטגוריות מפגשים מהסוג הנהדר  
80 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בַּיִם ב-27/9/2008 10:28
 



עניין של פערים


החיים מזמנים לנו מדי פעם אפשרות לראות איך אנחנו באמת נראים מהצד השני, וכמו תמיד זה קורה בדיוק כשאנחנו הכי פחות רוצים להקשיב. יש לנו הזדמנות לשמוע מה באמת חושבים עלינו כשכועסים מאד או כשזורקים אותנו מכל המדרגות ונועלים אותנו מחוץ לדלת. מהמקום הזה  נאמרים דברים שבדרך כלל אינם נאמרים, והם גם מסוג הדברים שלא נעים לנו לשמוע.

התגובה הראשונית היא בדרך כלל תדהמה מוחלטת. הלם. נסיון להבין מאיפה זה נפל עלינו. איפה בדיוק כל השצף-קצף הזה הסתתר לפני שפרץ החוצה ומה הדבר שגרם לו לפרוץ החוצה בעוצמה כזו.

אחר כך בא העלבון. הפגיעות. תחושה שאני "קורבן" של נסיבות, של החיים, של אנשים אחרים ואין כמו להאשים את הנסיבות או אנשים אחרים במצב הזה. כמה טוב שהאחריות היא על מישהו אחר..

אבל אפשר גם להיות במקום אחר. המקום האחר הזה הוא לא מקום שקל להגיע אליו אבל זה מקום ששווה להתאמץ להיות בו.

נכתב על ידי , 22/9/2008 23:50   בקטגוריות מכירה את עצמי  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נשמה תוהה ב-2/10/2008 09:21
 



לדף הבא
דפים:  

104,306
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , משפחתי וחיות אחרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאמזונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אמזונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)