לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

www.room404.net


הבלוג עבר לכתובת www.room404.net

כינוי: 

בן: 45

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2003    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

7/2003

ברווז צולע: סבא, שוב עשית פיפי?



דרדסאבא
מאז המחלוקת על איות שמו של גיבור ילדותנו הכחול, "דרדסבא" או "דרדסאבא", לא היה ויכוח כזה על איות: המשקיע המקסיקני של ערוץ 10, הוא משה סאבה, סאבא או סתם סבא?
 
הממונה על ההגבלים העסקיים ישמח לשמוע שהעיתונים טרם תיאמו ביניהם את הסוגיה (מעריב הגדיל לעשות ואיית את השם בשתי צורות שונות באותה כתבה), והם חלוקים ביניהם גם בעובדות: בעוד בועז גריילסמר ממעריב דיווח שסבא שומר-המצוות רמז שהשידורים בשבת יצומצמו או יבוטלו לחלוטין, הארץ וידיעות פרסמו מפי הסבא הכחשה נמרצת.
 


גריילסמר כתב (03/07/03): "בראיון למעריב נשאל סאבא אם פעילותו של ערוץ 10 בשבת בעייתית. בתשובה אמר: 'אנחנו נסתדר. אחרי הכל, אלוהים ברא את העולם לפני שהוקם ערוץ 10'".

רוני קורן דינר (הארץ כלכלה, 06/07/03) כתבה: "לא מתוכנן כל שינוי בימי השידור של ערוץ 10 – כך נמסר אתמול מקבוצת מרחב בראשות יוסי מימן, בעלת השליטה בערוץ 10 [...] סאבא התייחס בכך לידיעה שפורסמה בשבוע שעבר, שלפיה בכוונתו להפוך את ערוץ 10 לערוץ מסורתי, שאינו פועל בשבת. מקורות בערוץ 10 טענו השבוע כי אין שחר לידיעות הללו, וכי מקורן בגורמים בערוץ 2, שמנסים למשוך את תשומת לבו של שר המשפטים, הידוע כמי שחושש ממעורבות דתית בטלוויזיה. 'נדהמתי לקרוא באחד העיתונים דברים שלא נאמרו על ידי מעולם בחתימת עיתונאי שאיני מכיר ועמו לא שוחחתי מעולם, ובהם מוצגת עמדה הסותרת את תפישתי. דברים אלה נועדו להזיק הן לערוץ והן לשמי הטוב', אמר סאבא".

באותו יום שלח יו"ר ערוץ 10 והמשקיע הנוכחי, יוסי מימן, מכתב לשר המשפטים, טומי לפיד (שעמד בראש ועדת השרים שאישרה ההקלות לערוץ 10). מימן כתב: "ערוץ 10 יהווה מופת לטלוויזיה פלורליסטית", והכחיש את הדברים שיוחסו לסבא: "בדקתי את הדברים אצל מר משה סאבא וצוותו ולא הופתעתי לשמוע כי לא היו דברים מעולם". בהמשך המכתב, מדווח דה מרקר, השמיץ מימן את גריילסמר וטען כי דובריו שמעו מגריילסמר שהוא ניזון מדברים ששמע מהנהג ששירת את סבא בביקורו בישראל.

ערן הדס (ידיעות, 07/07/03) הביא למחרת את ההכחשה שפורסמה ב"הארץ", אך השמיט את עניין העיתונאי הלא-מוכר (לא כדאי לפתוח סתם כך במלחמה עם מעריב): "איל ההון היהודי-מקסיקני משה סבא, המשקיע החדש בערוץ 10, הצהיר כי בניגוד לציטוטים שהופיעו בשמו, אין כוונה להעביר את פעילות הערוץ למתכונת שתהיה כפופה לחוקי ההלכה היהודית, או להפסיק את שידוריו בשבת [...] לדברי סבא, היו שניסו לייחס לו התבטאויות באשר להפסקת שידורי הערוץ בשבת ולהפיכתו למסורתי: 'נדהמתי לקרוא דברים שלא נאמרו על ידי מעולם, ושנועדו להזיק הן לערוץ והן לשמי הטוב'".

באותו יום, פורסם במעריב קטע מראיון שערך בועז גאון עם סבא, ושיפורסם מחרתיים ב"סופשבוע". בראיון הכחיש סבא כי יפגע בשידורים בשבת ("מי שחושב שאני הולך לשים אנשים מתפללים על המסך, טועה. ערוץ 10 יפעל בשבת, כמו שהשמש עולה ויורדת בשבת"), אבל כרה לעצמו בור חדש ("מצד שני, אם מישהו רוצה שאני אתן להומואים במה – זה אני לא מכבד. כל מה שלא טבעי, אני לא אכבד").

מנכ"ל ערוץ 10, מודי פרידמן, העביר אתמול מכתב ללפיד, בו כתב: "אנו מגיבים על סדרת פרסומים מגמתיים ב'מעריב' בטענה שסאבא מתעתד לשנות את אופי השידורים בשבת, הכחשת אותה טענה, ובהעלאת טענות חדשות שהמשקיע החדש מתכוון להשפיע על אופי הערוץ. בכל התקופה שפעלנו במחיצת היו"ר יוסי מימן, לא היה כל ניסיון להתערב בתכנים וגם בשיחותינו עם סאבא – לא הועלה רמז לכוונתו לפעול אחרת". המגמתיות אליה רומז פרידמן היא אחזקות של מעריב ושל אביו של גאון, איש העסקים בני גאון, בטלעד, זכיינית ערוץ 2 ומתחרה של ערוץ 10.

אתמול התארח עורך מעריב, אמנון דנקנר, בתוכנית "דוקומדיה" ברשת ב', ועמד על כך שסבא וגריילסמר אכן דיברו, ושסבא הודה בכך בראיון שנתן לגאון. הוא אף העלה טענות נגד יוסי מימן, שלדבריו שיקר לו בעבר כשגריילסמר הביא סקופ על קשיים כלכליים בערוץ 10, ידיעה שהתבררה כנכונה.

בינתיים, החליט מימן להסתייג מהשותף החדש: "אם יש דבר שגורם לי בחילה, זה הומופוביה", אמר בראיון לא חתום שפורסם היום ב-ynet, "אם הערוץ היה הולך לכיוון שכותבים שהוא הולך אליו, אני הייתי הראשון להפגין נגדו". מימן אמר שם שסבא לא העלה דרישות בנושא ההומואים: "נושא התוכן עלה איתו רק בהיבט המסחרי [...] מעבר לכך, כל הנושא שדובר עליו של לא לשדר בשבת הוא קשקוש גדול וגם נושא האפליה. אם תהיה אפליה כלשהי בערוץ 10 לכל אזרח ישראלי – זה יהיה על גופתי המתה. לסאבא יש דעות שונות משלי, זו זכותו, אבל הוא לא עשה כל ניסיון להכתיב את זה לערוץ".

גם סבא הסתייג מעצמו: "כמי שחונך כל חייו על ערכי היהדות, אני שולל מכל וכל כל אפליה, ובודאי שלא אתן ידי לאפליה על בסיס דת, גזע, לאום או העדפה מינית במסגרת הערוץ או בכל מסגרת אחרת [...]  שמחתי לעמוד על הגישה הפלורליסטית המאפיינת את ערוץ 10 ועל העובדה כי הוא נותן ביטוי לכל גווני החברה הישראלית, ללא יוצא מהכלל. אשר לאסטרטגיית העל, משמעותה מבחינתי היא: כשם שאל לו לערוץ לתת יד לאפליה כלשהי, וכשם שהוא מחוייב שלא לשמש בימה להסתה, כך הערוץ אמור להקפיד על הוראות החוק גם בתחום צנעת הפרט, כבוד הזולת והימנעות משידורים אסורים וזאת במסגרת הנורמות הנדרשות ע"י החברה הישראלית כפי שהן באות לידי ביטוי בהחלטות הכנסת".

ובכל זאת, הוא לא מוכן לוותר למעריב: "נושאים מסוימים אליהם התייחסתי קיבלו ביטוי שלא אליו התכוונתי. דומני כי רוח הודעתי זו והעמדות המובעות בה מבטאים בצורה נחרצת את התנערותי מכוונות אשר יוחסו לדברי. מעורבות הבעלים אמורה להתמקד בצד העיסקי מחד גיסא ובאסטרטגיית העל מאידך. בודאי שאין מקום שהבעלים יכהנו כצנזור פרטי".

מעריב החליט לא לוותר בחזרה, והביא את התמליל המלא של השיחה של גריילסמר עם סבא:
שלום משה, מדבר בועז מעיתון מעריב.
"שלום בועז, מה שלומך?"
אני בסדר. רציתי לדעת איך מתקדמים העסקים עם ערוץ 10?
"אין לי שום דבר על ערוץ 10 עדיין. כשיהיה לי משהו אני אדבר. אני לא עושה דברים כאלה. אני יושב בנחת עם האנשים של ערוץ 10 ואני לא יכול לדבר על זה עם התקשורת. אני יודע שהעיתונאים בישראל לא מבינים את זה, אבל ככה אני עובד".
אתה אופטימי לגבי הערוץ?
"אם לא הייתי אופטימי הייתי בא עד לפה? ודאי שאני אופטימי".
עד כמה אתה מעורב בבדיקות הכספיות בערוץ?
"אני מאוד עסוק בעניינים האלה. עכשיו 22:30 ובדיוק הגעתי. אפילו לא השתנתי עדיין. אני עסוק מבוקר עד לילה".
אתה מוטרד מהעובדה שערוץ 10 משדר בשבת?
"אנחנו נסדר את הבעיה הזו. ערוץ 10 יעבוד על פי ההלכה. כמו שאלוהים דאג שהשמש תעלה גם בשבת והירח יעלה גם בערב שבת ככה גם ערוץ 10 יעבוד. אחרי הכל, אלוהים ברא את העולם לפני שערוץ 10 הוקם".
תודה.
(האייטם הופיע במדור "הברווז המכני" ב-09/07/03. זו הגירסה לפני העריכה, והימים בה מתייחסים לתאריך העלייה המקורי)


סאבא מפשפש בזכרונו
בשולי הפרשה הסתתר אייטמון קטן ומשעשע. בכתבה שהתחילה את כל הסיפור, ציטט  גריילסמר את סאבא כך: "אני עסוק מאוד בעניינים האלה, מבוקר ועד לילה. אפילו זמן ללכת לשירותים אין לי".
 
בתמליל המלא, שפרסמו במעריב כדי להוכיח שדבריו של סאבא לא הוצאו מהקשרם, הוא אומר: ""אני מאוד עסוק בעניינים האלה. עכשיו 22:30 ובדיוק הגעתי. אפילו לא
השתנתי עדיין. אני עסוק מבוקר עד לילה".
נכתב על ידי , 14/7/2003 20:05  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




353,032
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעידו קינן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עידו קינן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)