לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

www.room404.net


הבלוג עבר לכתובת www.room404.net

כינוי: 

בן: 45

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

2/2005

קונטרול-אלטע-קאקער


שער מעריב ספורט, השבוע. צילום: עידו קינן

 

"פעם נוסטלגיה היתה עניין של זקנים. היום, כשהעולם מתנהל במהירות מאה ג'יגה לננו-שניה, גם אנשים בני 25 מסתובבים עם מזוודה מלאה בזכרונות" – ירון טן-ברינק (רייטינג, 1/11/00)
 

במחברות (מנייר! עם סלילי מתכת בצד!) מלפני חמש שנים, בהן אספתי כל מיני רעיונות שעברו לי בראש, יש המון ציטוטים שעוסקים בגיל 26, שהתחלתי ללקט כששמתי לב שהמון אנשים מאזכרים אותו.
 
לא ידעתי למה גיל 26 הפך לנושא לשיחה, אבל הניחוש שלי היה שזה בגלל הפער העצום בין גיל 20 לגיל 30, כשגיל 26 הוא כבר הצד השני של התקליט (מוויניל שחור!)


 

***

 

זליגת מידע ממעיין הנעורים

 

"אל תרגישו אשמים אם אתם לא יודעים מה אתם רוצים לעשות עם החיים שלכם. האנשים הכי מעניינים שאני מכירה לא ידעו בגיל 22 מה הם רוצים לעשות עם החיים שלהם. חלק מבני ה-40 הכי מעניינים שאני מכירה עדיין לא יודעים" – מרי שמיץ' ("כולם חופשיים להשתמש בקרם שיזוף", שיקגו טריביון, 1.6.97)
 

היום הגעתי לגיל 26. גיל לא קל. עברתי יותר ממחצית הדרך מ-20 הקליל ל-30 בעל המחויבויות, שלא לדבר על מעבר יותר ממחצית הדרך לגיל 50.
 
אבא שלי עוד מעט בן 54, ולמרות שאנחנו לא תמיד מדברים באותו אנקודינג, הוא מבין מחשבים, מחובר לאינטרנט, שומר על עירנות ואוריינות דיגיטלית. אמא שלי תהיה השנה בת 50, ומאישה שאשכרה פחדה להתקרב למחשב, היא הפכה לעובדת מכובדת בתעשית ההייטק הישראלית. סבתא שלי, בת 76.5, ששרדה את הנאצים ואת סיביר, שלחה לי השבוע אימייל לשאול אם אני מגיע לרחובות לחגוג את היומולדת.
 
נדמה לי שהיה זה טומי לפיד שאמר פעם שאדם מזדקן רק כשהוא מפסיק להיות סקרן. אני מתכוון לחיות לנצח. בינתיים זה עובד.


***

 

יעלה על הדעת דוט קום

 

"בארץ ישר צועקים 'לא יעלה על הדעת'. למה לא? הכל יכול לעלות על הדעת, וגם יהיה לזה הומפייג'" – עידו אמין (העיר, 10.8.00)
 

אני בן 26 היום. גיל שדורש סיכומים (ככה לפחות אני מרגיש). לאילו הישגים הגעתי עד עכשיו, לאילו אגיע אם אמשיך באותו קצב בדיוק, ומה אשאיר מאחורי?
 
אני כותב על תרבות דיגיטלית יותר מארבע שנים. אם אתבקש לציין את אחת ההשפעות המשמעותיות ביותר של האינטרנט על האנושות, אדבר על אובדן הייחודיות של האינדיבידואל.
 
חשבת על הפטנט הכי מקורי ומוצלח בעולם? יש שלושה בלוגרים שכתבו על זה לפניך, וסטארט-אפ שרשום באיי קיימן, מנוהל מסיליקון ואלי ופועל מהודו שכבר עובד על גירסת אלפא. יש לך סטיה פרטית וסודית? ב-
Meetup יש כבר 16 קבוצות באמריקה ובאסיה שנפגשות פעם בחודש וחצי לדבר על הנושא, ויש שמועה על ערוץ IRC של אנשים שמתנגדים לסטיה הזאת מסיבות רוחניות.
 
היום קשה מאוד להגיע למחשבה מקורית עם 0-0 תוצאות בגוגל ב-0.28 שניות. טיילר דירדן ("מועדון קרב"): "אתה לא פתית שלג
ייחודי ויפהפה".
 
אבל זה לא חייב להיות שלילי. אם פעם חשבתם שאף אחד לא יכול להבין אתכם, שאתם לבד בעולם, שניצוקתם בתבנית חד-פעמית שהותכה והפכה למאפרה, הגוגל מחבר ביניכם ואומר "תכירו". בגיל 26, יש בזה משהו מאוד מנחם.

נכתב על ידי , 5/2/2005 11:49   בקטגוריות אניהו  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




353,032
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעידו קינן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עידו קינן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)