יריב מוהר חושף את התעלומה:
גל הגרפיטי הנוכחי הוא חלק מקמפיין שממומן על ידי תורם יהודי-אמריקני אמיד, שאינו מעוניין לחשוף את זהותו. עוד נודע כי מרססי הגרפיטי עבדו למעשה בשכר, וכי הלוגואים המרוססים נועדו להוות סנונית ראשונה מקמפיין שיעבור בעתיד לתצורה מסורתית יותר, ושעליו יהיה מופקד משרד יחסי הציבור והפרסום יוניק, יחד עם גורמים נוספים בשוק התקשורת הפוליטית. גורמים שמקורבים לפרויקט מדברים על מסר מיינסטרימי של תמיכה בתהליך המדיני שיוביל לשלום ולשתי מדינות לשני עמים.
[...]
נסים דואק ממשרד יוניק: "מדובר באיש אכפתי, שניסה לעניין כל מניי גורמים בסוג של סמל חדש - כמו סמל השלום, שבזמנו גם מתנגדי המלחמה בוויאטנם וגם החיילים ענדו. הבעיה, שכל הקבוצות הפוליטיות והציבוריות שהוא פנה אליהן התעסקו באגו שלהן, ולא בדרך לחבר את כל הציבור הענק שמבין שאין ברירה אחרת, לבד מתהליך מדיני. הרעיון התגלגל עד שהגיע לשתי קבוצות פוליטיות-אמנותיות, שהחליטו להרים את זה. מדובר באנשים שאפילו לא פגשו אותו, אלא פשוט אהבו את הרעיון. הוא יודע על הפרויקט הזה, אבל לא מעורב בו. בקרוב יתווסף לגרפיטי גם משפט שילווה אותו, אבל אני בכוונה לא אומר סלוגן".