לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

www.room404.net


הבלוג עבר לכתובת www.room404.net

כינוי: 

בן: 45

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2005    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

4/2005

לשפר את ישרא


המתיחה שלי ל-1 באפריל עבדה לא רע, עד שעברו ארבע דקות ויולקס התותח (המבורגר במוזס עלי, מתי שתרצה) פיצח אותה. לשמחתי, וכפי שציפיתי, היא גם עוררה דיון לגבי אפשרות העריקה לבלוגיה אחרת. התחרות, אפשר ללמוד ממקרה ג'ימייל, משפרת את השוק, ואולי תשים קצת גחלים תחת ישבניהם של חבוט ונענע ותגרום להם לתקן ולשפר את ישרא יותר, ויותר מהר.

 

בתזמון מעולה, הושקה בימים האחרונים בשקט בשקט בלוגיה חדשה בכתובת  blogim.signup.co.il (הלשין: דן מלמד), ב-Israelblog.co.il יש עוד אחת, ואין לי ספק שגופים גדולים, קטנים ויזמים פרטיים ישיקו בלוגיות נוספות ככל שהפופולריות של התחום תגדל.

 

די קאץ דער פאיאץ מהרהר, בעקבות המתיחה, בהשתתפותם של כותבים מקצועיים בבלוגים:

בלוג, פר הגדרה, הוא כלי שנועד לאפשר גישה למדיה לאנשים שלא הייתה להם גישה כזו קודם. כל מוישע זוכמיר יכול לפתוח בלוג, ובמידה והבלוג הזה יהיה טוב מספיק – יזכה מוישע לכמות קוראים שלא תבייש אפילו עיתונאים מן השורה הראשונה. ואם, חלילה, נגלה יום אחד שמאחורי הדמות הוירטואלית של מוישע מסתתר איזה עיתונאי חומד לצון – איכות הבלוג לא תיפגע מכך. ואכן, יש מספיק עיתונאים, אנשי ציבור, זמרים וסתם סלבריטאים בגרוש שמנהלים בלוגים, מוצלחים או פחות מוצלחים - ואין בכך שום רע.

 

אך במקרה דנן מדובר בדבר שלדעתי הוא חמור – הזמנה אישית של מישהו לפתוח בלוג, תוך הבטחה להבלטה, קישור מהעמודים הראשיים ואף תשלום עבור הבלוגינג. ואף שבמקרה של עידו קינן מדובר במתיחה – המתיחה יצאה מוצלחת למדי, משום שהתסריט מציאותי לחלוטין. כי אם כבר היום, הבלוגים של כוכבים לרגע ולשני רגעים זוכים להבלטה בעמוד הראשי, מבלי להתייחס לאיכות תוכנם – הצעד המתבקש הבא הוא לשלם לכוכבים כאלה על מנת שיחלקו עם ציבור הגולשים מעט מהגיגיהם, ותוך כדי יעלו מעט את הרייטינג של הפורטל המארח. יתר על כן – אני מניח שבמקרים מסוימים הכסף כבר זורם למקומות הנכונים.

 

אז מה ההבדל, בעצם, בין בלוג לבין עיתונות מסורתית? היכן עובר הגבול הדק שבין כתיבת בלוג לבין כתיבה של טור אישי ב'מעריב לנוער'? ככל הנראה בעובדה שלא תמיד זוכה כתיבת הסלבריטיז בבלוגים לעריכה ראויה, למרות שלחלקם זה לא היה מזיק. וגם בכך של 'מעריב לנוער', לפחות בזמנו, לא הייתה אלטרנטיבה – ולעומת זאת מבלוג של כוכבית זו או אחרת ניתן לנוס במחי קליק אחד, שלא על מנת לחזור.

 

ניו-מדיה? הצחקתם אותם. זו רק עוד דרך להתפרנס...

 

בשולי הרעיון להעביר בלוג בשלמותו לבלוגיה אחרת, (אוקה הלשינה ש)אלירם יצר פתרון מסובך שמגבה כל פוסט בנפרד (במקום מקבץ של כל הפוסטים, שיש בגיבוי של ישרא), ומגבה גם את התגבובים של כל פוסט (במקום להתעלם מהם, מה שהגיבוי של ישרא עושה). אלירם קורא ליריב חבוט ליצור כלי שיאפשר לעשות זאת בפשטות.

 

ובאותו עניין, אני חושב שצריך לבטל את ההפרדה המלאכותית בין הפוסטים לתגבובים, כך שהלינק הישיר לפוסט, כמו גם הלינק להוספת תגבובים ולקריאתם, יובילו שניהם לעמוד שמכיל את הפוסט ותחתיו את התגבובים (ככה). התגובות הן חלק אינטגרלי מהפוסט, והגיע הזמן שהן יקבלו יחס ראוי בתצוגה של ישרא, ולא חלון נפרד וקטן שלא ממש עושה כבוד לטקסט של המגיבים.

 

ויש עוד כמה וכמה שיפורים נחוצים. אני אוסף אותם, אתם מוזמנים גם לשלוח, ואז נדרג את החשיבות שלהם ונגיש אותה ליריב חבוט.

נכתב על ידי , 4/4/2005 17:22   בקטגוריות ארס-בלוגטיקה  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




353,032
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעידו קינן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עידו קינן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)