לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

www.room404.net


הבלוג עבר לכתובת www.room404.net

כינוי: 

בן: 45

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2003    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

1/2003

פטנטים יוצרים סטנדרטיזציה?


Ad4Ever הישראלית, שאחראית על חלק לא מבוטל מהבאנרים האקטיביים שאתם רואים באתרים הישראליים, קיבלה פטנט על הטכנולוגיה שלה, TopLayer. מייסדת ומנכ"לית החברה, סיון טפלא, אמרה לאתר אייס שהחברה חושבת שהפטנט יסייע להסדרת הסטנדרטיזציה בתחום: "יצירת סטנדרטים בתחום הפרסום האינטראקטיבי היא חלק בלתי נפרד מההתבגרות השוק ותקל על הגלישה באתרים העושים שימוש בטכנולוגיות דוגמת TopLayer ותפשט את תהליכי תכנון ורכישת המדיה".
 
פטנטים עוזרים לסטנדרטיזציה? הרשו לי לחלוק על כך: סטנדרטים עוזרים לסטנדרטיזציה. פטנטים עוזרים לחברה שרשמה אותם לעשות כסף ולגייס משקיעים. אבל יכול להיות שחברות אחרות יחליטו שלא בא להן לשלם על שימוש בפטנט, או שהפטנט הקנייני הספציפי הזה לא מתאים להן, או שסתם נפגע להן האגו מזה שדווקא החברה המתחרה פיתחה אותו. ואז הן תפתחנה טכניקות שונות. ואז אין סטנדרטיזציה.
 
אם באמת רוצים ליצור סטנדרט, ולהיות בטוחים שהוא יתפוס, עדיף שהוא יפותח על ידי גוף בלתי תלוי, אולי קונסורציום של חברות שעוסקות בתחום, ושהוא לא יהיה קנייני.
 
כה אמר מייסד תנועת התוכנה החופשית, ריצ'רד סטולמן: "פעם לא היינו בטוחים שנמצא די אנשים לכתוב את התוכנות שאנחנו צריכים. היום אנחנו תוהים אם יותר לנו לכתוב אותן. בארה"ב יש היום פטנטים על רעיונות של תוכנות, ואסור להשתמש בהם בתוכנות. אני חושב שזה פוגע בתחום המחשבים".
 
 אבל אולי אני טועה, ואני אשמח לשמוע דעות מנוגדות (ומנומקות, אם אפשר. קצתי בטוקבקים האינטרנטיים של "יא טיפש, אתה לא מבין כלום, בריטני שולתת!!!1!).
 
ובנימה אישית: היה חצי שבוע קשה, ולא יצא לי לעשות מספיק פוסטים, בטח לא לטעמו של פופטיץ. אני לא אכתוב כל יום, בטח לא בהתחלה, אבל מכיוון שאני מתפרנס מכתיבה, ועושה את זה כל יום, הכתיבה עצמה זורמת ברגע שאני מפנה זמן ומתיישב מול הדף (=מסך) הלבן. כל מה שאני צריך לעשות זה לפנות זמן.
נכתב על ידי , 21/1/2003 19:37   בקטגוריות דברים ב"אינטר-נט"  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




353,032
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעידו קינן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עידו קינן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)