לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

www.room404.net


הבלוג עבר לכתובת www.room404.net

כינוי: 

בן: 45

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2003    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

2/2003

מורשת גנדי (2): מוהנדס מהודו עושה קאמבק


מורשת גנדי ממשיכה להתפשט במדיה.
 
בתחילת החודש סיפרתי לכם על ההתנצלות של מקסים, מגזין הגברים נמוך המצח, שליווה כתבה על התאבקות בתמונה של בחור שרירי מכה את המהאטמה מוהנדס גנדי. בעקבות קמפיין ציבורי מוצלח, סחטו ההודים התנצלות מעורך המגזין, שהתוודה: "אנחנו במקסים למעשה מאמינים בתורתו של גנדי על השלום".

מדיווחי סוכנויות הידיעות עולה, שגם על קירות מטה MTV מתנוסס בגאווה פוסטר עם עיקרי ההתנגדות הפסיבית של ההודי הצנום, ושגם עובדה זו נחשפה בהתנצלות על שימוש נלוז בדמותו המצוירת של גנדי (לא, אין שם באמת פוסטר כזה).


דמותו של גנדי מככבת בסדרה המצוירת "Clone High, USA", העוסקת בבית ספר בו לומדים שיבוטים של אנשים מפורסמים. לפי האתר של התוכנית (שאינו עובד כרגע; הרחבה בהמשך), G-Man, שיבוטו של גנדי הוא "חיית מסיבות" שמסבך את עצמו ואת חברו, השיבוט של אברהם לינקולן, ב"תוכניות משוגעות", ובנוסף לכל הוא גם חרמן (בסדרה נראה ג'י-מן עטוי עגילים ואוכל ג'אנק פוד).
 
התוכנית לא משודרת בהודו, אולם עיתון הודי דיווח עליה, ועורר סערה שהגיעה עד לצום המוני של 150 מחוקקים ופעילים פוליטיים, במחאה על השפלתו של גנדי (כמה ראוי: התנגדות פסיבית בניסיון להגן על כבודו של נער הפוסטר של ההתנגדות הפסיבית).



"MTV ארה"ב מתנצלת אם פגענו באנשי הודו ובזכרו של המהאטמה גנדי", מסר הערוץ בתגובה. "אנו רוחשים כבוד רב לגנדי ולכל מה שהוא מייצג כמנהיג הודי נערץ ואחת מהדמויות החשובות בהיסטוריה העולמית" (אני מאמין להם קצת יותר מלעורך מקסים: גנדי האמיתי תואר באתר התוכנית כ"לאומן הודי ומנהיג רוחני שההתנגדות הלא-אלימה שלו אילצה את בריטניה להעניק להודו עצמאות. נרצח באמצעות יריית רובה ב-1948" [לאומן=nationalist; נדמה לי שהקונוטציה של המילה פחות שלילית באנגלית מאשר בעברית]).
 
MTV ארה"ב הוסיפה בהודעתה כי התוכנית לא יועדה לשידור בהודו, אלא רק בארה"ב, בה "סוג כזה של קומדיה הוא שכיח". מנהל MTV הודו, אלכס קורווילה, אמר: "אנחנו ב-MTV הודו מאוד מכבדים ומעריצים את גנדי. אנחנו מכבדים ומוקירים את כל הערכים שהוא ייצג כל חייו... שלום, אי-אלימות, וטובת האנושות" (האם כל תומך גנדי חייב להעליב אותו לפני שהוא מתוודה על התמיכה בו?)
 
הדבר הראשון שקופץ לי לראש בעקבות התגובה של MTV ארה"ב הוא תחושה קלה של התנשאות מערבית: "ההודים האלה, הם לא יבינו את ההומור שלנו. אנחנו צוחקים על קנדי שנרצח, ואפילו על לינקולן, אחד מהחשובים שבמנהיגינו, שגם כן נרצח, והם לא יכולים להתמודד עם כמה בדיחות על הגנדי הזה שלהם?". ומצד שני, ההודים (לפחות 150 מהם, ולא סתם אזרחים, אלא מובילים חברתיים) באמת לא יכלו להתמודד עם ההומור הזה. אולי בגלל זה הורידו את אתר התוכנית מהאוויר (ואולי רק חסמו אותו לגולשים מחוץ לארה"ב): ההודים עוד עלולים לגלוש לשם ולהיעלב פסיבית.

[עדכון 9.2.03: אתר התוכנית חי וקיים בכתובת נפרדת (ותודה להלמו על ההפניה)]






ועוד על תבונה ורגישות: פסטיבל אילן רמון זכה למקבילה הודית, לזכרה של האסטרונאוטית ההודית-אמריקאית קלפאנה צ'אוולה, שגם היתה על הטיסה. הסקר הנוכחי באתר MTV הודו שואל: "האם היית רוצה להיות אסטרונאוט?", והתשובות: "בטח! אני רוצה להגיע לכוכבים"; "אין סיכוי! אני מרחף גם ככה"; ו"זה לא בטוח כמו שציפיתי!".
 
* התנצלות: מערכת "חדר 404" מבקשת להקדים תרופה למכה ולהתנצל על הכינויים המזלזל "ההודי הצנום" ו"נער הפוסטר של ההתנגדות הפסיבית", שהוצמדו למהאטמה גנדי על ידי מבזקן פוחז (שפוטר מתפקידו בעקבות התקרית). בהזדמנות זו נציין כי גם אנו ב"חדר 404" מאמינים עמוקות בתורתו של גנדי, ומתנגדים פסיבית לכל מיני דברים.
נכתב על ידי , 8/2/2003 03:38  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




353,032
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעידו קינן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עידו קינן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)