לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

www.room404.net


הבלוג עבר לכתובת www.room404.net

כינוי: 

בן: 45

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2003    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

4/2003

מקבץ שגיאות עיתונות




"מנהל מחלקת הטלמרקטינג של 'דיעות אחרונות' נעצר בחשד" וכו' וכו'. טוב, זו סתם שגיאה משעשעת, אבל במבזקים של אתר הארץ היתה גם שגיאה חמורה יותר: "16:53  רויטרס   הבית הלבן: הגנרל טומי פרנקס מסר לנשיא כי המלחמה בעיראק הסתיימה באופן רשמי"; "17:39  רויטרס  הבית הלבן: ביום חמישי בערב יודיע בוש לאומה כי המלחמה בעיראק הסתיימה".
 


המלחמה בעיראק לא הסתיימה, ואפילו רויטרס, שמהם נלקח המבזק, לא חושבים כך: "President Bush will tell Americans on Thursday evening that the major fighting in Iraq is over [...] The announcement will not amount to a formal or legal end to hostilities -- which would require steps under international law such as freeing of war prisoners".
לטובת המבזקן של הארץ, אתרגם: "הנשיא בוש יאמר לאמריקאים ביום חמישי בערב שהלחימה העיקרית בעיראק הסתיימה [...]  ההודעה לא מצטברת לכדי סיום רשמי או חוקי של העוינות -- שידרוש צעדים תחת החוק הבינלאומי כמו שחרור שבויי מלחמה".
ב-AP יכול היה המבזקן להבין מפורשות שהמלחמה לא נגמרה: "הנשיא לא יכריז על ניצחון במילים מפורשות, ולא יכריז שהמלחמה תמה, אמר מזכיר העיתונות של הבית הלבן, ארי פליישר".







במעריב, לעומת זאת, פורסמה ב-29.4.03 התנצלות בזו הלשון: "במידע שהועבר ל'מעריב' ופורסם כאן אתמול תחת הכותרת 'פרויקט שירי חיילים שנפלו', חל שיבוש. ביום הזיכרון לחללי צה"ל, בתוכנית 'עוד מעט נהפוך לשיר', תבצע גלי עטרי את שירו של עומר שליט ז"ל ולא כפי שנכתב. אנו מתנצלים על הטעות".
זה די חמור, במיוחד אם במקור היה כתוב שם "בתוכנית יבצע עומר שליט ז"ל את שירה של גלי עטרי". אבל זה לא: בסך הכל טעו שם בשמו הפרטי של שליט, שנכתב "עמוס" במקום "עומר". כמובן שהעיתון ממהר להסיר מעצמו את האחריות – "מידע שהועבר ל'מעריב'", כאילו שהעיתון לא צריך לבדוק מידע שמגיע אליו.







ב-ynet, חשף הלמו ברשימת התפוצה דואר זבל, פרסמו מבזק לפיו "בג"ץ דחה הערב את העתירה שהגיש רו"ח יעקב ורקר בדרישה לעכב את מינויו של יונה מצגר לרב הראשי לישראל". הלמו חיטט ומצא את פסק הדין המקורי: "העתירה תידון בפני הרכב שלושה [...] אין מקום למתן צו-הביניים המבוקש". כלומר, לא העתירה נדחתה אלא הבקשה לצו מניעה.







ואם אתם, כמוני, נהנים מהעיסוק המשונה הזה של לחפש שגיאות ומשמעותן (אנחנו עוד בסדר; שמעתי שהגיברת קוראת מודעות אבל, ר"ל), היכנסו לכאן, עמוד התיקונים של הניו יורק טיימס, עיתון שלא מתבייש להודות בטעות.




עדכון
עיקר שכחתי: מעריב מדווח על המעילה אצל המתחרה, אבל בכתבה לא חתומה (אפילו לא "סופר מעריב" האהוב).
נכתב על ידי , 30/4/2003 20:44  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




353,032
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעידו קינן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עידו קינן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)