לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

www.room404.net


הבלוג עבר לכתובת www.room404.net

כינוי: 

בן: 45

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

7/2004

עקב עליית מחירי הדפדפנים


לפני שנתיים פרסמתי מאמר על ההיטפלות של הממונה על ההגבלים העסקיים לאתרי האינטרנט. הממונה, דרור שטרום, אישר הקמת איגוד אתרי אינטרנט מסחריים, אבל בד בבד טען שהאתרים מתאמים עמדות לקראת תחילת הגבייה מהגולשים.

 

"הראיונות שמעניקים האתרים בדבר תשלום עבור תוכן, הם כלי להעברת מידע ולתאום מחירים בין מתחרים", כתב שטרום. "חלק מאתרי האינטרנט, הנותנים היום את שירותיהם לציבור הגולשים בחינם, יצאו בהכרזות שונות בכלי התקשורת בדבר כוונתם לגבות תשלום עבור שירותי התוכן. הכרזות אלו כוללות את הסכום שעתיד להיגבות, כמו גם את לוחות הזמנים לתחילת גביית התשלום. הנסיבות יכולות להצביע על כך שראיונות צולבים אלו משמשים בפועל ככלי להעברת מידע ולתאום מחירים".

 

(בשיחה שקיימתי עם שמעון שפירא, אז מנכ"ל מעריב אינטרנט והיום הבוס שלי באותו תפקיד ב-NRG מעריב, הוא סירב להתייחס לנושא גביית התשלום מגולשים, ונימק זאת בדבריו אלה של הממונה).

 

הדברים שאמר שטרום הצחיקו אותי, משום שבעוד תיאום המחירים ומועד תחילת הגביה בין האתרים נשאר תיאורטי (ynet היה מאז לאתר החדשות הכלליות הישראלי היחיד שגובה תשלום, וגם זה רק מגולשי חו"ל), תיאום המחירים בפועל בין ידיעות אחרונות ומעריב המודפסים הוא עובדה בשטח, אבל אינו מטופל. ממשרדו של הממונה נמסר לי אז: "מתפקידה של הרשות, האמונה על התחרות, להתריע מראש, מקום בו היא מזהה פרקטיקה העשויה לפגוע בתחרות, על כך שמדובר בפרקטיקה בעייתית, העומדת בניגוד לחוק ולפיכך יש לחדול מעשייתה. אם לא תעשה כן, תחטא הרשות לתפקידה ולאמון שהציבור נותן לה. העובדה שתחומים אחרים נגועים בפרקטיקות אנטי תחרותיות אינה מהווה הצדקה לחלחולן של פרקטיקות אלה לתחומים משיקים כמו האינטרנט. עם זאת, הפרקטיקות האלה אינן נסתרות מפני הרשות, והיא פועלת לגביהן".

 

שנתיים עברו, הכלבים נבחו, והממונה התפנה סוף סוף לפעול בסוגיה. מעניין כמה סיקור יקבל הנושא הזה בעיתונות.

נכתב על ידי , 17/7/2004 00:07   בקטגוריות תקשורת זה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




353,032
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעידו קינן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עידו קינן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)