חברות מסחריות אוהבות לשלוח לעיתונות סקרים שונים ומשונים, שלפעמים מצליחים להכניס את שמה של החברה לעיתון בלי שהחברה באמת עשתה צעד שיצדיק ידיעה (כמו השקת מוצר חדש, למשל). עורכים אוהבים את הסקרים האלה, במיוחד אם יש בהם משהו פיקנטי שאפשר להציג בכותרת ענק וגרף משובב נפש באדיבות מחלקת האינפוגרפיקה.
אתר IWoman, למשל, פרסם אתמול סקר כזה, שהזמינה חברת המזרנים עמינח ממכון המחקרים שלוב, על הרגלי מיטה שונים. מודה, גם אני פרסמתי (בחיים ברשת) חלקים מהסקר הזה בדיוק, שנגעו לשימוש באינטרנט במיטה. אלא שאני פרסמתי אותם בפברואר, אז יצא הסקר לרגל הוולנטיין. האם כמעט חצי שנה אחרי, מישהו בעמינח הצליח לדחוף את הסקר המשומש הזה ל-IWoman בתור סקר לרגל ט"ו באב?
אגב, השוואת ההודעה לעיתונות עם הידיעה ב-IWoman מראה שהאתר לא טרח אפילו לשכתב את הטקסט שהציג את הנתונים (אשר סופקו גם בטבלה מפורטת), אלא העתיק, הדביק, הוסיף כותרת ומחק את ה-blurb התדמיתי ("מר רוני שוורץ, מנכ"ל חב' 'עמינח' מציין" וכו'). אבל לזה אנחנו כבר רגילים.
ובינתיים באתר עמינח, עמוד שבטח אף אחד לא יראה חוגגים את הנצחון היחצני: