לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

עניינימים


לראות את התמונה הקטנה
Avatarכינוי: 

בת: 53

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

1/2007

מאפינס ג'ינג'ר ולימון


(מייד המתכון)

 

בעוד שלושה חודשים פחות יום יש לי יומולדת. כזכור לכולנו, ההסכם הבלתי כתוב שלי עם קופת חולים הוא שאני מגיעה לשם רק פעם בשנה, ביומולדת או בסביבתו, כדי לעשות בדיקות דם ולוודא שאני לא הולכת למות. לא מדברים שאפשר לגלות בדם בכל אופן. מכיוון שכך, שלושה חודשים לפני אני מתחילה לרמות ולאכול בריא במיוחד, כדי לתקן את הדרוש תיקון.

 

מכיוון שכך, החלטתי לסעודתי הלא בריאה האחרונה להכין מהו עם המון חמאה, כי אלוהים יודע שחמאה הולכת להיעדר מהתפריט שלי בחודשים הקרובים. מישהו כנראה שמע את המשאלה שלי ושלשום התפרסם ב"זמנים מודרנים" מתכון למאפינס ג'ינג'ר ולימון. זאת היתה עבודה לא קלה שהשאירה אותי עם כיור מלא כלים, אבל התוצאה כל כך טעימה ששווה להשקיע קצת. המתכון שלפניכם הוא ל-12 מאפינס.

 

המצרכים לתערובת הג'ינג'ר:

40 גרם ג'ינג'ר טרי, לא מקולף. לקצוץ לחתיכות קטנות (אני קצצתי לחתיכות ממש קטנות בקוצץ חשמלי)

רבע כוס (50 גרם) סוכר

רצועות קליפה (משיגים בעזרת קולפן) מלימון אחד - חתוכות לחתיכות קטנות מאוד

 

מבשלים בסיר את הסוכר והג'ינג'ר 2-3 דקות עד שהסוכר נמס. מצננים ומוסיפים פנימה את חתיכות קליפת הלימון

 

המצרכים לבצק:

2 כוסות קמח

חצי כפית סודה לשתייה

שליש כפית אבקת ג'ינג'ר

רבע כפית מלח

150 גרם חמאה רכה

1 כוס סוכר

2 ביצים

שני שליש כוס רוויון

כף ורבע מיץ מלימון טרי

גרידה מלימון אחד

60 גרם (שליש כוס) חתיכות ג'ינג'ר מסוכר (מהאלה עם המעט סוכר) חתוך לחתיכות קטנות

 

(במתכון המקורי אומרים להקציף דברים. אני עשיתי הכל במעבד מזון רגיל)

 

מערבבים את החמאה והסוכר כחמש דקות במהירות גבוהה (או כמו אצלי, שהחמאה לא היתה רכה מספיק - עד שזה מפסיק לזוז)

 

מוסיפים ביצה אחר ביצה במהירות נמוכה יותר, ומחכים עד שכל ביצה נבלעת היטב בתערובת

 

מערבבים את החומרים היבשים (קמח, מלח, אבקת ג'ינג'ר, סודה לשתייה) ומוסיפים שליש מהם, מוסיפים שליש כוס רוויון. אחר כך עוד שליש מתערובת הקמח, עוד שליש כוס רוויון ואת שארית הקמח. מערבלים רק עד שיש תערובת אחידה ולא שנייה אחרי

 

מוסיפים בערבוב ידני את מיץ הלימון וגרידת הלימון, חתיכות הג'ינג'ר המסוכר ותערובת הג'ינג'ר וקליפות הלימון שבישלנו בהתחלה

 

שמים בתבנית המאפינס ובתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ואופים 25-30 דקות, עעד שמזהיב ועובר את מבחן הקיסם.

 

יוצא טעים שאתם לא מאמינים

 

שבת שלום

נכתב על ידי , 12/1/2007 10:47   בקטגוריות קדימה אוכל  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רחוק מההמון ב-28/1/2007 03:45



280,299
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmichaly אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על michaly ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)