לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

עניינימים


לראות את התמונה הקטנה
Avatarכינוי: 

בת: 53

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

10/2007

דנית סלומון אופה בקלות


(המלצה על ספר + מתכון).

 

המתכון המצולם בפוסט הקודם הוא מספרה החדש של דנית סלומון, "אופה בקלות". סלומון, שלבושתי לא הכרתי את פועלה קודם,היא אפיינית שכתבה כבר כמה ספרים. הדבר הראשון שאהבתי בספר זה התמונות. צילומי תקריב שלא ראיתי בספרי בישול ואפייה קודמים. אחר כך דפדפתי וסימנתי במדבקות קטנות את כל מה שאני רוצה לעשות ואיכשהו הכל היה בפרק של "חיתוכיות וריבועים". אחר כך קראתי את ההקדמה ובסוף ניגשתי לנסות. קודם כל אני חייבת לציין שסלומון מסבירה בסבלנות, מנטרלת פחדים של מתחילים וגורמת באמת להכל להישמע פשוט יותר. העוגות שלה, או לפחות מה שאני ניסיתי, לא פשוטות כמו העוגות הבחושות שלי. כלומר זה כן פשוט, אבל לרוב כולל יותר משלב אחד. את ההתנגדות שלי לעוגות שדרוש יותר משלב אחד כדי להכין ביטלה העובדה שהתוצאה, מלבד הטעם הטוב, נורא נורא יפה. אבל המחמאה הגדולה ביותר שאני יכולה לתת לסלומון זה שלא נדרשתי לאילתורים במתכונים שלה (או כמעט שלא. ראו בהמשך). ולהלן המתכון. התמונות הן מתוך הספר (ביקשתי וקיבלתי אישור להשתמש בהן), אבל גם כשאני עשיתי את זה זה נראה ככה (וממילא גם בספר לא מצלמים את הפינות).

 

מרובעי אגוזים ומייפל

 

המצרכים לעוגה:

115 גרם חמאה

חצי כוס סוכר חום מהודק

רבע כוס סירופ מייפל איכותי (4 כפות)

2 ביצים טרופות

1 כוס קמח תופח

75 גרם אגוזים קצוצים

 

המצרכים לציפוי:

150 גרם שוקולד מריר משובח

60 גרם חמאה

שמינית כוס סירופ מייפל (2 כפות)

25 גרם אגוזים קצוצים

 

אופן ההכנה:

על אש קטנה מאוד ממיסים את החמאה וכשהיא מתחילה להתמוסס מוסיפים לה את המייפל והסוכר. מערבבים עד שכל החמאה נמסה, מורידים מייד מהאש וממשיכים לערבב עוד 2-3 דקות. מוסיפים את הביצים בזרם דק תוך טריפה מתמדת. מוסיפים את הקמח עד שלא יהיה גושים ובסוף את האגוזים. שמים בתבנית בגודל 18X28 מרופדת ומשומנת ואופים ב-170 מעלות 25-30 דקות, עד שמזהיב ומרכז העוגה יציב ונוקשה למגע. מוציאים ומצננים.

בזמן שהעוגה מצטננת, מערבבים בסיר כפול או על אש קטנה מאוד את השוקולד, החמאה והמייפל של חומרי הציפוי. מורחים על העוגה המוכנה ומפזרים אגוזים מלמעלה. מחכים שהציפוי יתקשה ואז חותכים לריבועים.

 

הערות גע"ס:

שימו לב, מתכון ללא שימוש במיקסר, וחוץ מזה שאפשר לערבב הכל בסיר שבו המסתם את החמאה מלכתחילה. אחרי ששמים את התערובת בתבנית, אפשר לנצל את הזמן כדי לשטוף את הסיר ולהשתמש בו גם להכנת הציפוי וכך חסכנו במלאכת שטיפת הכלים.

המתכון המקורי מדבר על קשיו. אני לא משתגעת על קשיו אז השתמשתי בפקאנים. נדמה לי שגם אגוזי מלך ילכו פה מצוין.

מצדי אפשר לשים יותר מייפל על חשבון הסוכר, כדי להדגיש יותר את הטעם שלו.

וזכרו, מה שמוכרים בסופר זה לא מייפל אלא סוכר עם קצת תמצית טעם והרבה חומרים משמרים.

 

ריבועי חמאת בוטנים וסירופ שוקולד:



 

אצבעות לימון וקוקוס:



נכתב על ידי , 27/10/2007 18:19   בקטגוריות קדימה אוכל  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גע"ס ב-9/12/2007 22:15



280,299
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmichaly אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על michaly ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)