לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2009    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2009

כוחה של מגמה


אין ספק, השוק נמצא בעת האחרונה במגמה מעורבת.

בכלל, המדינה כולה נמצאת במגמה מעורבת.

הגזרות הכלכליות נמצאות במגמה אחת, וביטולן כעבור 18 שעות הוא מגמה אחרת. השמת החינוך בראש סדר העדיפויות היא מגמה אחת, והקיצוץ בחינוך הוא מגמה אחרת. הידוק החגורה הוא מגמה אחת והגדלת הממשלה היא מגמה אחרת. נשיא ממלכתי הוא מגמה אחת, ונשיא המסביר את ממשלת הימין בעולם הוא מגמה אחרת. כל כך הרבה מגמות והן כל כך מעורבות.

העם בחר מגמה אחת והשלטון הנבחר הולך במגמה אחרת.

 

מגמות מעורבות, כמו רגשות מעורבים, כמו מעורב ירושלמי, זה מצב קיומי. מצב קיומי סטאטי שזז לכל הכיווונים בעת ובעונה אחת. כלומר, לא זז לשום כיוון.

 

רק אותו מורה לפיזיקה נודניק שלי מהחטיבה, קולו שב ועולה במוחי. עם השאלה המטרידה על החוק השני של ניוטון, או אולי השלישי. זה שאומר שכל כוח שפועל מופעל עליו חזרה אותו כוח. כלמר, כל כוח שעובד במגמה אחת עובד עליו מיד כוח במגמה הפוכה. ממש המגמה המעורבת בהתגלמותה. לכן המורה לפיזיקה, קולו, שואל: אם ככה, איך מצליחים הסוסים להזיז את העגלה. שוב ושוב ושוב הוא היה שואל את השאלה הזאת. וכל פעם הוא היה נתקל במבטם הנדהם של התלמידים שאכן לא ידעו להסביר איך שוברים את המגמה המעורבת. שוב ושוב הוא היה מסביר להם, רק כדי לגלות שכוחה של המגמה המעורבת גדול מיכולת ההסבר שלו. התלמידים ואני עדיין איננו יודעים כיצד הסוסים מושכים את העגלה, למרות החוק השני או השלישי של ניוטון. ללמדנו שישנם מושגים מעולם הפיזיקה, כמו מגמה, שהמציאות חזקה מהם ויכולה להפכם למעורבים.

 

הסוסים הורעבו למוות על ידי מינכהואזן, שהצליח, כקוסם ממש, למשוך עצמו בשערותיו מתוך הביצה אליה שקעה העגלה, יחד איתה. מאז, אבל, העגלה מדשדשת, זה כבר די ברור. כן, גם היא נוסעת במגמה מעורבת.

 

יאמרו הציניקנים, עדיפה עגלה שנוסעת במגמה מעורבת על כזאת הנמצאת לפי תהום. יגידו להם העגלונים, מגמה מעורבת יכולה להימצא לפי תהום.

ימשיכו הציניקנים, עדיפה עגלה שנוסעת במגמה מעורבת על כזאת שנמצא במדרון החלקלק. יענו להם העגלונים, מגמה מעורבת יכולה להיות מדרון חלקלק.

ילכו להם הציניקנים לדרכם, והמגמה, וליפא איתה, ימשיכו בדרכם, המעורבת.

נכתב על ידי , 7/5/2009 23:07   בקטגוריות מכתמים ומילים, אקטואליה, ביקורת, פסימי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)