לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2009    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2009

עושים סלט


אז התקציב התקבל.

איני יכול להתייחס לכל מה שהועבר בתקציב.

תקציב מצוין. מעלה את המסים הרגרסיביים - מע"מ - ובכך פוגע  בשכבות החלשות, מוריד את המסים הפרוגרסיביים ובכך מיטיב עם השכבות החזקות. תקציב מצוין.

 

רק עוד מלה על הרצול להטיל מס ערך מוסף על הירקות והפירות. כולם מסבירים שזה שעד עכשיו לא היה מע"מ עליהם זה כדי לעודד את החקלאים. או אולי בגלל שפחדו מהבסטיונרים בשוק וידעו שהם לא יודעים חשבון ולא יוכלו להוסיף את המע"מ, ודאי שלא יוכלו לגבות אותו מהם.

אף אחד לא העלה על דעתו שאי הטלת מע"מ נובעת מסיבות בריאותיות. הוספת מע"מ על פירות וירקות תפגע בבריאות הכללית בישראל. כידוע, התפריט המזרח-תיכוני העשיר בפירות וירקות משפר מאוד את הבריאות. אכילת שפע ירקות ופירות, כפי שנעשה בישראל, ודאי יחסית למדינות אחרות במערב, נובע בין היתר ממחירם הנמוך של מוצרים אלה (השוו מחירי ירקות ופירות בישראל לאלו בארצות הברית ותבינו את ההבדל). לכן, הטלת מע"מ על פירות וירקות תוביל לירידה בצריכה שלהם, ומכאן תוביל לעלייה בתחלואה בישראל, דבר שיעלה למשק הרבה יותר משיעור ההכנסות של הטלת מע"מ על פירות וירקות. דבר זה נכון שבעתיים לאוכלוסייה החלשה, שמצבה הבריאותי מטבע הדברים ירוד יותר, ומצבה הכלכלי יוביל לירידה דרסטית בצריכת פירות וירקות, דבר שיוביל לתחלואה גבוהה יותר, וכיוון שאין להם ביטוח בריאות מורחב (הידוע בשם "מושלם" לסוגיו), הרי שהטיפול בהם יפול על משלם המסים. כך, לא רק בגלל הבסטיונרים כדאי לא להטיל מע"מ על פירות וירקות, גם בגלל בריאות הציבור והרווחים הכלכליים הנובעים מבריאות זו.

נכתב על ידי , 15/5/2009 23:15   בקטגוריות שאר ירקות, אקטואליה, ביקורת, פסימי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)