לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2009    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2009

חזיונות של שלום


כיוון שכולם כאן ממחזרים דברים, אני אמחזר משהו שלא בטוח שכתבתי כאן קודם.

השלום הוא עסק די פשוט. את זה כולם יודעים. המחירים ברורים. גם את זה כולם יודעים. גם הימין יודע. לכן, כל פעם שהוא בשלטון הוא עסוק בלהמציא שטויות חדשות שכאילו מסבכות את התהליך או מראות את הצביעות העולמית וכמה שאנחנו מסכנים.

 

הפעם הם מביאים את הטענה הלעוסה עד זרא שהפליטים האמיתיים במזרח התיכון הם היהודים שגורשו מארצות ערב ב-1948 ולאחריה. טענה לעוסה עד זרא, שפתרונה נמצא כבר מזמן. אכן, יהודים אלה זכאים לפיצוי, אותו תקבל מדינת ישראל בשמם. מדינות ערב יפצו את מדינת ישראל על גירושם של היהודים, שהפכו אזרחיה, עם הגיעם אליה לאחר הגירוש. הפיצוי יהיה על תהליך הקליטה של אותה אוכלוסייה והקשים שתהליך זה הביא. בתמורה, תכיר ישראל בחלקה בגירוש ערבי ארץ ישראל מהשטח בו הוקמה מדינת ישראל. ישראל תפצה את המדינה הפלסטינית שתקום פיצוי כספי על גירוש זה, ועל הצורך בקליטתם של הפליטים בשטחי המדינה הפלסטינית כשתקום. סכום הפיצוי שתקבל מדינת ישראל, מעצמה כלכלית שאין לה צורך בפיצוי מאיש בימינו, יהיה זהה לסכום הפיצוי שתקבל המדינה הפלסטינית. כך, יוכרו העוולות ההדדיות שנעשו על ידי הערבים ליהודים באותה תקופה והיהודים לערבים באותה תקופה, ותהיה כסות חוקית ומשפטית להעברת כספים סיבובית ממדינות המפרץ העשירות למדינה הפלסטינית הענייה.

 

פתרון יצירתי דומה קיים גם עם סוריה. כולם יודעים שאסד לא יהיה מוכן לקבל פחות ממה שקיבלו המצרים. כלומר, אסד רוצה את כל רמת הגולן עד הסנטימטר האחרון, כי המצרים קיבלו את סיני עד הטאבה האחרונה. אסד רוצה להראות שהוא טוב כמו המצרים. בעצם, אסד רוצה להראות שהוא טוב מהמצרים. לכן, ישראל צריכה לתת לו את מה שהוא רוצה - להראות שהוא טוב מהמצרים ומקבל יותר מהם. ישראל תכריז שהיא מוכנה להחזיר לסוריה את מלוא רמת הגולן תמורת הסכם שלום מלא. בנוסף, ישראל תכריז שהיא מחזיקה בנשק גרעיני, כימי וביולוגי ושהיא מוכנה לפירוקו בתהליך הדרגתי ארוך טווח. תהליך פירוק הנשק הזה ייעשה בד בבד עם חכירתה של רמת הגולן מסוריה. בתמורה לחכירה ארוכת הטווח תתן ישראל לסורים הכרה בנשק הגרעיני והנשק להשמדה המונית האחר שבתחומה ותסכים להתחלה של פיקוח ופירוק נשק זה. כשתסתיים תקופת פירוק הנשק תסתיים החכירה הישראלית של רמת הגולן. אסד יקבל הכרה מלאה בשלטונו ובשליטתו על רמת הגולן, וטוב מכך הוא יקבל את הוצאת הקוץ שכואב למצרים כל כך הרבה שנים - הנשק הגרעיני של ישראל. הוא יהיה יותר טוב מהמצרים, וישראל תישאר עם נשק להשמדה המונית בפיקוח ועם רמת הגולן.

 

אבל כל הפתרונות היצירתיים האלה יתממשו כשר החוץ שלנו יהיה שר חוץ. יש משהו מגוחך בשר חוץ שמכריז שבסוגיה המרכזית של מדיניות החוץ הוא לא מטפל. לא משנה מה הסיבה שהוא נוקב בה. יש משהו מצחיק בשר חוץ פטריוט עד שורשי שערותיו שבכל מקום בעולם אליו הוא מגיע הוא אינו דובר עברית. בארצות הברית הוא מדבר אנגלית. ברוסיה הוא מדבר רוסית. משום מה, הוא תמיד מדבר בשפה של בן שיחו. אכן, פטריוט ראוי. אולי לכן סרקוזי לא סובל אותו, כי הוא לא מדבר צרפתית. ואולי סתם בגלל שהוא פשיסט.

נכתב על ידי , 9/7/2009 21:07   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, פסימי, שחרור קיטור  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)