לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2009    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2009

גם אני - הערות בעקבות שידור שיטת השקשוקה


1.      הרעיון לשלוח את אלי גולדשמידט להגיב באולפן היה רעיון גרוע. האיש הרי מסמל בדיוק את כל מה שהסרט יוצא נגדו. חבר כנסת שהיה יושב ראש ועדת הכספים הופך להיות סמנכ"ל תקשורת באחת מחברות האחים עופר. אגב, מה עושה סמנכל תקשורת חוץ מלקבל כסף ולהשמיץ את מיקי רוזנטל?

2.      הביצוע של שליחת אלי גולדשמידט לאולפן היה גרוע יותר. חבר כנסת בינוני שהפך להיות יחצן גרוע לא יעזור למשפחת עופר. דמעות השליש שהפיל על עניין הצוללנים בקישון היו מעושות. ניכר שלמד את הטקסט של בן גוריון (או שרת, או אשכול) נקודה חלשה טון חזק, שכן הוא צעק כיוון שלא היה לו מה להגיד.

3.      סרט התשובה של האחים עופר היה גרוע אפילו יותר מאלי גולדשמידט. משום מה הם הקשיבו לגולדשמידט והתחילו עם תקיפת סיפור הקישון. הם טענו שרוזנטל סיים את סרטו ברמיזה על כך שהאחים עופר אחראים על מותם של הצוללנים בקישון מסרטן. כל מי שראה את הסרט של רוזנטל לא ראה זאת בסרט. יתר על כן, כל מי שמכיר את הקישון, או חי באזור חיפה, או עיניו בראשו ואפו אינו תתרן, יודע שהקישון הוא נחל מזוהם, ושהזיהום נובע משפכים תעשייתיים של חברות בשליטת האחים עופר, בין היתר. על כן, הרמיזה הייתה על כך שמפעלי האחים עופר ממשיכים לזהם את הקישון, ללא קשר לצוללנים שמתו מסרטן. לפתוח עם זה את סרט התגובה, כנראה בעצתו המטופשת של גולדשמידט שזוכה לתודה מיוחדת בסוף הסרט, הראתה שלאחים עופר אין מענה טוב לסרטו של רוזנטל. גם להראות שלוש פעמים את הקטע שרוזנטל אומר שבתקשורת העובדות אינן חשובות אלא מי שמפרש אותן אינו רעיון טוב. בדומה, השימוש בטענת אד הומינם, כנגד האיש הבדואי שלא עבד מעולם אצל האחים עופר, במקום להתייחס לגוף טענותיו, שבהולנד המפעל של האחים עופר אינו מזהם ובארץ כן, היה נואל.

4.      גולדשמידט גם לא ענה מדוע האחים עופר מגישים תביעות נגד רוזנטל ואז מושכים אותן רק כדי להגיש אותן מחדש.

5.      רוזנטל הטיב לנצל את הבמה שניתנה לו בשידור, היה "אמיתי", נרגש ואפילו נראה כמי שעולמו חרב עליו בעקבות הסרט. הוא עורר הזדהות גדולה יותר מכל מה שיכול היה גולדשמידט להציג.

6.      אם הסרט כל כך פוגע באחים עופר, מדוע איש מהם לא בא לריב את ריבו באולפן הטלוויזיה? מדוע איש מהם לא בא לדרוש את עלבונו מרוזנטל באופן חי ופומבי?

7.      שוב נחשף קלונו של המרכז הבינתחומי והמחלקה לתקשורת שלו, על שם סמי עופר, שלא נתנו לרוזנטל להיכנס והזמינו עיתונאים אחרים. נחשף גם קלונו של דר' נעם למלשטריך (לא זוכר מה השם הנוסף) ששיקר לרוזנטל במצח נחושה, והוא דיקן בית הספר לתקשורת במכללה. הביזיון הוא שהוא גם יושב ראש האגודה הישראלית לתקשורת.

8.      אולי לכן לא זומן שום חוקר תקשורת לדיון על מצב התקשורת בימינו שהיה לאחר שידור הסרט. במקום זאת זומן המוכיח בשער, מתי גולן שצועק כהרגלו ונראה נרגן. מוטה קרמניצר שהיה יושב ראש אגודת העיתונאים או משהו כזה, משפטן דגול שזכה עם המרכז שלו בפרס ישראל, בקשר שעורר שאלות ביחס לקשרים בין הון, שלטון וגופי מחקר ביקורתיים, עו"ד דידי לחמן-מסר, שסירבה להשתתף בסרט של רוזנטל כפי שצוין בכתוביות הסיום שלו, רינו צרור, עיתונאי שהיה פעם אמיץ, וארי שביט, ששום דיון אינו יכול להתקיים בלעדיו. הוא גם תמיד ימצא את הדרך לטהר את השרץ בקן טעמים, בייחוד עם השרץ הוא אנשים עשירים או מקורבים אליו, והרי הוא משרתם של כל האדונים והמצפן המדויק ביותר של "העם", אותו המון רצחני, מוסט, שכלום לא מענין אותו מלבד הוא עצמו, חייו הריקים, ניפוח השרירים ורצח הילדות הנורא.

9.      אבל העם כן התעניין בשיטת השקשוקה. אחוזי הצפייה בסרט הביאו לערוץ הראשון קהל שמזמן לא התחבר אליו. יתר על כן, הסרט גם זכה לאינספור הקרנות שהראו שהעם מתענין בנושא הון-שלטון. העם כנראה גם לא מטומטם ומרוכז בעצמו כפי שארי שביט חושב וכפי שארי שביט מרוכז בעצמו.

10.  העם בהחלט אינו מטומטם, ולכן רובו הגדול מקבל את גרסתו של רוזנטל, ומבכר אותה על פני זאת של האחים עופר. אפילו התארגנויות עממיות, מגוונות, שונות ולא יותר מדי משונות או פוליטיות, שקוראות לכולם להצטרף לחברה של רוזנטל כדי להוריד את נטל התביעה ההרסנית, האנטי-דמוקרטית והפחדנית של משפחת עופר כנגד רוזנטל מתארגנות. אני חושב שאצטרף אליהן ואני חושב שכל שני קוראיי וקוראותיי הרבות מאינספור צריכות לשקול זאת.

11.  השידור אתמול הזכיר לכולנו מדוע צריך ערוץ ציבורי. נכון, עדיף היה שהערוץ היה יוצר סרטים כאלה בעצמו. אבל, לכל הפחות מתן במה לשידור הסרט מראה את הפוטנציאל הקיים בערוץ ציבורי, ומזכירה לכולנו שבגללנו, כפי שאומרים מדי יום ד' האנשים הצעירים מהתכנית "רבע שעה" כל זה קורה בגללנו. כן, אנחנו אחראים לכך. כל אחד ואחת שיפרש/תפרש את הכך כרצונו או רצונה.

הדואל למשלוח תמיכה במיקי רוזנטל ולהצטרף ליוזמה:

[email protected] 

אם ירצה השם, בלי נדר ואם הצום לא יכביד עליי יותר מדי (כל בתי הקפה כאן סגורים ואני צמא לקפה), מחר או מחרתיים אסביר מדוע כדאי לכולנו להלאים את הבנקים.

נכתב על ידי , 29/7/2009 20:26   בקטגוריות טלוויזיה, משהו אישי, אקטואליה, ביקורת, אופטימי, פסימי, פרומו (?)  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)