לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2009

טלוויזיה עם מצוקה


אז עכשיו זה הגיע. זה יכול להיות מחקר מעניין. ההשפעה של טלוויזיה על הצופים ועל הכלכלה. על מה אני מדבר? הכלכלנים קובעים שיצאנו מהמשבר. שיש תחייה. ישנם מספר סימנים שמעידים כך, ישנם מספר סימנים שמעידים אחרת, כרגיל עם הכלכלה. תחום מוזר.

תקשורת זה תחום ברור הרבה יותר. מאז שנות ה-1970 הטלוויזיה באמריקה מאמינה שהיא צריכה להיות קשורה לחיים של הצופים. החדשות באמריקה דיווחו על המשבר הכלכלי כשהוא קרה. אבל, הטלוויזיה באמריקה אינה החדשות. הטלוויזיה באמריקה הן סדרות הדרמה של הפריים טיים. NBC כאמור לקחו את המשבר קשה וצמצמו את הדרמות שהם משדרים לטובת ג'יי לנו, מזל שזה לא לטרמן. אבל הסדרות שנשארו החליטו להיות רלבנטיות. כך, באיחור אופנתי של עונה, אין מה לעשות צריך לכתוב פרקים במהלך השנה ולשדר אותם בשנה איחור, המשבר הכלכלי מגיע לסדרות הדרמה האמריקאיות.

אפשר לראות אותן בקומדיות כמו ההרפתקאות החדשות של כריסטין הישנה, עם זאת ששיחקה את איליין בסיינפלד. הפרק השבוע עסק בחשד של הגיבורה לסרטן השד, כשהיא מתארת את הקשיים שעובר מי שאין לו ביטוח בריאות. היא מגלה שחייבים להגיע לחדר מיון, כי אין לה ביטוח לרופא רגיל, ושם מחויבים לתת מינימום טיפול, לכן זורקים אותה בדאון טאון בלי טיפול, כי היא לא באמת חולה. אז אפשר לצחוק על זה, והכותבים הם תמיד שמאלנים, לכן הם תומכים בביטוח בריאות כללי.

גם בסדרות הדרמה שאינן קומדיות זה מגיע. סדרות הפשע עוסקות פתאום בפשעים כלכליים. פתאום הפשעים מוסברים בקשיים כלכליים. ב"מספרים" הפרק עוסק בקבוצה שמשחקת רולטה רוסית על כסף. הם עושים זאת בגלל שהם איבדו את העבודה שלהם, את הביטוח שלהם, את הבית שלהם, והם התחילו להמר כדי להחזיר את זה חזרה. אחד מהם אמר שבטוח יותר להמר ברולטה רוסית מאשר להמר על שוק העבודה ועל הפנסיות. במקביל, האבא של הגיבורים איבד את כל כספי הפנסיה שלו בגלל השקעות לא נכונות בבורסה. לכן, הוא צריך לחזור לעבוד.

אז המחקר? המחקר פשוט, אם לטלוויזיה יש השפעה, ולסדרות האלה יש כאן הרבה צופים, בייחוד ל-CBS לה יש הכי הרבה תחנות מסונפות ביבשת, אזי המצב הכלכלי יקבל מכה ממה שהאנשים רואים בטלוויזיה. למה? כי הטלוויזיה האמריקאית מראה את הקשיים הכלכליים, וכשהצופים יראו את הקשיים הכלכליים הם יפנימו אותם והכלכלה תמשיך ללכת למטה כי הצופים ייכנסו לדיכאון. אם לטלוויזיה אין השפעה והכלכלנים צודקים, אז השיפור יימשך. נכון, לא מחקר נקי, אבל אין מחקרים נקיים במדעי החברה.

נכתב על ידי , 10/10/2009 19:50   בקטגוריות אמריקה, טלוויזיה, אקטואליה, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)