לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2009

מציאות חגיגית ואלטרנטיבית


אולי כדאי להפסיק לקרוא חדשות מישראל. הרי תמיד החדשות רעות. חיילים עסוקים בלמרוד לקול תשואות כותבי המאמרים במעריב. וזה כותבי מאמרים, שלא נדבר על הטוקבקים. שר ביטחון שחושב שהשמאל מסוכן והוא נבחר כמנהיג של מפלגה עלאק שמאלנית. כאן אין חדש, כבר שנים כתבתי שהוא האיש המסוכן בישראל. אז כתבתי.

 

אולי כדאי לחלום על עולם דמיוני, אחר. אבל יש כל כך הרבה אפשרויות לכזה. בואו נדמיין עולם דמיוני שבו הטעות המצערת הקרויה מונותיאיזם לא קרתה. כבר הסברתי כאן מזמן למה המונותיאיזם הומצא מסיבות סוציולוגיות, דבר שלא הופך אותו לטוב יותר.

 

דמיינו שיש הרבה אלים בעולם. יש את אל הבריאות, ויש את אל החינוך. יש את אל הרווחה ויש את אל העושר. גם אל האושר קיים, וקיימים גם אלים פחות טובים שמנסים להרוס לאנשים דברים. אז אפשר להתפלל לאל האור שירבה את אורו. ואפשר להקשיב לאל החינוך שאומר שאם תבעט בספר לא תצליח ללמוד אותו ואם הוא ספר לימוד אז תיכשל במבחן עליו. וכל אל יורה לך את דרכך בעולם. כל אל אחראי על תחום מסוים ומציב תנאים ודרישות, הלכות וטעמים. ממש ממשלה של אלים שעוזרת לאדם לנווט דרכו בחיים החברתיים. לא אל אחד קנאי, שעסוק לממש את כוחו ולהדגיש את עליונותו, ועליונות המאמינים בו, כנגד שאר האלוהימים. הרבה אלים שחיים בהרמוניה אחד עם השני. לא חייבים לדמיין את זה, הרי זה קיים בשישית מהעולם - הודו. שם יש אלים רבים, ומותר לעבוד להם, הם לא יותר מדי קנאים והם חוגגים בשימחה תוך הזמנת זרים, בלי הסתגרות במאכלים המיוחדים שלהם שמבדילים אותם משאר העולם, כי האלוהים שלהם דורש הפרדה וסגירות. הם מקבלים אחרים וזרים, אפילו שהם לא מאמינים עד הסוף באלים שלהם, או שהם מציבים ואריציה על האלוהות שלהם.

 

האמונה ההודית בריבוי אלים עולה לאין ערוך על המונותיאיזים הקנאי והחשוך שהומצא על ידי היהדות ושוכלל על ידי דתות אחרות וחזר ליהדות עם נקמה כיום בשטחים של ארץ הקודש.

נכון, לא הכל מושלם בהודו. הפרות הולכות ברחוב חופשי. יש שם מחלות. יש שם גם מיליארד בני אדם. אולי בגלל שבמהלך ההיסטוריה הדת עם האל האחד הזה לא הייתה עסוקה בלטבוח שם את הדת עם האל האחד האחר.

 

אולי ישראלים נוסעים להודו לא בשביל להשתחרר מהצבא, אלא מהמונותואיזים, מהאל האחד הכל יכול, היודע כל, שכבר מזמן ניתק קשר מן העולם. כמו כל אחד שהכל נופל על צווארו, גם האלוהים שלנו לקח על עצמו יותר מדי. הוא לא מסוגל לטפל בכל הבעיות האנושיות והעולמיות, אז הוא ויתר. הוא העביר את האחריות למישהו אחר. למי? יש שיגידו האדם. יש שיגידו אחרים. האלוהים שלנו מאמין בתרבות הסמןך, ממש כמונו. האלוהים שלנו אינו אחראי ליצירותיו, האנושיות והאחרות. הוא יצר אדם מוגבל שאחראי על העולם והסיר מעליו אחריות למה שיצר. כל כך ישראלי. הטלנו פצצות אבל אנחנו לא אחראים להרס שהן עשו. יצרתי אנשים אבל אני לא אחראי למה שהם עושים.

 

אולי באמת כדאי להפסיק לקרוא חדשות מישראל. לחשוב על חגים הודיים, מאכלים הודיים, לא טעימים, אלילים הודיים שדרישותיהם הגיוניות הרבה יותר מדרישותיהם של האלים המונותיאיסטים הבודדים. לא טוב היות האדם לבדו, והיות האלוהים לבדו כן טוב? לא. גם אני עכשיו בהודו. אני מרגיש מוזר.

 

חג דיוואלי שמח!

נכתב על ידי , 26/10/2009 22:22   בקטגוריות אמריקה, האלהה, כתבנו בשטח, משהו אישי, אקטואליה, ביקורת, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)