לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2010    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2010

התיקון הראשון לחוקה היום - אמריקה וחופש הדת


בישראל אין חוקה. באמריקה יש. אבל החוקה היא רק מסמך אחד. לאחר החוקה, החליטו מיד המחוקקים שצריך להגביל אותה, ולכן הוסיפו עליה תיקונים. התיקון הראשון הוא החשוב לזמנינו, גם בארצות הברית וגם בישראל. התיקון הראשון הוא זה המותקף היום גם בישראל וגם בארצות הברית.


התיקון הראשון מבטיח חופש דת. כמו כל התיקונים, הוא מבטיח שהיחיד, ויותר מכך המדינה הבודדת באמריקה, לא תוכפף לכללים של הממשל הפדרלי, שאך זה הוקם. חופש דת בא להבטיח שכל קהילה דתית תוכל לקיים את מנהגיה, בלי שהממשל הפדרלי יוכל לכפות עליה את רצונו.


התיקון הראשון מבטיח שאם קבוצה מתאגדת (התיקון הראשון מבטיח את חופש ההתאגדות), רוכשת שטח ורוצה להקים בו מרכז תפילה לדת בו היא מאמינה, מותר לאותה קבוצה, באישור הסטייט, להקים את המוסד הדתי שלה. אסור לממשל הפדרלי לאסור על בנייה שכזאת, שכן איסור שכזה נוגד את התיקון הראשון, המבטיח חופש דת.


קבוצה של מוסלמים קנתה שטח באזור התחתון במנהטן, מרחק של שני בלוקים מאזור אסון ה-911. אגב, הבניין שנקנה לא נפגע בפיגוע, אחרת הוא לא היה קיים. הקבוצה רוצה להקים שם מסגד ומרכז קהילתי. הקבוצה פנתה למדינת ניו יורק ונציגיה אישרו להקים מרכז קהילתי הכולל מסגד. מרגע זה, כפי שהבהיר הנשיא אובמה, הממשל הפדרלי לא יכול ואל לא להתערב בהקמתו של המסגד. כל התערבות של הממשל הפדרלי במסגד תהווה הפרה של התיקון הראשון לחוקה.


הנשיא האמריקאי התערב כדי להבהיר ולהזכיר את חופש הדת הקיים באמריקה. רבים, כולל במפלגתו, גינוהו על כך. מוזר, שכן תפקידו של הנשיא הוא לשמור על החוקה ועל תיקוניה. אולי אין זה נבון פוליטי מבחינתו להגן על החוקה בנושא שעוזר להקמת מסגד, אבל תפקידו כנשיא לעשות דברים נכונים מבחינת החוקה, אפילו אם הם מזיקים פוליטית. הפוליטיקה של הרפובליקנים מעניינת כנראה את הנשיא פחות משמירה על חוקת ארצות הברית, שזהו תפקידו ולכך נשבע כשלקח את תפקיד הנשיא על עצמו. אבל עובדות פעוטות כמו החוקה, התיקונים לה ותפקיד הנשיא אינם מעניינים את הימין הרפובליקני (או הישראלי וכותביו האידיוטים לצורך כך).


אגב, ניכר שכל מה שיעשה הנשיא לא יעזור לו. אפילו אם יממש את כל הבטחות הבחירות שלו, כפי שהוא עושה - ביטוח בריאות מקיף, יציאה מסודרת מעירק, שמירה על סובלנות בארצות הברית עצמה, שמירה על החוקה, ניסיון לפעול בזירה הבינלאומית תוך שיתוף פעולה דיפלומטי ולא מתוך כוחניות, אלא אם כן הוא נלחם בטרור כפי שהוא עושה באפגניסטן - זה לא ישנה. הוא עדיין יהיה מוסלמי!


צחוק הגורל שדווקא הימין הדתי בארצות הברית, זה שבדרך כלל נלחם למען חופש דת ולמען אי כפייה של הממשל הפדרלי על המדינות בכל נושא שהוא, הוא זה שקורא להתערבות פדרלית ורואה בעין עקומה את מימושו של התיקון הראשון לחוקה. הימין הדתי שמגן על הזכות להתפלל בבתי ספר באמצעות התיקון הראשון לחוקה, שמאפשר חופש דת לקהילה, יוצא כנגד החופש של קהילה דתית מוסלמית להקים מרכז תפילה. ולמה? בגלל אינספור תירוצים שרובם מצוצים מהאצבע. אבל צביעות פוליטית אינה נחלתו של השמאל בלבד, כך עושה רושם.


(מחר, התיקון הראשון והאקדמיה הישראלית)

נכתב על ידי , 26/8/2010 02:32   בקטגוריות אמריקה, בחירות ?200, אופטימי, אקטואליה, ביקורת, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)