לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2010    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2010

נאמנות לחוקי המשחק


אני נאמן לקבוצות הפוטבול שאני אוהד. נאמנות זאת לעתים משפיעה אפילו על שיקול דעתי. מובן שאם יחייבו אותי בשבועת נאמנות לאחת מקבוצות הפוטבול שלי אשלול דרישה זאת מכל וכל. מדוע שאצהיר על נאמנות, כשמידה זאת אינה ברורה כל צרכה. אל תשאלי למי את יכולה להיות נאמנה, תשאלי מי רוצה שתבגדי בו.

 

למשל, הנשרים מפילדלפיה בגדו בכל ערך שהם מאמינים בו, כשמכרו את שחקן ההתקפה המרכזי שלהם בעונה שעברה. הם גם ויתרו על שחקן ההתקפה השני בחשיבותו בעונה שעברה. הם ויתרו על עוד שלושה שחקנים נוספים, ושינו לגמרי את הקבוצה. האם קבוצה ששינתה את כל ההתקפה שלה היא אותה קבוצה? האם אשאר נאמן לקבוצה שלא נשאר ממנה כמעט זכר מהעונה הקודמת, חוץ ממאמן שאיני מעריך? האם קבוצה שהשתנתה לגמרי, מחקה את כל עברה, ויתרה על כל ערכיה, בגדה בכל מה שאני כאוהד נאמן לה מאמין, זכאית לנאמנותי? האם אוהדי האיגלס יריעו לשחקן ההתקפה המרכזי שנמכר לקבוצה המתחרה או שמא ישרקו לו בוז? למי הם יהיו נאמנים, לשחקן או לקבוצה? ובכן, הם קיבלוהו בקריאות אהדה כשהוצג, דונובן מקנאב, ואז שרקו לו בוז במהלך הראשון שעשה. כך, הם היו נאמנים גם לשחקן, ששירתם בנאמנות 11 שנה, וגם לקבוצה שלהם הם נאמנים תמיד. הנשרים הפסידו למקנאב בקבוצתו החדשה, והוא הוכיח שהוא נאמן לקבוצה בה הוא משחק, ולא להיסטוריה. השבוע הנשרים התאוששו וניצחו את הפורטי ניינרס, אחת מהקבוצות הגדולות של אמריקה בשנות ה-80 וה-90, שמי שנשאר נאמן לה, יורד ביגון שאולה ככל שהזמן חולף. בכלל, ייתכן שנאמנות, לקבוצת פוטבול, או לדברים אחרים, אינה מידה ראויה להערכה.

 

אבל, אפשר להיות גם נאמן לעצמך או נאמן לכללי המשחק. למשל, הפאטריוטס נאמנים לעצמם, אבל לא נאמנים לכללי המשחק. הם מחליפים את רנדי מוס, אחד השחקנים הכי מוכשרים שלהם באמצע העונה, ופוגעים ביכולת שלהם לזכות באליפות. מה אם הנאמנות לכללי המשחק? אם הנאמנות לעצמך סותרת את הנאמנות לכללי המשחק, למי אתה צריך להיות נאמן?

 

קנזס סיטי צ'יפס היו נאמנים לעצמם, וכמעט הגיעו למאזן של ארבעה נצחונות בלי הפסד. אבל גם אינדי היו נאמנים לעצמם וניצחו את קנזס סיטי. הליגה נשארה נאמנה לערך התחרותיות שבה, וכך אחרי חמישה שבועות אין אף קבוצה שלא הפסידה, דבר שאומר שהליגה השנה תהיה תחרותית יותר מהשנים הקודמות. המשחק היה משחק טוב, והצ'יפס שיחקו מצוין בהגנה, והראו שהם לא קוריוז.

 

בניגוד לצ'ארג'רס, שהוכיחו שוב שהשיטה של לזרוק שחקנים נאמנים כי יש אחרים שמחליפים אותם לא תמיד עובדת. הם זרקו את דרו בריז, והוא הביא אליפות לסיינטס מניו אורלינס. הם זרקו את לדיניאן טומלינסון, והוא עלול להביא אליפות לניו יורק ג'טס. ועם מה הם נשארו? הם נשארים עם אוהדים לא נאמנים. עד כדי כך לא נאמנים, שמתחילת העונה, הצ'ארג'רס לא מצליחים למכור את כל הכרטיסים למשחקים הביתיים שלהם. אולי בגלל שהם מפסידים לקבוצות כמו הריידרס.

 

ישראל התקרבה צעד נוסף לעבר מימוש החזון בלי נאמנות אין אזרחות, אבל כאמור, אין טעם להיות נאמן לקבוצה או מדינה שערכיה לא שווים נאמנות. מדינה שערכיה הם שנאת הזר, שלטון הפחד ואלימות כלפי כל מי שאינו חושב כמוך אינה זכאית לדרוש נאמנות מאזרחיה, ורבים מבניה לא ירצו להיות בה אזרחים נאמנים. אני אשאר נאמן לאיגלס, לפאטריוטס, ולשאר הקבוצות שאני אוהב. הן לא דורשות שאהיה נאמן אליהן, הן מאמינות בעצמן, בניגוד למדינת ישראל שמאבדת את ערכיה ואת עצמה לדעת.

נכתב על ידי , 12/10/2010 13:01   בקטגוריות אמריקה, פוטבול, פוטבול 09-10, אקטואליה, ביקורת, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)