לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2010    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2010

דברים שלמדתי ביוגה


האלה קאלי, כך לימדה אותנו המורה ליוגה (המורה המחליפה, תודה לאל), היא אלת החושך וההרס. בכלל, אצל ההודים האלות חשובות, האלים גם חשובים, אבל האלות חשובות יותר. האלה קאלי אלת החושך וההרס וכעת היא התקופה שלה בשנה. כי החורף עולה, והימים מתקצרים, ויש יותר חושך ופחות אור. היא המשיכה ללמדנו. אבל צריך את האלה קאלי. כי אלה זאת מזכירה לנו שיש לנו עבר, שיש מחזוריות של צמיחה וקמילה, שיש מי שמאחורינו, המשפחה, המסורת, הערכים, יש מי שמחזיק לנו את הגב. ולכן היום נתמקד בחיזוק הגב, המסורת והחלק האחורי שלנו. קאלי, אלת ההרס, נותנת עוצמה להתחזקות, תחשבו על זה כשאתם עושים את התרגילים היום. ואז, אחרי הנאום הארוך הזה התחלנו.

 

וגם באמצע, לפתע, משום מקום, כשאנחנו בלוחם מספר אחד, לפתע היא קראה בשמה של קאלי. זכרו את קאלי (כמעט כמו את איווה ג'ימה! או פרל הרבור, או מצדה!) היו חזקים! כאן כבר לא יכולתי לשתוק (בדמיוני לפחות) ועניתי לה, די כבר עם כל האלים והאלות האלה שלך. מה, את לא יודעת שאנחנו חיים בעולם מונותאיסטי, הרי רוב האנשים בעולם מאמינים באל אחד.

 

ואז דמיוני המשיך, רגע, בעצם, האם רוב האנשים בעולם מאמינים באל אחד? מאיפה אתה מביא את הנתון הזה? אמרתי לעצמי, כשאני מוכיח את עצמי על כך שאני מתווכח עם המורה ליוגה (המחליפה, תודה לאל, הרי מהמורה הרגילה בחיים לא היינו סובלים שטויות כאלה) במקלחת, מאיפה אתה בטוח שרוב האנשים מאמינים באל אחד.

 

האמת, אני לא יודע, עניתי לעצמי, באמת לא ברור. נצא נבדוק. כבר הייתי מוכן להודות לעצמי שטעיתי. הרי יש יותר סינים והודים בעולם מכל עם אחר. ורוב ההודים ורוב הסינים אינם מאמינים באל אחד. ובכלל, יש המון אפריקאים בעולם, אמנם הם הולכים ומתמעטים, ברציחות עם הדדיות, אבל גם ביניהם ישנם פגאנים לא מעטים. חוץ מזה, גם אתה עצמך פגאני או לחלופין, אם היית צריך להאמין במשהו היית מאמין בלפחות שני אלים ולא אחד. הרי כל הסיפור של אל אחד הוא המצאה מטומטמת למדי, של מנהיג עילג ולא מוצלח במיוחד, שאיש מתומכיו לא האמין בו, גם מתנגדיו לא האמינו לו, ואחרי שהצליח בתכניתו בשלב הראשון נמצא לפני שוקת שבורה והיה צריך להמציא את מטרותיו מחדש, כשהוא מאלתר תוך כדי הליכה מייגעת ומייבשת וגם בזה הוא נכשל. כן, הרי גם אתה בעצם פגאני, אז למה אתה משתיק את המורה שמלמדת אותך קצת על האמונה של רוב האנושות. שוב אתה עם רוב האנושות? אולי תבדוק.

 

בדקתי. מסתבר שצדקתי. רוב האנושות מאמין באל אחד. בקושי. גם בזה צדקתי. 55% מאוכלוסיית העולם (עפ"י ויקיפדיה) מאמינים באחת משלוש הדתות המונותיאיסטיות (כ3.8 מיליארד אנשים). בעולם ישנם כיום כ-6.7 מיליארד אנשים. 55% מאמינים, 45% לא מאמינים באל אחד. טוב, ברור שאפשר לשחק עם המספרים. למשל, אפשר להוריד אותי, כי אני בטח נספר יהודי, אבל אני לא ממש מאמין, אבל למה? למה לשחק במספרים?

 

אז לפחות את זה למדתי ביוגה, רוב האנושות מאמינה באל אחד, האלה קאלי היא אלת ההרס, ואני מסוגל, עם קצת רצון טוב לעשות את תנוחת הגמל, תנוחה לא פופולארית על רבים מהסובבות אותי.

 

אה, למדתי עוד משהו. אני מעדיף שהמורות ליוגה שלי שותקות ולא מבלבלות את המוח על אלים, אלות ומסטיקים.

נכתב על ידי , 23/10/2010 20:44   בקטגוריות אמריקה, סיפורים שאספתי בדרך, אופטימי, אקטואליה, ביקורת, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)