לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2010    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2010

לא אחד מכולם


השריפה בכרמל שוב חידשה את השיח הישראלי הנואל שמשתמש בכולנו. בן כספית היה הראשון להצהיר שכולנו אשמים. כהרגלו, כספית מהדהד את הסנטימנט של ה"ציבור" הישראלי אותו הוא מדמיין וממציא פיקציות ספרותיות חסרות אחיזה במציאות.

 

אז לא, אני לא אשם. אני לא אשם בשריפה, ויודעים מה, חלק גדול מכן, קוראותיי היקרות, גם כן אינכן אשמות.

אני לא תמכתי בייבוש מערך הכיבוי בישראל. אני התנגדתי לקיצוץ השירותים החברתיים שהמדינה מספקת לאזרחיה, דוגמת שירותי כיבוי האש. אני התנגדתי להשמת הרווח הפרטי במרכז החיים החברתיים בישראל. גם התנגדתי להפרטת השירותים הציבוריים. כתבתי על כך בבלוג הזה, ואפילו בפעילויות פוליטיות שלי ניסיתי לקדם חברה שוויונית יותר שדואגת לחלשים בה. אז לא בן כספית, איני אשם בשריפה הגדולה. איני אשם בבחירה של ממשלה שבזה לאזרח הממוצע ועושה הרבה מאוד כדי לעושקו ולא לספק לו תנאים כלכליים וחברתיים סבירים.

 

עוד דבר שלא עשיתי בן כספית, שאולי עשית ולכן אתה מרגיש אשם, הוא הפיכת הפוליטיקה למשחק של זהויות רדודות, פוליטיקה של משחקי כבוד שבמרכזם הפוליטיקאי ולא הסוגיה. לא אני הזניתי את הדיון הציבורי לכזה הנע מספין לספין, לכזה הנשלט על ידי הפוליטיקאים ועושי דברם. לא אני רידדתי את השיח הציבורי לכזה המקטלג כל תופעה בישראל לאנחנו והם, ימין ושמאל, דתיים וחילוניים, חרדיים ושאינם חרדים, בוגדים פוצים (פוסט ציונים) אל מול נאמני החברה הישראלית. אולי אתה עשית את זה. אולי אנשים כמותך במדיה עשו זאת, אולם אני לא חלק מכך.

 

אני גם לא זה ששם את הכסף לפני הדאגה לסביבה בה אני חי. לא אני עזרתי לפוליטיקאים להתעלם מהזיהום הסביבתי הקיים בישראל. אולי אתה עשית זאת. לא אני. אני לא קונה את הכולנו הזה שאתה מתעטף תחתיו. אתה המייצג ככל הנראה אנשים שנאמנים לאיזשהו מרכז מתון, חסר עמוד שידרה וערכים, שנהנה מהקירבה לכוח, ונהנה להחזיק בו ולהשפיל חלשים, אתם האחראים. לא כולנו אשמים. רחוק מכך. חלקים ניכרים מאיתנו אינם אשמים. הסמול האוטומטי אינו אשם, שכן הוא שם את הסביבה והדאגה לאדם ולרווחתו, באמצעות מימון של המדינה לפעילויות דוגמת כיבוי אש, במרכז התפיסה הפוליטית שלו. הערבים, האשמים האוטומטיים, אינם אשמים. חייהם קשים מספיק, אם באפליה באדמות המדינה, אם במחסור בתעסוקה ובשאר עוולות חברתיות בישראל הגזענית, מכדי שהם יהיו שותפים לאשמתך על שריפת הכרמל. אפילו החרדים, למרות דברי רבניהם, אינם אשמים בשריפה בכרמל. אשם השלטון הפוליטי, אשמים עיתונאים כמוך, וייתכן שאשמים הישראלים שהצביעו לאותו שלטון, ואיני מפריד כאן בין מפלגת העבודה למפלגות שמימין לה, ושמוכנים לקבל עיתונאים שכמוך. אבל, אפילו אם קבוצה זאת גדולה למדי, אני לא חלק ממנה, וישנם מספיק ישראלים שאינם חלק מהכולנו שמוכן לקבל על עצמו את האשמה על השריפה.

 

היום כבר מצא בן כספית את האשמים האמיתיים במחדל. מסתבר שזה לא כולם. מענין מה קרה בשלושת הימים האחרונים? אולי הוא זיהה רצון בציבור המדומיין שבמוחו ללקיחת אחריות על טעויות. או שאולי מישהו הדליף לו משהו.

 

אם אתה רוצה לדבר בגוף ראשון, אנא השתמש בגוף ראשון יחיד. בזה אני מסכים איתך, בן כספית, אתה אשם.

נכתב על ידי , 6/12/2010 03:44   בקטגוריות מכתמים ומילים, רטוריקה למתחילים, אקטואליה, ביקורת, עבודה, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)