לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2011    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2011

חדשות טובות - צרור ידיעות כלכליות


אני רוצה לנסוע לקורפו. אני חייב לנסוע לקורפו. יעד תיירותי של ישראלים בקיץ זה. כך סיפרו לי בערוץ 10 בחדשות. כחמש דקות של כתבה ציינה את כל המקומות בקורפו בהם אפשר לנפוש, מבתי מלון של הכל כלול ועד לוילות פרטיות במחיר מצחיק של 900 אירו ללילה. גם הרגיעו אותי שהמצוקה היוונית אינה ניכרת בקורפו. קטן עליי 6400 אירו לשבוע, אפשר לחשוב כמה שקלים זה. כשלושים אלף שקל? נו, אז מה אם זוהי כחצי שנת משכורת ממוצעת במשק? אז מה אם לעולם לא יגידו לי בחדשות ערוץ 10 כמה ישראלים אינם נוסעים לחופש בקיץ הנוכחי? הרי החדשות בערוץ עשר, כמו כל העיתונים, מכוונים אל אותם ישראלים שיש להם יכולת לנסוע לקורפו. ואלה שידם אינה משגת לנסוע לקורפו? שלא יקנו קוטג'!

 

 

לכאורה, בשכבות המבוססות לא מרגישים את המצוקה הכלכלית ועליית המחירים. אבל רק לכאורה. כבר כשהגעתי לבית הראשון בו אני מתארח בחופשתי זאת שמתי ליבי אל החלב. החלב היה חלב רגיל שלושה אחוזים. אני, כשגרתי בארץ, תמיד קניתי את החלב המועשר. חשוב היה לי לקבל תוספת סידן, שכן שברים מאוסטואופרוזיס אינם נעים בעיניי, וליפול באמבטיה בכלל מפחיד אותי. אבל בבית הראשון בו התארחתי לא הקפידו בעבר על חלב מועשר בסידן, אז חשבתי שגם הפעם כך קרה.

אולם, כשהגעתי לבית הוריי, ראיתי שגם כאן נעלם לו החלב המועשר. אמי הסבירה לי שכן, החלטנו לוותר על החלב המועשר. נכון, שבגילנו הסידן חשוב, והגוף אינו מייצר אותו באופן טבעי, אבל חלב מועשר עולה תשעה שקלים וחצי לליטר, והמחיר הזה מוגזם. אני זכרתי שהחלב המועשר עלה שמונה שקלים וחצי. לפני חצי שנה, אמי הסבירה, חלב מועשר שני אחוזים עלה שמונה שקלים. והיום, תשעה וחצי שקלים לליטר, אל מול שישה שקלים ומשהו של חלב רגיל בקרטון. המחירים פשוט גבוהים מדי, ולכן ויתרנו על החלב המועשר. לשם השוואה, בארצות הברית עולים 4 ליטר חלב רגיל, אחוז אחד, פחות משלושה דולר, כלומר כשלושה שקלים לליטר חלב. חצי מחיר מישראל.

 

-

ההמבורגר הממוצע בישראל עולה כחמישים שקלים, כ-14 דולר במסעדה נורמלית. בארצות הברית, כ11 דולר. ארוחת מקדונלדס בישראל עולה 40 שקלים, כאחד עשר דולר, בארצות הברית לא יותר משבעה דולרים.

 

-

אבל בחדשות ערוץ עשר מספרים על מוזיאון השעוה באילת, שגם אליו אותה קבוצה שלא תיסע לקורפו לא תגיע כי זה יקר מדי, וגם על איזה ישראלי עשר. מיקי מפציעה על המרקע, ואני חשבתי שהיא פרשה מהחדשות, אבל הנה היא במלוא הבלונד מספרת על איזה ישראלי טוב שעוזר לישראלים אחרים. נהדר.  החדשות נותנות לעם את מה שהוא רוצה. חדשות טובות. העם רוצה חדשות טובות, והוא מקבל אותן. ואם לא טוב לו? שלא יקנה קוטג'!

נכתב על ידי , 28/6/2011 20:50   בקטגוריות אמריקה, טלוויזיה, משהו אישי, אקטואליה, ביקורת, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)