לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2011    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2011

מחייך במעלה המדרון החלקלק


אם בעבר הרגשתי כעס גדול כלפי הנעשה בישראל, אפילו זעם, תחושות אלה הולכות ודועכות. ככל שסיכויי מדינת ישראל להישאר מדינה נורמאלית ודמוקרטית קטנים, כך תחושתי הופכת לצער ועצב. עצב על מה שהייתה יכולה להיות מדינת ישראל, צער על התהליך שנראה שאין לו תחליף.


אמנם מדי פעם מגיעות גם חדשות טובות. כך, קראתי על רצונם של הרבנים להחרים את הופעתו של הראל סקעת בפני פורום השירות הלאומי כחדשות טובות. מה טוב בחדשות אלו? האם רצונם של הרבנים ללכת כנגד רובו המכריע של הציבור הרלבנטי ולכפות עליהם ערכים הר כגיגית הן החדשות הטובות? לא, ודאי שלא. אטימותם של הרבנים לחברה סביבם אינה דבר חדש. החדשות הטובות הן האזכור של אותה פואמה מימי הגרמנים, על כך שבתחילה לקחו את הקומוניסטים, ואז את היהודים, ואז את הקתולים וגו'. כך, גם הרבנים הולכים במשעול השנאות היפה הזה. בתחילה היה ברור שקול באישה ערווה. לכן ברור שאסור לנשים זמרות להופיע בפני הפורום של המתנדבות בשירות הלאומי. זה היה פעם. אגב, היום אסור לנשים להופיע בפני יחידות צבאיות שונות. כי קול באישה ערווה. בעצם, נשים גם אינן יכולות לשרת ביחידות מסוימות מאותה הסיבה. אז אחרי שאסרנו על נשים להופיע, עכשיו נאסור גם על הומואים להופיע. אחרי שנאסור על הומואים להופיע, נאסור על מי שערכיו אינם תואמים לערכינו, רוצה לומר סמולנים. ואת המשתמטים נאסור נקודה. המדרון החלקלק המתהווה לנגד עינינו, שעליו תמיד לעגו גורמי ימין ושאר אנשים הבטוחים שישראל לעולם תישאר דמוקרטית, הוא החדשות הטובות.


הכפייה הדתית אינה נעצרת כאן. כל מי שאינו מוצא חן בעינינו, אפילו אם הוא אורתודוכס, מזרחי או משהו כזה, שלא ימצא חן בעינינו, נעשה הכל כדי לפגוע בו. ירושלים תמיד הייתה מיקרוקוסמוס ישראלי, אולי פצע ישראלי שהבהיר להיכן הולכת הדלקת להתפשט, אז הנה עוד דוגמא.


בדומה, גם סיפורי מעצרם של אותם רבנים הוא חלק מהחדשות הטובות. רק מי שעיניו אינן בראשו לא יכול לראות כיצד הדת משתלטת על מדינת ישראל, או על מה שנשאר ממנה. מסגור הסיפור והתגובות אליו לא יכולים אלא לספר סיפור אחד וברור, ישראל הופכת למדינת הלכה. הרבנים אינם צריכים ליתן דין וחשבון בפני איש, חסידיהם יהפכו את ישראל ואת מוסדותיה כדי להשליט את רצונם, וכמובן גורמי מרכז יתבטלו בפניהם, בשם ההיגיון ואי הפגיעה בממלכה. בדרך, תומכי הרבנים, דוגמת דרוקמן, עוד רב בפני עצמו, עושים הקבלות שונות ומשונות, הכל כדי לא לענות על השאלה: אם רב הוזמן לחקירה, האם הוא צריך להתייצב אליה? התשובה הנכונה, אגב, היא לא. הוא אינו צריך.


בדומה, נמשכת הגרוטסקה הנקראת המשט, בה ישראל ממשיכה לשכנע את עצמה שהיא צודקת, פוגעת בקשריה עם מדינות שונות בעולם על ידי פגיעה באזרחיהן וברכושן, וממשיכה להיות צודקת.


אלוהים הוא זה שיזכור שישראל היא צודקת. כי אלוהים ועם ישראל חד הם, כך לפחות לפי נוסח היזכור. עוד פרשייה גרוטסקית מהעת האחרונה, המעידה שאין לנו על מי לסמוך, אלא על ...


ובזמן שהמדינה הולכת לעזאזל, ימשיכו ישראלים מזן מסוים, חרדים שיגייסו אחריהם המוני עמך בית ישראל, להילחם על מחיר הקוטג' והגבינה הצהובה. שנאמר, אם אין גבינה, אין הלכה.


נשאר רק להתעצב על מה שקורה בישראל ולהצטער עליה. להתעצב, להצטער ולהבין, זוהי כוחה של דמוקרטיה. מדינת ישראל, יותר נכון רובם המכריע של אזרחיה, רוצה במדינה שכזאת ובתהליכים שכאלה. הימין הפוליטי הוא בשלטון ונוקט מדיניות ימנית. הימין הפוליטי מבוסס על שמרנות ודתיות לאומנית. גוש המרכז עושה קולות של איכפתי, אבל חוץ מלהגות ססמאות ריקות, דוגמת צריך לשחרר את גלעד שליט, אינו מסוגל לכלום. הסמול האוטומטי הולך וקטן, נעצר, נעלם, או במקרה הנוכחי מתייאש. אז אפשר להתעצב ולהצטער על מה שישראל יכולה הייתה להיות, וכנראה לעולם לא תהיה.

נכתב על ידי , 5/7/2011 06:34   בקטגוריות משהו אישי, אקטואליה, ביקורת, פסימי, צבא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)