לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2011

סליחה מקוראיי


עת זאת, בין כסה לעשור, עת הלבנה הולכת ומתמלאת היא זמן נאות לבקש סליחה. סליחה מכל קוראי במה צנועה זאת, שנתבלבלו, טעו, תהו, תעו לחשוב שיש כאן דמות אמיתית העומדת מאחורי המלים המתגבבות להן לעת מצוא. סליחה על הולכת השולל, על כך שבעצם, כל הקיים כאן הוא פיקציה טקסטואלית, חסרת קשר למציאות וחסרת אחיזה בה.

פיקציה זאת לעתים מקבלת שמות אחרים, ייצוגים אחרים, והיא ממציאה דברים אחרים. כאן, למשל הפיקציה לובשת דמות רכה יותר, מלאת רחמים וסליחות. במקומות אחרים, הפיקציה לובשת דמות טרחנית, ארכנית, יבשה, עובדתית, מעקרת משמחת חיים, למרות שהיא מתעדת בדיוק את הקורה ביום יום של לכאורה מי שכותב את הטקסטים וממציא את הפיקציות האלה. בכלל, סליחה עם מי שעוקב אחרי השלכת מחלונו של אותו ממציא פיקציות. שיצר פיקציה ויזואלית, עקבית, ומייגעת כמעט כמו הכרונולוג שלו.

 

ובמישור אחר, סליחה מכל אותם קוראים מחוסרי הומור. לעתים הבלוג והטקסטים חוטאים בהומור מלא בשערוריות עובדתיות, מלאות דיבה וזדון. למשל, המצאתה של אותה מדינה פיקטיבית, מקדוניה, כפי שנכתב כאן בפוסט הקודם מחויבת בהתנצלות, בקשת סליחה ומחילה. כן, כל מי שחשב שמדינה זאת, מקדוניה, כמו שעשו בזמנו בשושלת כשהמציאו את מולדוביה, לשם נחטף אדם בנם הבכור של בלייק ואלקסיס, קיימת. כותב שורות אלה מתנצל מראש. ועוד המשך הפנטזיה על חזרתן של שאר ערי המדינה היווניות שהמציא כותב שורות אלה, דוגמת אתונה או קורינתוס. באמת.

 

וסליחה ונוספת מכל מי שמצפה שכותב שורות אלה ימשיך להתעסק בייאוש היומיומי שעולה מהקורה בישראל. אותה מדינה אומללה בה אסור לאנשים לעזוב את עבודתם ולהתפטר. בה אנשים חוטפים מכות מאזרחים אחרים, על רקע פוליטי, ולאיש לא איכפת. בה יוקר המחיה מטורף, הדירות רק עולות, אך המחאה נובלת בסתיו, עם בואו של נחליאלי, ואולי זה רק נדמה לי. אבל העיסוק בפוליטיקה הישראלית, בבריחה ממנה, הרי המחאה אינה פוליטית, מייגעת ומייאשת. סליחה ממי שמצפה שכותב שורות אלה יחזור על עצמו, ועל מה שנכתב כאן כבר שבע שנים. שישראל ביתינו פשיסטית, שישראל נעה לעבר מדינה אוטוריטרית ליהודים, ושאר הדברים. סליחה, אבל די משעמם להתעסק כבר בנושאים האלה. מה שצריך לקרות, יקרה. וכותב שורות אלה ישקיף על כך כבר בלי כעס, בריחוק קר ומיואש. ולחשוב שהיו מי שכינו בלוג זה פינחסה עצבני.

 

סליחה אחרונה למי שכבר מחכה שלושה ימים לעדכון על השבוע הנוכחי בפוטבול. היה שבוע די חלש, לא מאוד מעניין, אבל זה לא מצדיק את העיכוב. אז אני מבטיח פוסט פוטבול מחר.

 

וסליחה אחרונה בהחלט למי שחשב שתהיה כאן התייחסות לשאלה הדבילית על צום ביום כיפור.

נכתב על ידי , 6/10/2011 00:26   בקטגוריות אמריקה, משהו אישי, פרומו (?), אקטואליה, ביקורת, פסימי, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)