לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2011

מסעדות מן העבר


אולי הדבר הכי נורא במסעדות פה באזור שהן מחזירות אותי אחורה בזמן. פתאם הזיכרון שלי מתחיל לעבוד. זכרונות עגומים מאותם שנים שרובינו כבר אפילו לא מתגעגעים אליהם, ואפילו לא למוזיקה שלהן, כן,  כך הן שנות השמונים.

הלכנו  למסעדה סינית וזה היכה בי. בעצם, זוהי אותה מסעדה סינית, אחת עד שלוש, שהיינו הולכים אליהם אי אז, בשנות השמונים העליזות. היתרון במסעדות סיניות הן זולותן. לכן, משפחות מעמד הביניים בשנות השמונים, עם ילדים גדלים, לא יכלו להרשות לעצמן מסעדות אחרות. לכן, היתה פריחה של מסעדות סיניות. בכולן התפריט היה זהה. בכולן הסינים היו סינים. בחיפה היו לפחות שלוש מסעדות כאלה שמשפחתי הייתה נוהגת לפקוד בעיתות ואירועים, דוגמת ימי הולדת לא גדולים מדי. כך, הסינית של דניה, עליה השלום, וגם הסינית בסטלה מאריס, עליה השלום, וגם הסינית ברחוב המרכזי במושבה, קראו לה על שם המדינה השכנה לסין. טייואן. או, נזכרתי איך כותבים את זה. בערך. האוכל בשלושתן היה זהה. הוא לא היה לא טעים. הוא היה אחיד מאוד. כמו בסין. אורז, וחמוץ מתוק, ולפעמים היינו משתוללים ומזמינים עוף בקשיו. עוף בקשיו. לכן, כשהמליצו לנו על מסעדה סינית פה הלכנו. יכולנו לדעת שהממליץ גם הוא נתקף נוסטלגיה? לא. אבל המסעדה כמיטב המסורת של שנות השמונים. אגרול עבש למדי, חמוץ מתוק טעים, והשאר לא משהו שנספר עליו. (בעצם, כבר סיפרנו).

ואחרי זה יש גם מסעדות איטלקיות. פופולו, לחיפאים בינינו מהווה מודל ראוי לחיקוי. שוב, חזרה אחורה. קצת פיצות. קצת פסטות. לא יותר מדי חדשות או מגניבות. עושה רושם שהבטטה אינה משחקת כאן תפקיד כפי ששיחקה בדרום קליפורניה. אז נשארנו עם הפסטה ברוטב אלפרדו, או אדום, או פטריות. ואו!!! להיטים קולינאריים אחד אחד.

נכון, יש כאן גם איזה כמה מסעדות כאלה של פיוז'ן. כלומר, אותה המצאה גאונית, שאסורה מן התורה, של שעטנז טעמים וריחות, שסופו לרוב לא טעים. אה, ויש גם מסעדה צרפתית. מסעדת הגורמה. קוראים לה כמובן, שה אלבר, בצרפתית אני בטוח שזה נשמע יותר טוב. דווקא היא מזכירה לי את המסעדה היוקרתית בירושלים, שם סבי לא היה לוקח אותנו לאכול. הוא העדיף את בני הדייג. קמצן! אבל לפעמים, פעם בירח כחול, באירוע חשוב באמת, הוא היה לוקח אותנו לאיזה שה כזה או אחר. כמובן, כילד, לא הערכתי את המסעדות האלה יותר מדי. אולם, מוס השוקולד בהן היה טעים בדרך כלל. לא כמו זה של אמי, אבל טעים.

כן, הזוועה במסעדות כאן שהן  מחזירות אותי אחורה, לשנות השמונים, בהן היו שלוש מסעדות ברחבי חיפה, ממש כמו כאן. חזרה אחורה למסעדות השף צרפתיות, אלא מה בירושלים ולשאר זוועת העיר הקדושה. אני חושש שעוד דברים מהעבר פתאום יחזרו אליי בגלל השהות בעיירה, שהייתה מי שהשוותה אותה לנהריה. רק בלי הגעתון. כן, עוד משהו שמת אי שם בשנות השמונים. הגעתון. והעגלות הנצחיות שבצידו. גם כאן הן נתפסות כחפץ אקזוטי לתיירים. ממש כמו מפעלי נירות. ואפילו לא נירות נשמה. ולי קראת פרח ועיניים. אני זוכרת הייתי נשמה.
נכתב על ידי , 16/10/2011 05:13   בקטגוריות אמריקה, כתבנו בשטח, משהו אישי, ביקורת  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)