לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2011    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2011

לכבוד הכ"ט בנובמבר


לפעמים מאבקי זהות נמצאים בפרטים הקטנים ביותר. אפילו בתשדיר קטן של גלגלץ. התשדיר בגלגלץ נשמע ככל התשדירים האחרים. יום הבטיחות הלאומית בדרכים. חושבים, חיים. נאמר בתשדיר. ואז נאמר התאריך. העשרים ותשעה בנובמבר. תאריך זה נשמע תמים, אבל העשרים ותשעה בנובמבר הוא בעצם הכ"ט בנובמבר המפורסם. לא יכול להיות שרשות לאומית תיקח יום היסטורי תמחק את משמעותו ותכניס בו את תכניה.

 

מבדיקה באתר המועצה הלאומית לבטיחות בדרכים נמצא הטקסט הבא:

"בהתאם להחלטת הממשלה מתקיים בכל שנה יום הבטיחות בדרכים.
מטרת יום הבטיחות בדרכים היא להעלות את המודעות הציבורית לנושא הבטיחות בדרכים במדינת ישראל, ולהעמיק את מחויבותם של מקבלי ההחלטות והציבור לבטיחות וסובלנות בדרך.
השנה יתקיים יום הבטיחות בדרכים ביום שלישי, ג' בכסלו תשע"ב, 29.11.2011 בסימן "חושבים חיים".

 

מועצה לאומית, בחסות החלטה של ממשלת ישראל, הלאומית והימנית ביותר שקמה בישראל מעולם, מחליטה למחוק את היום החשוב ביותר בהיסטוריה הציונית לטובת בטיחות בדרכים. למי ששכח, וממשלת ישראל רוצה שנשכח, בעשרים ותשעה בנובמבר 1947 החליטה מועצת האומות המאוחדות על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. באותו יום יצאו במחולות בכל רחבי היישוב היהודי בארץ ישראל. היום זכה לכינו הכ"ט בנובמבר, והפך למרכיב מרכזי בנרטיב הציוני המבהיר שמדינת ישראל קמה בזכות. עדיין חיים בקירבנו רבים שחגגו את אותו היום, וכעת הם צריכים לדאוג לבטיחות בדרכים במקום לספר את ההיסטוריה של המדינה שלהם. גבולות 1947 ולאחר מכן 1949 זכו להכרה מהאו"ם, שכן הם היוו ביצוע של החלטת האו"ם מיום זה. מדינת ישראל היא חלק ממשפחת העמים, שכן משפחת העמים היא זאת שהחליטה על הקמתה של המדינה. החלטה זאת היא הבסיס להכרזת העצמאות, שהקימה מדינה יהודית ודמוקרטית בארץ ישראל.

 

המועצה הלאומית לבטיחות בדרכים, בחסות החלטה של ממשלת ישראל, מחליטה שהכ"ט בנובמבר לא יצוין השנה. במקומו יצוין יום הבטיחות בדרכים. יש שיאמרו טמטום, אבל, לא כך. הרי יכלה המועצה לבחור כל תאריך אחר, העשרים ושמונה בנובמבר, העשרים ושבעה בו, או השלושים בו. אבל המועצה בחרה בעשרים ותשעה בנובמבר. החלטה זאת עולה בקנה אחד עם המדיניות של ממשלת ישראל הנוכחית. ממשלה זאת מאמינה במדינה יהודית, דתית, המבודדת מן העולם. ממשלת ישראל "הציונית" בחרה להמיר את הכ"ט בנובמבר ביום בטיחות לאומי בדרכים. בעוד ראש הממשלה דורש מהפלסטינים להכיר בישראל כמדינה יהודית, הממשלה עצמה בוחרת לא לציין את היום בו הוחלט על הקמתה של אותה מדינה יהודית. מ

 

משלת ישראל הימנית פועלת למחיקתו של הנרטיב הציוני. לשיטת הממשלה ורוב חבריה, מדינת ישראל היא מדינה יהודית-דתית שניתנה כחלק מהבטחה אלוהית לעם ישראל. הנרטיב הציוני, בו נשענת הקמתה של מדינת ישראל היהודית-דמוקרטית על החלטה של האו"ם סותר את האידיאולוגיה של הממשלה. אם האו"ם הוא זה שהחליט על מדינת ישראל, ישראל היא מדינה ככל המדינות. אם האל הוא שנתן ליהודים את המדינה, אין צורך לזכור את החלטת מועצת האו"ם מהכ"ט בנובמבר.

 

מחיקת הכ"ט בנובמבר תואמת את שלל יוזמות החקיקה האחרונות. החלטת האו"ם מיום הכ"ט בנובמבר היא ההחלטה התשתיתית להקמתה של מדינת ישראל הדמוקרטית-ליברלית, כמופיע וכנאמר במפורש במגילת העצמאות. שוב מוכח שלמרות הרטוריקה של הממשלה הלאומנית הנוכחית, ממשלה זאת היא פוסט-ציונית ואולי אפילו אנטי-ציונית כשהיא מבכרת לציין את יום הבטיחות בדרכים על פני ציון הכ"ט בנובמבר.

נכתב על ידי , 28/11/2011 23:34   בקטגוריות רטוריקה למתחילים, אקטואליה, ביקורת, עבודה, פסימי, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)